View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Apr 2024, 21:38



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Sven Z 
Author Message

Joined: 22 Nov 2002, 01:07
Posts: 3565
Location:
Post Sven Z
Någon som såg Svenne Zetterberg på burken igår kväll? Kul att TV uppmärksammar en av den svenska bluesens portalfigurer! Och kul att det finns någon på SVT som över huvud taget vet att bluesen existerar! Inte en dag för tidigt!

Molle


09 Nov 2003, 15:21
Profile ICQ WWW

Joined: 11 Jun 2003, 11:16
Posts: 181
Location:
Post 
Yep, kollade och "bandade" det så att man kan kolla och lyssna mer än en gång. Jo, det är kul med lite annan musik mer än alla wannabe-britney-bimbos i fame factory och dylika program.

Men det var väl också därför man skaffade DVD, finns en hel del blues på DVD att köpa!

/BlackStrat


09 Nov 2003, 17:53
Profile ICQ WWW

Joined: 24 Jan 2003, 01:40
Posts: 398
Post 
Såg 5 minuter men kan inte med den snubben sen den enda gång jag sett honom. Dels spleade han skitmusik på den spelningen. Vi tog hit honom för att höra hans bluesiga sida, men han tjurade och skulle bara spela sin Jazzgrej. När han kom in från hotellet vara han tvungen att passera entren. Tjejerna som satt där, jobbade ideellt för att deras killar var inblandade i hela arangemanget. De visste inte vem han var och bad honom betala. Han stirrade dem i ögonen och blev förbannad som faan och klämde ur sig "Jag är huvudpersonen. Utan mig skulle ni få sitta och sälja biljetter på nån jävla fritidsgård". Jag fick veta det efter spelningen. Hade jag fått veta det innan han äntrade scenen hade jag stuckit på en gng. Känns ruttet att ha sett honom. Sen skiter jag i att han kan spela. Otrevliga människor som inte accepterar okunskap ska fan inte ha ngn credit. Han verkade tro att alla över 20 borde veta vem han är. Ska va helt ärlig och säga att jag aldrig hört honom varken före eller efter.
Ola


13 Nov 2003, 23:49
Profile

Joined: 22 Nov 2002, 01:07
Posts: 3565
Location:
Post 
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Såg 5 minuter men kan inte med den snubben sen den enda gång jag sett honom. Dels spleade han skitmusik på den spelningen. Vi tog hit honom för att höra hans bluesiga sida, men han tjurade och skulle bara spela sin Jazzgrej. När han kom in från hotellet vara han tvungen att passera entren. Tjejerna som satt där, jobbade ideellt för att deras killar var inblandade i hela arangemanget. De visste inte vem han var och bad honom betala. Han stirrade dem i ögonen och blev förbannad som faan och klämde ur sig "Jag är huvudpersonen. Utan mig skulle ni få sitta och sälja biljetter på nån jävla fritidsgård". Jag fick veta det efter spelningen. Hade jag fått veta det innan han äntrade scenen hade jag stuckit på en gng. Känns ruttet att ha sett honom. Sen skiter jag i att han kan spela. Otrevliga människor som inte accepterar okunskap ska fan inte ha ngn credit. Han verkade tro att alla över 20 borde veta vem han är. Ska va helt ärlig och säga att jag aldrig hört honom varken före eller efter.
Ola


<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Trist att höra sånt om artister man tror ska vara på ett helt annat sätt! Man får väl hoppas att han bara hade en dålig dag! Trots det, och trots att han blivigt lite väl soul-stukad för min smak, är han ändå en av de få bluesmusiker i Sverige som blivit lite mera känd även utanför "den inre kretsen" av bluesdiggare. Det behövs fler sånna!

Molle


14 Nov 2003, 12:27
Profile ICQ WWW

Joined: 31 Jul 2003, 21:16
Posts: 53
Post 
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Såg 5 minuter men kan inte med den snubben sen den enda gång jag sett honom. Dels spleade han skitmusik på den spelningen. Vi tog hit honom för att höra hans bluesiga sida, men han tjurade och skulle bara spela sin Jazzgrej. När han kom in från hotellet vara han tvungen att passera entren. Tjejerna som satt där, jobbade ideellt för att deras killar var inblandade i hela arangemanget. De visste inte vem han var och bad honom betala. Han stirrade dem i ögonen och blev förbannad som faan och klämde ur sig "Jag är huvudpersonen. Utan mig skulle ni få sitta och sälja biljetter på nån jävla fritidsgård". Jag fick veta det efter spelningen. Hade jag fått veta det innan han äntrade scenen hade jag stuckit på en gng. Känns ruttet att ha sett honom. Sen skiter jag i att han kan spela. Otrevliga människor som inte accepterar okunskap ska fan inte ha ngn credit. Han verkade tro att alla över 20 borde veta vem han är. Ska va helt ärlig och säga att jag aldrig hört honom varken före eller efter.
Ola


<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>


Jo, nog är han lite högfärdig och arrogant.
Jag har haft lite emailkorrenspondes med Sven, allt flöt på fint sålänga man intresserade sig för han gitarrspel och arrangemang, men så fort jag började beröma Harmonica Henrys formidabla insatser fick jag bara korthuggna kommentarer till svar.

Han har egentligen bara gjort en gjuten skiva, men lira kan den manen. Social kompetens är ett annat kapitel, men vad gör det om man är en stjärna ;)

(Steppin Out - Alive!, är skivan jag syftar på)

-------------------------
<b>"More barn!"</b>


14 Nov 2003, 17:11
Profile

Joined: 24 Jan 2003, 01:40
Posts: 398
Post 
Klart jag håller med om att han han spela. jag såg honom ju trots allt i 1½ timme *ler*. Hade nog sett honom fler ggr om det inte varit för hans "JAGÄRBÄSTPÅJORDEN" fasoner. Nåja, det var bara en anekdot och jag föraktar inte honom och inte heller de som gillar hans musik. Han förlorade dock ett blivande fan och ca 100 till den kvällen.
Ola


14 Nov 2003, 19:55
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 42 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.