View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 08:36



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Fixa en sågad hals? 
Author Message

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
marcusss wrote:

Hittade den här på ebay.
Går det att få huvudet limmat på ett snyggt sätt tro? kanske lacka matching headstock efteråt?
Men den sticker väl iväg i pris de sista minutrarna... [:D]

http://cgi.ebay.de/Fender-stratocaster- ... 240%3A1318



Image
<b>Min email: marcusss79 (a) gmail.com</b>


Visst går det men det är pilligt och besvärligt.
Min polare är iofsg en jäkel på såna grejor så köper du den kanske han kan hjälpa dig.

Min Email:
Straponyourguitar(AT)hotmail.com


27 Nov 2008, 18:38
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post 
enligt Google:

"Fender Stratocaster hals / nacke BJ. 74 Vintage! Vad, 70s Neck med ett litet huvud plattan? Jaaa att det finns, om ett pussel har .... Erbjuds på en Fender Stratocaster hals från 74:e Byggnadsår Chefen har en latte av ägarna så (dvs. zurechtgesägt) att det ser ut som en 60-tals stil huvudet plattan. Det var naturligtvis den ursprungliga, stora bokstäver på banan och var en kopia 60-talet ersättas. Är i allmänhet mycket väl bli, det var sannerligen inga läxor. Starta gånger har gett nya band som redan svaga spår spelet. Halsen är rak och redovisas på ett korrekt sätt. Uppmärksamhet! Erbjuds endast på nacken, inte på skylten dreipunkt hals återhållsamhet och inte på mekanik. Den mekanik (naturligtvis är original fungerar bra) Jag lämnar det som ett bud genom 299th - under de tre-panelen kan du auktion efter ett samtal med mig."


"Chefen har en latte av ägarna", "stora bokstäver på banan", "det var sannerligen inga läxor"
[8D]


28 Nov 2008, 15:39
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 30 Dec 2005, 20:54
Posts: 1261
Location:
Post 
Mike Leaf wrote:

enligt Google:
"Chefen har en latte av ägarna", "stora bokstäver på banan", "det var sannerligen inga läxor"
[8D]


Härlig översättning på tyskan. [:D]


28 Nov 2008, 21:59
Profile ICQ WWW

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post 
Fender stratocaster Hals /Neck bj. 74 Vintage!
Vad nu, en 70-tals hals med liten skalle? Jaaa, det finns, om man har en sticksåg... Auktionen gäller en Fender Stratocaster hals från -74. Huvudet har en av föregående ägare fixat(sågat) så att det ser ut som en 60-talare. Då blev naturligtvis den ursprungliga stora Loggan halverad, och blev därför ersatt med en 60-tals replik. Inalles blev det rätt bra, definitivt inget hemarbete. Stratan har någon gång fått nya band, som återigen har fått lätta spelspår. Halsen är rak och låter sig spela utan anmärkning.

Achtung!!!! BITTE
[:D]
http://www.youtube.com/watch?v=Bq4_OFwea2U


28 Nov 2008, 22:39
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 32 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.