View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2024, 18:16



Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Att välja rätt Marshall 
Author Message
User avatar

Joined: 31 Oct 2012, 08:50
Posts: 452
Post Re: Att välja rätt Marshall
Har du provat baskretsarna?

Generellt är ju annars de tidigare varianterna (av både 1959 och 1992 samt småbröderna) något rundare och mindre aggressiva med delad katod mm. Även mindre tighta och rundare pga mindre filtrering… JTM45 har ju redan nämnts och där hade jag nog också börjat om jag var på jakt efter ett mer städat Marshallsound. Den är är fortf rätt fräsig på max - men i min mening en riktigt mångsidig stärkare om man rattar lite.

.. sen är det ju lite det du inte vill ha som ”är” Marshall som många redan påpekat. Kanske är det så att du ska ja nått helt annat? Orange? Hiwatt?

_________________
'Blah, blah, wof, wof'


09 Jan 2024, 10:36
Profile

Joined: 29 Mar 2016, 17:55
Posts: 258
Post Re: Att välja rätt Marshall
pippo wrote:
Har du provat baskretsarna?

Generellt är ju annars de tidigare varianterna (av både 1959 och 1992 samt småbröderna) något rundare och mindre aggressiva med delad katod mm. Även mindre tighta och rundare pga mindre filtrering… JTM45 har ju redan nämnts och där hade jag nog också börjat om jag var på jakt efter ett mer städat Marshallsound. Den är är fortf rätt fräsig på max - men i min mening en riktigt mångsidig stärkare om man rattar lite.

.. sen är det ju lite det du inte vill ha som ”är” Marshall som många redan påpekat. Kanske är det så att du ska ja nått helt annat? Orange? Hiwatt?


Jag hade en 50 watts Bass-topp från '71 men den funkade inte för mig.

Ja, Orange, Hi-Watt och Vox har jag använt alla tre ganska mycket, och alltid varit väldigt nöjd med ljudet.


11 Jan 2024, 23:00
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 32 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.