View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Apr 2024, 03:38



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Keefan i svår otakt! 
Author Message

Joined: 10 Jan 2008, 20:04
Posts: 146
Location:
Post 
Det stämmer nog som du säger. Keith har börjat tackla av. Kan det bero på ålder, sviterna efter hans leverne eller konsekvenserna efter hans palmklättrande för några år sedan? Jag har själv sett stenarna 5 gånger innan men den sista gången de var i sverige avstog jag. Håller absolut med om att musiken är bara en del av upplevelsen med deras konserter. Man måste vara där för att fatta.

E mail: pne(a)live.se


22 Nov 2008, 10:58
Profile ICQ WWW

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3624
Location:
Post 
Keith Richards signatur pedal!


Spelar slumpmässigt fel [:D]


22 Nov 2008, 11:05
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Josh D Ztorsion wrote:


Det där lät verkligen för djävligt. Visst brukar helheten vara mer än delarna, tyvärr har jag själv inte lyckats se Stones än...

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


22 Nov 2008, 11:10
Profile
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post 
[:D]
Visst fanken är det otajt. Men han är inte ensam. Alla tre frontfigurerna har ju fullt upp med att på bästa sätt se coola ut. Det är nog egentligen därför jag älskar Stones så mycket. De har verkligen fattat att det är minst lika mycket en fråga om attityd som musik. De är världsledande på attityd och Keefan är bäst i gruppen på det.[:D]
Så va fan, om man är över 60 bast, har snortat några mil under sin livstid, bytt blod, tänder och gud vet vad, ramlat från små palmer, borstar tänderna i Jack Daniels osv... Ja, då är det nog en fråga om att välja. Antingen fläskar man dit ackordet med rätt pose eller så koncentrerar man sig på att spela rätt. Klart som fanken att man väljer rätt posé. Titta bara på slutet. Han går ju ner på knäna!!! Skulle jag göra det så skulle såväl gubbarna i bandet som publiken skratta på sig. Men Keefan kommer undan med... And I love it![8D]


22 Nov 2008, 11:22
Profile
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post 
Jag håller fullständigt med Josh:

Generellt sätt spelar de alltid ganska "dåligt" ur ett strikt musikaliskt perspektiv, dvs otajt och med varierande takt, rentav falskt ganska ofta. Det vägs dock upp av andra parametrar som gör att ialla fall jag (och några till) gillar vad dom gör.

Jag gillar denna film, bra bild och kompoistion, lätt att hänge sig åt njutning en av rock´n roll på nära håll.

Däremot vill jag hissa en varningsflagag för soundtracket: just det faktum att den som är i bild ligger långt fram i mixen är en stor del av filmupplevelsen. Att lyssna på skivan med samma mix är en märklig upplevelse.....[:D]

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com


22 Nov 2008, 11:23
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3240
Location: växjö
Post 
När dom spelade i Kina fick dom inte vara för utmanande på scenen, då fick dom tid över att koncentrera sig mer på musiken!
http://www.youtube.com/watch?v=HtW-7XD6_gg

pudas


22 Nov 2008, 13:51
Profile

Joined: 13 Mar 2003, 00:26
Posts: 2693
Location: Solna, Sweden
Post 
Hehe, jösses!

Men vad gör det, det är ju Stones, det är ju en upplevelse bara att se dem. Så håller med Josh, de är ganska kassa på scen men vem bryr sig. [:)]


22 Nov 2008, 14:54
Profile WWW

Joined: 12 Aug 2002, 09:50
Posts: 2216
Location:
Post 
Och så gnäller man på Kirk...
Jag får vibbarna va ett gigantiskt Gröne Jägaren..med ett halvtakigt coverband...ja ni får ursäkta mig...men det där ser jag ingen som helst charm i [xx(][}:)][8D]

jag brukar sällan skriva i trådar när det gäller sånna här ikoner :-)...men här kunde jag faan inte låta bli...och nykter e jag [:D]


22 Nov 2008, 18:03
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.