View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Apr 2024, 05:47



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Eagles? 
Author Message
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 15:30
Posts: 1973
Location: Linköping
Post 
Hallå josh

Har väl inte hämtat mig riktigt ännu...tar nog hela veckan att smälta intrycken.
Försenade en kvart ca..19.45-22.55 med paus...

Totalt sett: Fy fan va Bra!! Stämsången överjordisk..
Deras "nya gittarist" http://en.wikipedia.org/wiki/Steuart_Smith
extremt duktig...habilt spel med Joe...
Joe höll sig in i det sista men när han fick på sig sin headcam då garvade jag o hela globen så att vi kommer att ha träningsvärk en hel vecka. -Vilken sköning.
Köpte kepa till sonen och en T-shirt

Passar på att tacka min dam för biljetten "50 års present" parkett rad 31. (nära barerna)
Andra iaktagelser -hög medelålder.
Ljudet kanon.
SL? Synkar dom logistiken i förhållande till eventuella konserter? Not.
Vad spelade Walsh på för guror?

Skulle vilja se dom ikväll också...ha en skön kväll.

//L


30 Mar 2008, 17:10
Profile WWW

Joined: 10 Aug 2002, 23:07
Posts: 1064
Post 
Walsh lirade PRS musicman och Ibanez[:0]

Fan va bra att dom körde funk 49 och walk away mm

Att tala är silver
Att ljuga är guld


30 Mar 2008, 18:17
Profile
User avatar

Joined: 09 Apr 2006, 10:49
Posts: 249
Location: Sandviken
Post 
Ruggigt bra var det.Sången och stämsången är så bra som det kan bli.
Ljudet perfektoch lagom starkt,även ljusshowen är perfekt.
Det finns egentligen inget att anmärka på men jag har en litet påpekande. Steuart Smith spelar väldigt snyggt och bra,men är det inte lite tråkigt att han för det mesta spelar Don Felders solon?Men det är klart, han är anställd för att spela så. Han har mycket mer att ge som vi inte får höra. Hotel California är tex exakt som på skiva, inte en ton som överraskar. Gitarrspelet är ljuvligt men en liveversion medlängre gitarrsolon borde de allt ha.


30 Mar 2008, 19:43
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 15:30
Posts: 1973
Location: Linköping
Post 
"Överlag är jag übernöjd och det verkade resten av den ngt åldersstigna publiken också vara. Skulle tro att medelåldern var runt 50.. (det är på sina publikgrannar men upptäcker hur gammal man själv är, haha)"

Precis vad jag tänkte "tyst för mig själv".....[:)]


31 Mar 2008, 08:40
Profile WWW

Joined: 28 Dec 2007, 11:57
Posts: 3406
Location:
Post 
Schyssta recensioner av er bekräftar ju bara att man
borde tagit sin sista tusing och betalat sitt favoritband[:)]

http://www.remingtonsteele.se


31 Mar 2008, 09:06
Profile ICQ WWW

Joined: 06 Mar 2008, 09:15
Posts: 1072
Location: Gottröra
Post 
Så! Har slutligen landat efter att ha haft en live upplevelse som lätt platsar på topp tre listan. Är lite förundrad över att Josh såg nåt. Jag måste ha suttit snett framför dig. På rad två. Plats runt 30 något. Fan 6 meter ifrån Joe Walsh, Glenn Frey och Don Henley. Svindyra biljetter. Men värda varenda krona. Nästan så att jag blir lite låg för alla gånger som man har snålat på hundringarna och nöjt sig med dåligt ljud och kommit på sig själv att mest sitta och titta på TV skärmarna. De körde alla mina favorit låtar förutom Tequila sunrise. Låtarna från nya plattan växer och var riktigt bra live. Håller med om att Stueart Smith är superb. Han knäckte mig ordentligt vid två tillfällen. Dels med sin 335:a och sedan med en av stratorna.Minns tyvärr inte låtarna. Kan ju för lite för att se vad det är han kör på så jag kan vara ute och cykla. Men det vore jäkligt intressant att veta vad det är för grejer. Pedaler, gitarrer och stärkare. Han satte en helt ny norm för vad snyggt gitarrljud är för mig. Den oranga Duesenbergern Walsh körde på var riktigt cool och lät ju också helt ok. Klar "must have" varning. Det blev till slut en kavalkad av coola välljudande gitarrer. Slutligen blir man ju aningen matt. rescentioner där rescensenten går i halvlek för att det var för tråkigt!!! (Anders Timell) Om uppgifterna stämmer så fyller Don Henley 61 i år och det hade bara blivit larvigt om de hade farit runt som torra skin på scen och de är ju inte för att se någon nacka höns på scen som man går på en Eagles konsert. Kan ju varit så att han misstog sig på Farbror Frej och Glenn Frey och då förstår man ju att han blev besviken och gick i halvtid. Nä vill man se nån som skuttar runt och hötta med pekfingret i luften så är det någ bäst att hålla sig till Farbror Frej och Håkan Hellström.

Bo-Conny Skruvlin


02 Apr 2008, 09:02
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 81 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.