View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Apr 2024, 18:40



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Behöver ett råd 
Author Message
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 10:47
Posts: 3126
Location: Stockholm
Post Behöver ett råd
Har gjort en deal med en ny plankare för ett tag sen.

Han satte in hälften utav pengarna på mitt konto och jag skickade paketet med bussgods. Grejen är att han relativ samtidigt köper en annan manick och sätter ut min grejsemos på annons innan han har fått den(inget med det iförsig). Nu visar det sig att paketet inte kommit fram med Bussgods efter drygt 1 1/2 vecka.

SÅ nu säger killen att han inte kan vänta längre utan vill att jag sätter tillbaka pengarna till honom. Plus att jag tar kontakt med bussgods för att få tillbaka paketet eller bli ersatt.

Ehm, alltså inte vet jag men inte är det väl rimligt att köpet går tillbaka?

Jag kan ju inte rå för att han köpt två rätt lika grejer samtidigt så att han inte behöver min längre.

Råd och tips mottages...

Ain't got that intellect


10 Mar 2003, 23:34
Profile WWW

Joined: 12 Aug 2002, 01:33
Posts: 481
Location:
Post 
Affär är affär, inte en chans att affären skall gå tillbaka... Om sen inte prylarna dyker upp så är det Bussgods som i första hand skall lastas, knappast du... Om han nu brukar göra affärer på nätet (Vilket det låter som)så måste han väl fatta att transporter kan strula... Ring bussgods och ta reda på vad de sysslar med ring sen snubben och förklara... Det är bara för honom att sätta in pengarna, så ser jag det iaf...

Greed is good...


10 Mar 2003, 23:44
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Till att börja med tycker jag INTE att du ska skicka tillbaka pengarna innan Bussgods spårat paketet och helst inte innan han skickat tillbaka prylen! Annars kan ju han sitta med både prylen och pengarna och du ingenting...

Ett köp är ett köp, liksom, och det är inte rimligt att du tar tillbaka affären om ni inte är överens tycker jag. Om det inte var ett ovanlit bra pris eller ovanligt svårsålt så är det kanske bättre att du tar tillbaka den och säljer på annat håll, iofs. Men i så fall ska ju han betala frakten åt båda hållen: det är han som schabblar.


10 Mar 2003, 23:45
Profile

Joined: 22 Nov 2002, 01:07
Posts: 3565
Location:
Post 
Verkar skumt att paketet kommit bort med Bussgods. Jag har anlitat dom ett par tre gånger och det har gått utmärkt. Bussgods kan nog spåra paketet, annars får väl dom stå för fiolerna! Och som sagt, affär är affär!

Molle


11 Mar 2003, 00:24
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 19:01
Posts: 189
Location:
Post 
Alla gånger jag skickat paket med Bussgods har jag följt paketets resa på nätet med hjälp av kollinumret på inlämningskvittot. Även i detta fall bör man kunna ta reda på var paketet befinner sig med hjälp av kollinummer.

-- Janne


11 Mar 2003, 00:29
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] and 59 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.