View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Apr 2024, 04:18



Reply to topic  [ 12 posts ] 
kanaler på en folkesson marshall 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 20:36
Posts: 739
Location: Lund, Skåne, Sweden
Post 
Finns rattarna till alla 4 kanalerna så ska de finnas där, såvida ingen varit inne och rotat i den efter modden och ställt till med bekymmer. Testa med en annan pedal - det ska vara en vanlig 2-knappars med stereotele i ändan för att få fram alla 4 kombinationerna.


24 Jan 2009, 01:24
Profile WWW

Joined: 14 May 2006, 22:31
Posts: 435
Location:
Post 
Det där låter konstigt. En mkIV har väl alltid 4 kanaler (har jag åtminstone trott mig veta). Sitter dessutom alla rattar där så borde det ju vara ännu mer uppenbart.

Vad har du för slags pedal till stärkaren? Den bör ju ha 4 switchar till att börja med.

Jag har en marshallkombo med en mkIVb-modd, vars pedal jag har bytt kabel till vid ett tillfälle pga glappkontakt.
Det liknar ju inte precis ditt problem dock.

Berätta lite mer om pedalen och vad som händer när du trampar på switcharna

EDIT: Just det, det finns ju de pedalerna också ja. Jag har en stageline med 4 switchar.



<b>"Det är aldrig försent att lägga av"</b>


24 Jan 2009, 02:05
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 20:36
Posts: 739
Location: Lund, Skåne, Sweden
Post 
<i>Originally posted by BadBone"]

<font color="red">Det där låter konstigt. En mkIV har väl alltid 4 kanaler (har jag åtminstone trott mig veta). Sitter dessutom alla rattar där så borde det ju vara ännu mer uppenbart.</font id="red">

Nej, du väljer själv om du vill ha 2,3 eller 4 kanaler. Kolla på Folkessons hemsida. http://www.tommy-folkesson.nu

<font color="red">Vad har du för slags pedal till stärkaren? Den bör ju ha 4 switchar till att börja med. </font id="red">

Man får en vanlig 2 knapparspedal som orginal. 4 knapparspedalen kostar extra.


24 Jan 2009, 02:11
Profile WWW

Joined: 14 May 2006, 22:31
Posts: 435
Location:
Post 
MkIV wrote:

<i>Originally posted by BadBone"]

<font color="red">Det där låter konstigt. En mkIV har väl alltid 4 kanaler (har jag åtminstone trott mig veta). Sitter dessutom alla rattar där så borde det ju vara ännu mer uppenbart.</font id="red">

Nej, du väljer själv om du vill ha 2,3 eller 4 kanaler. Kolla på Folkessons hemsida. http://www.tommy-folkesson.nu

<font color="red">Vad har du för slags pedal till stärkaren? Den bör ju ha 4 switchar till att börja med. </font id="red">

Man får en vanlig 2 knapparspedal som orginal. 4 knapparspedalen kostar extra.


Var väl det jag misstänkte att jag bara satt här och trodde mig veta nåt om det här.. [:)]
Var inne som hastigast och kollade på hans sida, och hittade inget direkt om just de valmöjligheterna.

Ditt nick indikerar ju dessutom nåt i frågan [:)]






<b>"Det är aldrig försent att lägga av"</b>


24 Jan 2009, 02:23
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 20:36
Posts: 739
Location: Lund, Skåne, Sweden
Post 
Som jag skrev i min första post. Finns rattarna där så finns kanalerna. Jag har själv haft en 3-kanalare och där fanns bara rattarna till just 3 kanaler.


24 Jan 2009, 13:39
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 20:36
Posts: 739
Location: Lund, Skåne, Sweden
Post 
BadBone wrote:
Var väl det jag misstänkte att jag bara satt här och trodde mig veta nåt om det här.. [:)]
Var inne som hastigast och kollade på hans sida, och hittade inget direkt om just de valmöjligheterna.

Ditt nick indikerar ju dessutom nåt i frågan [:)]

http://www.tommy-folkesson.nu/priser.htm

Mitt nick syftar faktiskt inte på Folkesson (jag har haft det sen han var uppe i Mk2) utan på en viss Mesastärkare vars uppföljare diskuterats flitigt i en annan tråd här på forumet... [;)]


24 Jan 2009, 13:41
Profile WWW

Joined: 14 May 2006, 22:31
Posts: 435
Location:
Post 
MkIV wrote:

BadBone wrote:
Var väl det jag misstänkte att jag bara satt här och trodde mig veta nåt om det här.. [:)]
Var inne som hastigast och kollade på hans sida, och hittade inget direkt om just de valmöjligheterna.

Ditt nick indikerar ju dessutom nåt i frågan [:)]

http://www.tommy-folkesson.nu/priser.htm

Mitt nick syftar faktiskt inte på Folkesson (jag har haft det sen han var uppe i Mk2) utan på en viss Mesastärkare vars uppföljare diskuterats flitigt i en annan tråd här på forumet... [;)]


Ah, I see. [:)]

Quote:
har nu vinklat sladden på fotpedalen och mycker riktigt så fick jag fram de andra 2 kanalerna... fy fan vad bra det kändes :)
crude låter riktigt bra


Grattis till ett par bonuskanaler [:)]

Håller med fullständigt om crudekanalen dessutom




<b>"Det är aldrig försent att lägga av"</b>


24 Jan 2009, 20:10
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 20:36
Posts: 739
Location: Lund, Skåne, Sweden
Post 
Ja crude och chrunch kanalerna var nog det jag använde i 95% av fallen när jag körde Folkesson...


25 Jan 2009, 14:10
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 107 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.