View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Apr 2024, 16:40



Reply to topic  [ 3 posts ] 
83´ Marshall JMP topp 50w 2204 
Author Message
User avatar

Joined: 11 Nov 2004, 22:59
Posts: 3783
Location: Stockholm Sweden
Post 
Chubby wrote:

Är det någon här på bojen som bor inte så långt från Örebro som kan tänka sig fixa så min JMP låter bra. Eller om det finns någon förstärkar mek i närheten.

En annan fråga kan man Bias justera en själv även om man inte är så haj på förstärkare. Den låter men tror den kan behövas en rust.

Har spelning i Horndal på Blowingroom Festivalen den 2 augusti, så man skulle vilja få ordning på den innan det.


Man kan biasjustera själv. Men måste veta exakt vad man gör och ha rätt utrustning. Det är dödliga spänningar i en stärkare!

Rekommenderar alltså att du <u>inte</u> ger dig in och gräver i den utan att först ha läst en hel del om hur en rörstärkare fungerar, vad som är vad i den, vad riskerna är, vad biasjustering innnebär och hur man gör det (det finns lite olika metoder). Jag rekommendar också att först kolla på när någon som kan rörstärkare arbetar i den, innan du själv sticker fram fingrarna.

Om den börjat låta illa kommer du knappast så långt med en biasjustering. Troligare är att rören börjar ta slut. Ett rörbyte kräver förvisso koll av bias. När man ändå är inne i den bör man göra allmän koll så att allt är schysst och helt. Grundservice typ.

Tyvärr vet jag inte om det finns ngn kring Örebro som gör sådant. Skulle förvåna mig om det inte fanns. Men råkar du komma förbi stockholmen får du självklart höra av dig.

/Gunnar


09 Jun 2008, 09:51
Profile

Joined: 29 Mar 2008, 22:18
Posts: 313
Location:
Post 
Chubby wrote:

Är det någon här på bojen som bor inte så långt från Örebro som kan tänka sig fixa så min JMP låter bra. Eller om det finns någon förstärkar mek i närheten.

En annan fråga kan man Bias justera en själv även om man inte är så haj på förstärkare. Den låter men tror den kan behövas en rust.

Har spelning i Horndal på Blowingroom Festivalen den 2 augusti, så man skulle vilja få ordning på den innan det.
Jag har oxå en JMP 2204 83a, kan de låta dåligt?
Förlåt va bara tvungen... [8D]


09 Jun 2008, 21:47
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] and 102 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.