View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 12:10



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Falkon guitars punkt se 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Falkon guitars punkt se
Jag undrar om någon har erfarenhet av Falkon guitars punkt se? För mig en ny bekantskap bland nätaffärer.
På deras sida verkar det som att varorna skickas från sverige, men allt verkar något svajigt, text som inte tillhör bilden, står olika saker om samma sak på olika sidor. Text som klart är auto översatta till svenska! På fotot man får upp när man söker på gåggel är att firman håller till bakom en garageport!
Nåväl, en del intressanta varor har dom bland halsarna, men med tanke på priset så tänker jag Kina!!.....?

_________________
pudas


04 Aug 2022, 16:20
Profile
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1633
Location: Halmstad
Post Re: Falkon guitars punkt se
Jag kan ha minnesfel. Men jag tror att grejorna i traderaannonserna tidigare skickades från Tyskland.

Det är rätt vanligt att kinesiska leverantörer har depåer inom EU. Jag har fått grejor från Nederländerna och Tyskland, tidigare även från depåer i UK. Har inte köpt något från Falkon Guitars.

F ö är stavningen märklig om de nu menar engelska Falcon eller Falke, Falkner på tyska. Det kanske inte ska vara någon fågelreferens.


04 Aug 2022, 23:09
Profile

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Falkon guitars punkt se
Läste på fb att någon varnade för Falkon och hade rapporterat till tradera att stoppa dennes annonser för Seymour Duncanpickuperna för att det är Kina-kopior. Sen försvann alla dennes annonser för pickuperna men snart låg de ute igen.


05 Aug 2022, 10:13
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3701
Location: Hising Island
Post Re: Falkon guitars punkt se
Tradera säljare som säljer kina-varor. Har eller har haft en mängd profiler som läggs ned vart efter profilen får för många dåliga omdömen.

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


05 Aug 2022, 14:25
Profile

Joined: 10 Nov 2005, 01:37
Posts: 915
Location:
Post Re: Falkon guitars punkt se
Tokerekloker wrote:
Läste på fb att någon varnade för Falkon och hade rapporterat till tradera att stoppa dennes annonser för Seymour Duncanpickuperna för att det är Kina-kopior. Sen försvann alla dennes annonser för pickuperna men snart låg de ute igen.


Om man inte ens klarar att göra en trovärdig kopia av förpackningen så kan man bara fantisera över hur nära pickupen ligger originalet. :evil:


05 Aug 2022, 15:21
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3354
Location:
Post Re: Falkon guitars punkt se
Det är konstigt att inte det registrerade företagsnamnet finns med någonstans på hemsidan. Det existerar inget företag varken med namnet Falkonguitars eller Falkon Guitars om man letar i Bolagsverkets register. De skriver att de har säte i Uppsala, men det finns inget bolag som heter Falkon-någonting i Uppsala enligt Bolagsverket.

Så då kan man gissa att det är antingen ett utländskt bolag som vill försöka se ut som ett svenskt bolag. Men då faller ju allt de skriver om reklamationsrätt och ARN. Alternativt är det en privatperson som säljer svart.

Men om man är sugen på något så kan ju be dem om organisationsnummer och momsregistreringsnummer. Då ser man om det är ett företag och var det ligger, om det ligger i EU.


05 Aug 2022, 19:30
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Re: Falkon guitars punkt se
Tack för svaren i tråden!

Ja den sidan/nätbutiken struntar jag i !

_________________
pudas


05 Aug 2022, 20:07
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.