View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Apr 2024, 00:44



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Orange Rockerverb 50 topp 
Author Message
User avatar

Joined: 01 Mar 2005, 15:25
Posts: 1656
Location:
Post 
Jag säger "Nja..."

Provade en & jämförde mot AC30 top & Peavey Classic top & föredrog bägge konkurrenterna. Tycker att Rocker´n är aldeledes för komprimerad & "gainig" för min smak. Men jag kan tänka mig att det passar kanon till -70-tals (hård) rock. Jag valde dock en Orange AD30 till slut... Den tycker jag uppträder precis så som du beskriver Rockern... Riktigt bra "halvspräck", typ. Bara att krydda med en schysst OD-pedal för mer gain/häng.

Men förmodligen har vi olika ljudideal... Hur som helst så är Orange en av de coolaste stärkarna i min bok!

= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =


29 Dec 2008, 20:02
Profile ICQ WWW

Joined: 18 Jun 2008, 08:43
Posts: 86
Post 
Jag har en och är skiknöjd! Har haft ett gäng olika Marshalltoppar men ingen har kunnat mäta sig med Rockerverben, den passar min ljudreferens perfekt. Spelar 70-tals hårdrock så Rock_N_Ron har nog en poäng. [;)] Den rena kanalen är i ärlighetens namn kanske inte den roligaste men den funkar för dom få tillfällen jag behöver den. Det enda "problem" jag haft med den har varit att hitta en bra soloboost, lösningen har blivit en Buff'N'Boost i loopen.z<<


30 Dec 2008, 10:39
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post 
Rock_N_Ron wrote:

Jag säger "Nja..."

Provade en & jämförde mot AC30 top & Peavey Classic top & föredrog bägge konkurrenterna. Tycker att Rocker´n är aldeledes för komprimerad & "gainig" för min smak. Men jag kan tänka mig att det passar kanon till -70-tals (hård) rock. Jag valde dock en Orange AD30 till slut... Den tycker jag uppträder precis så som du beskriver Rockern... Riktigt bra "halvspräck", typ. Bara att krydda med en schysst OD-pedal för mer gain/häng.

Men förmodligen har vi olika ljudideal... Hur som helst så är Orange en av de coolaste stärkarna i min bok!

= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =


Ad30 har varit min huvudstärk i flera år, toppen är verkligen en slitvarg, har dängt den i golvet åtskilliga gånger utan konsekvenser.. En pansarvagn som låter kanon! [:D]

May the tone be with you


30 Dec 2008, 13:15
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 12:27
Posts: 969
Location:
Post 
Quote:
Det enda "problem" jag haft med den har varit att hitta en bra soloboost, lösningen har blivit en Buff'N'Boost i loopen.z<<

Varför kör du pedalen i loopen? Är det bara nivåhöjningen du vill åt? På vilket sätt blir det annorlunda, jämfört med att ha den framför?

Är bara nyfiken [:)]


30 Dec 2008, 14:02
Profile ICQ WWW

Joined: 18 Jun 2008, 08:43
Posts: 86
Post 
Ljudfreak wrote:

Quote:
Det enda "problem" jag haft med den har varit att hitta en bra soloboost, lösningen har blivit en Buff'N'Boost i loopen.z<<

Varför kör du pedalen i loopen? Är det bara nivåhöjningen du vill åt? På vilket sätt blir det annorlunda, jämfört med att ha den framför?

Är bara nyfiken [:)]


Sätter man OD/Dist eller till och med en boost typ MXR MicroAmp framför blir det bara överstyrt, jag vill bara ha en volymhöjning och det har jag inte lyckats med när jag har den framför. Kan liknas vid att slänga in en brandfackla i ett redan brinnande hus.


30 Dec 2008, 15:18
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 12:27
Posts: 969
Location:
Post 
Krizz wrote:
Sätter man OD/Dist eller till och med en boost typ MXR MicroAmp framför blir det bara överstyrt, jag vill bara ha en volymhöjning och det har jag inte lyckats med när jag har den framför. Kan liknas vid att slänga in en brandfackla i ett redan brinnande hus.

Jaha, då förstår jag. Det saknas headroom. Om du vill ha mer, kan du ju säkert experimentera med förstegsrören (ingångsröret, fasvändaren).

"May the funk be with you"


30 Dec 2008, 16:22
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 44 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.