View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 18:23



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Marshall VIntage Modern 
Author Message

Joined: 10 Aug 2002, 16:24
Posts: 644
Location: Ångermanland
Post 
Jag har testat VM två gånger och verkligen försökt gilla den men det går inte. Fräsig och 'tunn' tycker jag. Första gången kunde jag dra på ordentligt också med tillhörande låda så jag vet inte vad man ska säga...

Instant-02 (Konjuk)
Cthulhu /GMF


22 Jan 2009, 01:35
Profile
User avatar

Joined: 26 Apr 2006, 14:40
Posts: 250
Location:
Post 
Kan bara hålla med!
Speciellt med en strata var den en mardröm.

Har spelat en del med 4x12 med greenbacks, men jag upplever den inte som speciellt "diskantig".

/Anders


22 Jan 2009, 10:17
Profile ICQ WWW

Joined: 23 Mar 2004, 22:08
Posts: 71
Location:
Post 
Jag älskar min! Fast jag kör med strata 012-58 i Eb o vintage30 låda så där försvinner det lite diskant. Alla rattar rakt upp, låter bra, alla rattar på max(low range), låter bra , detail o body lågt, låter bra, master på mellan 7 o max i alla lägen. 50W fast det låter inte så högt jämfört med andra topp:ar jag haft. Har en JVM410H och den låter skithögt i jämförelse (jag vet 100W men ändå). Många SC mickar är så jävla känsliga i höjdinställnigen, jag kan få mina strator att låta skit och piercigt i min Fender SRRI, hittar man sweetspot:en låter det ljuvligt och fet även i stall-läge.
Nackdelerna är att den har bara en kanal, dynamic range high och low har för stor volym skillnad så det går knappt växla mellan range:en utan att ratta om. mid-boost får det att bli krämigare men basen blir sladdrig på köpet.

SRV,Hendrix,Trower,Rory ljud försöker jag ratta fram.

Metal o chugga blir det JVM's OD2orange.

Engl Blackmore vill jag testa nån gång, i vissa youtube klipp låter rena kanalen bra.

http://se.youtube.com/watch?v=Ta_ZwUqx_ ... re=related

cheers


22 Jan 2009, 22:16
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 40 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.