View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Apr 2024, 13:28



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Fatboy relic pickguard? 
Author Message
User avatar

Joined: 06 Aug 2008, 19:35
Posts: 2265
Location: Sverige
Post 
Jag har köpt ett ivory green därifrån som jag precis har fått hem. Det ser faktiskt väldigt bra ut, rätt nyans på det gröna, "slitage" som ser naturligt ut, lite buckligt och begynnande krympskador, som jag förväntar mig att ett 45 år gammalt celluloidplektrumskydd ser ut idag.

Hans bilder är bättre än de jag kan åstadkomma, så det är nog ingen idé att jag postar någon.

Prisvärt? Nej, absolut inte. Men det visste jag redan från början... det var bara det att jag ville ha de så bra som möjligt utan att behöva punga ut en månadslön på ett riktigt greenguard.

Hans relicerade kåpor är inget att lägga pengar på förresten, de ser precis ut som vilka mattade cream-kåpor som helst. Rattarna är ok och ser "rätt" ut.


04 Jul 2009, 17:17
Profile
User avatar

Joined: 06 Aug 2008, 19:35
Posts: 2265
Location: Sverige
Post 
Ja det tycker jag... med reservation för att jag inte kan a/b-jämföra eftersom jag inte har nåt sånt hemma.


04 Jul 2009, 18:34
Profile

Joined: 13 Aug 2002, 02:18
Posts: 777
Location: Vendelsö, Stockholm
Post 
marcusss wrote:

trevligt. det är ett ivory green jag suktar efter också. ser nyansen det bättre ut än på de vanliga mint-färgade som fender säljer?

Image



Fatboyskydden ser mycket bra ut Marcus och långt ifrån Fender i positiv riktning.

mosritebjorn AT gmail.com


05 Jul 2009, 03:44
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 42 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.