View unanswered posts | View active topics It is currently 17 Apr 2024, 00:20



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Orolig! olika strängtjocklekar 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Nej jag kan inte tänka mig att din hals mår dåligt av att plocka strängar från olika set. Kör på bara! [8D]

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">


12 Jul 2008, 14:06
Profile ICQ WWW

Joined: 25 Sep 2007, 23:40
Posts: 142
Location:
Post 
Det är absolut inte dåligt för halsen. Jag kommer inte ihåg vilket märke det är, men jag tror faktiskt det är Ernie Ball som har strängset där två eller tre strängar är från ett grövre strängset, och de andra från ett mindre grovt. Säljs i alla fall på 4 Sound Uppsala :)


12 Jul 2008, 15:54
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Chubby wrote:

Jag har ett problem och det gäller strängar.

Nu kör vi nedstämt i D och jag lirar bluesrock ala SRV och liknande så jag behöver lite kött på strängarna, men när jag kört med Ernie ball 012.056 så har det blivit alldeles för tungjobbat på solo grejerna även fast man kör i D, och jag vet inte vad det beror på, jag har kört med 11-49 i E så man borde orka med 12 i D

så nu stoppade jag på 011 015 022 från ernie ball 11-54 set, men sparade de 3 översta från Ernie Ball 012 setet. Kan detta göra att min hals vrids och förstörs??

Nu får jag liksom köttet på de 3 översta plus användbara strängar till solon, med en skön klang.

Vore verkligen tacksam för svar av någon gitarr setup kunnig person
:)

Blowing Room Festivalen i Horndal 2/8 here we come

KINGS HIGHWAY heter gruppen, kom o kolla!!!


Vet en Jazzare som körde så och halsen på hans 335 var helt snedvriden. MEN det tog tygligen några år.


12 Jul 2008, 19:03
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post 
Äh!

Du har ju hittat ditt ideal. Kör på det!

Inte kan det vara något bekymmer. Sååå känslig kan inte en gitarrhals vara. Du är inte den första i världshistoren som prövar detta...


12 Jul 2008, 19:35
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
helmik wrote:

Äh!

Du har ju hittat ditt ideal. Kör på det!

Inte kan det vara något bekymmer. Sååå känslig kan inte en gitarrhals vara. Du är inte den första i världshistoren som prövar detta...

Om någon hals vridits nångång, så inte berodde det på vilken tjocklek det var på strängarna!? Tuta och kör om du gillar hopplocket. [:)]

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">


12 Jul 2008, 21:10
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.