View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 10:35



Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Köpa ny gitarr/er men vad/vilka? 
Author Message

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Har lite pengar över som jag tänkte köpta en ett ett par gitarrer för. Men vad? finns min "drömgitarr"? Eller ska man låta bygga en?

Har en rätt bra arsenal idag:
Gibson Flying V med Seymoure Duncan distortion-set. (tror jag).
+ Denna gitarren är den som nog är mest komplett. Mickarna låter bra till det mesta. Halsmicken är nog den av alla mina mickar som är mest tight och inte basig och ofokuserad. Halsen är smal/tunn och lättspelad.
- Banden är lite för låga för min smak. Jumbo-storlekt är det som gäller för mig. Men då dessa är inlackade så vill jag inte byta ut dem. Så inte helt optimal att superbenda med svallande vibrato med.

Gibson Les Paul faded
+ Denna spelar man bra på. Inga problem att benda på denna och, spela fort går med. Snygg som tusan också.
- Har bytt Burstbucker-mickarna till 57/57+ vilket blev till det bättre. Men halsmicken är fortfarande för basig och ofokuserad. Stallmicken är det ett djäkla drag i. Men det är något litet i diskanten som gör att vissa andra gitarrer alltid låter lite bättre än denna, som jag egentligen vill skall låta bäst. Jämför jag med min Epiphone LP med Bareknuckle Crawlers-mickar eller med GJ2-stallmicken så är dom 2 bara så bra. Inget som sticker ut utan allt bara låter bra, färdig mixat liksom, fylligt och inte vasst. Hur mycket som är gitarrkroppen i sig som gör ljuden, vet jag inte.
Bända går bra, men inte på typ 22:a bandet då man hindras av halsplattan eller vad det nu heter på baksidan, som är i vägen.

Fender Stratocaster
+ Har bytt band till jumbo, vilket gjorde ett väldigt lyft. Utseendemässigt ser gitarren ut precis som jag vill ha den. Lönnhals (ser typ rostad ut) kroppen är sand/silver-aktig och plektrumskydd osv är cremefärgade. Har bytt mickar från Tex-mex original till Tonerider City limits vilket blev till det bättre. råkade bli att det blev den gitarren som dom flesta solon till den kommande plattan lades med, då den satt bäst i ljudbilden. Samt slita-dra bändningar blir mer feeling i än flying V:t och Ibanez-räzern.
- made in Mexico. Stör jag mig på så klart. Stallet har jag blockat då det inte gick att bända med original medium-jumbo band samt stallet som duckade hela tiden. Så det blockades samtidigt som dom bytte till jumbo. Saknar dock att kunna svaja. Nästa minus är att just att jag vill kunna svaja rätt friskt utan att gitarren stäms om. Vill helst inte ha låsbart vid sadeln, utan det finns ju dom företag som lyckats bra med gitarrer som inte stämmer om sig typ Ibanez AZ och Charvel har någon variant. Så funderingar går kring att byta till låsbara stämmisar, byta stallet till något annat och byta sadeln. Stallmicken är en hottare/fetare variant än dom övriga, men är ändå lite för diskantig för min smak. Drar ner till kl 7 typ på tonratten, vilket jag egentligen inte vill då jag tycker att tonratten även gör det lite muddigt. Ett annat minus är att att mickarna som annars låter bra inte är brumfria vilket är lite jobbigt både i studion och live. 21-band är det också på stratan vilket är 1 band för lite ibland.

Ibanez RG770
+ Galet bra räzergitarr från tiden det begav sig. Snabb som tusan.
- Funkar mindre bra till annat är shred. Blues-bendningar är väl inte dess starka kort. Eller cleant/semicleant. Behöver byta bandstavar snart då den är väl använd.

Ibanez Jem555
+ Intonering osv och "exakthet" i toner är väldigt bra på den halsen. Bättre än på 770´n pga bandslitage. Har även bytt från Evo-mickar till Bareknuckle Nailbombs vilket blev mycket bättre.
- Tror det är Jem-hals på denna (denna 555:a kostade ca 16.000:-) och den är något bredare tror jag vilket gör att jag personligen inte riktigt uppskattar den lika mkt som den på 770 som är en handgjord wizard-hals. Funkar väl bäst till shred också allmänt sett.

Telecaster Warmouth/Mojo
+ Byggd av bra delar. Warmouth pro hals med compound radius och plekad. Bra delar rakt igenom, Mojo relicad, kropp med belly cut, forearm cut, Dimarzio chopper och Twang king osv. Låsbara stammisar.
- Halsen är riktigt bra. Meeeen inga jumbo utan bara medium-jumbo, vilket gör att jag inte kan bända bra alls.
- Mickarna är bra, men stallmicken är i humbuckerläge lite för middig, het och diskantig för min smak. Kör oftast den splittrad för att få mer telesound. Telen har jag för att den skall vara lite mer rockig inte fullt ställ även om jag gillar moore än less.

Och så har jag ett gäng gitarrer till jag inte orkar skriva om.
Min spelstil är ju många toner på kort tid oftast. Vill väl gärna själv tro att spelstilen påminner om John Norum. Dvs många fast runs, men även mycket slita-dra. Lättspelade gitarrer skall det vara, annars går det bort. Mycket gain är det när jag mår som bäst. Men förutom plattor med hårdrocksbandet så lirar jag även live med ett coverband och där är det mer rock sound a la ledin som kanske är mer gångbart. Varpå räzergigarrerna går bort vid de tillfällena.
Har lånat hem polarens gitarr på skoj, en GJ2 Glendora som är riktigt bra. Sjukt låg stränghöjd har han. Mickarna HSS låter toppen (Jacksons egna vad jag förstått) och halsmicken är nog bland det mest "singlecoil"-aktiga ljud jag har hört. Väldigt lite bas i halsmicken vilket ger en otrolig separation i tonerna även vid extrems snabba prylar. Byter man mellan stallmicken och halsmicken så sitter ljudet ihop liksom, det bara är så bra avstämt. Halsen är grym också, tror det är compound radius och med jumbo band. Låsbara stämmisar, stallet är dock blockat så det kan jag inte testa, men skall tydligen funka att svaja med. Enda nackdelen med mickarna är väl kanske att det inte direkt är något fett cleant ljud i halsmicken. Men ska man lira shred är den helt fantastisk. Enda nackdelen med halsen är väl även här att den hade kunnat vara avhyvlad på baksidan för lättare åtkomst till 22:a bandet. Kul kvalitétsgitarr annars som nog funkar till det mesta tror jag. Går ju dock inte att köpa då GJ2 inte finns längre.

Har provat en annan polares Tom Andersson T-drop eller vad den heter. Bra gitarr men halsen var inget för mig. Buzz Feiten Super Nova har jag med provat. Samma där obekväm hals för min del. Gustafson någon variant för 75.000:- har jag med provat av en polare. Skitbra gitarr och halsen fast den var grövre funkade. Men aaaaaldeles för mycket pengar.

Har sneglat lite på Ibanez AZ Prestige. Och har kort provat både 22 och 24-bandsversionen hos en kompis som jobbar på musikaffär. 24-halsen var lite tunnare. Men båda kändes inte helt hundra. Kändes inte som gitarren naturligt spelade med en som GJ2-gitarren utan man fick jobba lite med den. Så jag tror inte de halsarna är min hemmabana direkt. Men de verkar annars vara teoretiskt nära vad jag söker. En arbetshäst som klarar precis allt.

Ja vad söker jag och finns den verkligen?
Band: Måste vara jumbo-band. Allra helst 24 band tror jag. Hade ett par solon till nya plattan som bara går att spela på 24-band, vilket gör att flera gitarrer gick bort tyvärr. Men en 22-bandare med mkt god åtkomst till högsta bandet kan funka med.
Hals: Åt det tunnare och smalare hållet.
Profil: Här är det lite svårare, men mer åt det moderna än vintage om man säger så. Gärna compound radius.
Mickar: Absolut helst noiceless. Kör nästan alltid humbuckers live pga detta. Gillar nog annars singlecoils i halsen och en humbucker som låter mer som en blandning av humbucker och singlecoil i stallet om man säger så. Utseendemässigt är jag väl inget fan av en vanlig strata med humbucker i stallet. Vilket tex. Glendora har. Men-men...
Stall: Svaj. Har spelat utan svaj de senaste 15 åren, men letade reda på ett par svajarmar till mina Ibanez och insåg hur roligt det var med ett fungerande stall och hur mycket det var av min spelstil i min ungdomsdagar. Och skulle nog vilja ha någon annan gitarr man kan divebomba med utan att det skiter sig bara man tittar på svajet a la Fender. Helst utan låsningar vid sadeln. För snabb stämning när man lirar live.
Utseende: Ja, till sist, så tillhör jag dom att jag bryr mig om jag tycker gitarren är snygg. I alla fall tillräckligt tilltalande i mina ögon. Men den biten kan ju ingen utomstående hjälpa mig med. Men stämmer allt ovan, så blir det ändå jobbigt att lägga större pengar på något man inte gillar utseendemässigt. Där tex Ibanez AZ-serien ligger lite på gränsen.

Jag skulle vilja ha tips på gitarrer som kanske skulle kunna passa in på mina önskemål. Fender strator och Tele har ju väldigt begränsat om man bara ser till jumbobanden.
Gitarrer som har passerat min radar är Chapman Pro Bea Carthus Burst som kommer till hösten. Dock tror jag stallmicken är för mycket arg metall för att passa? Någon Wolfgang-modell? Sonnemo-strata? Charvel? (kan deras halsar vara mest lik GJ2?) Låta någon gitarrbyggare tex Manic guitars (som bygger till Norum och Åkesson) sätta ihop enligt önskemål? Nackdelen med att låta bygga något är ju att man inte vet förrän det är klart om det blev rätt. Samt dyrt.
Kikar gitarr inom prisklassen 10-30.000:- Kan vara en eller två som delar på den slanten.


Last edited by Donatello on 28 Apr 2021, 17:07, edited 2 times in total.



28 Apr 2021, 16:38
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Ibanez har ju några modeller med limmad hals, fast stall och 24 band samt med lite grövre hals än total shred i deras Prestige-serie (deras bästa). Vet inte exakta modellnummer men de har RG-huvudet iaf.


28 Apr 2021, 16:54
Profile

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Vinyljunkie wrote:
Ibanez har ju några modeller med limmad hals, fast stall och 24 band samt med lite grövre hals än total shred i deras Prestige-serie (deras bästa). Vet inte exakta modellnummer men de har RG-huvudet iaf.


Funderar faktiskt på att köpa en RG565 ur deras Genesis-serie när den kommer, fast mer för skoj skull än att det skulle vara en "arbetshäst". Ultra-shred i sitt esse :-)
Som sagt jag har en del pengar att fördela på en eller flera gitarrer. Finns även mer pengar om det skulle behövas. Men tror inte jag lägger 40 papp på en och samma gitarr.


28 Apr 2021, 17:01
Profile
Online

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Det låter som att du ska ha en SG. Rocka och sola loss som Frank Zappa och Angus Young, och t o m lira jazz 8)


28 Apr 2021, 18:03
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
bummer wrote:
Det låter som att du ska ha en SG. Rocka och sola loss som Frank Zappa och Angus Young, och t o m lira jazz 8)

Japp, rätt svar kom snabbt!

Gibson SG Standard eller kanske en Custom?

_________________



28 Apr 2021, 18:31
Profile ICQ WWW

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
bummer wrote:
Det låter som att du ska ha en SG. Rocka och sola loss som Frank Zappa och Angus Young, och t o m lira jazz 8)


Haha... Nä.. Det lär nog inte hända. Om vi bortser från styggelsen till utseende, så tror jag att det området en SG landar i, är redan täckt med det jag har.


28 Apr 2021, 18:36
Profile
Online

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
FGN

https://www.guitarnet.se/sv-SE/gitarrer ... m-15541808

https://www.guitarnet.se/sv-SE/gitarrer ... 4-29484802

Och om du kan leva med 22 band https://www.guitarnet.se/sv-SE/gitarrer ... m-18245906

https://www.youtube.com/watch?v=EmMX5ZFhRH0


Last edited by bummer on 01 May 2021, 09:37, edited 3 times in total.



29 Apr 2021, 08:22
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10864
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Jag tycker du skall testa den nya AZ N versionen.
Eller tjata till dig ett ex av min FR modell (inte mitt namn på).

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


29 Apr 2021, 08:29
Profile WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Du ska givetvis köpa min Jerry Jones Master Electric Sitar, är du redo för 19 strängar? 8) :mrgreen:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


29 Apr 2021, 09:28
Profile
User avatar

Joined: 10 Jan 2004, 12:09
Posts: 1927
Location: Stockholm
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Kanske en Suhr Standard Pro, om du är ok med flammig top? Annars Music Man Silhouette eller Luke?

_________________
The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler


29 Apr 2021, 09:33
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 10:29
Posts: 1542
Location:
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Man tycker utbudet på gitarrer är hur stort som helst, men när man försöker hitta något så är det alltid något man hänger upp sig på.
Det slutar alltid för mig att jag bygger eller bygger om något jag har så det uppfyller mina krav, har inte köpt en ny gitarr sedan -97! :shock: :shock: :shock:

Kan en Charvel vara något åt herrn:
https://www.charvel.com/gear/shape/so-c ... 2966511503

_________________
"Ollie may not have been the best guitarist in the world, but he was certainly among the top two." John Halsey, 1997


29 Apr 2021, 10:34
Profile ICQ WWW

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1045
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
James Tyler SE har det du beskriver. Jumboband, fet hals utan att var för stor/grov och exceptionellt välljudande.

/Mats N


29 Apr 2021, 10:49
Profile WWW

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?


FGN. Hmmm... Provade en FGN stålsträngad acke nere i Frankfurt för ett par år sedan som var grymt skön att spela på. Var lite över budget då (36.000:-?) Men lät och spelade kanon.


29 Apr 2021, 17:28
Profile

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Magnus Olsson wrote:
Jag tycker du skall testa den nya AZ N versionen.
Eller tjata till dig ett ex av min FR modell (inte mitt namn på).

/Magnus


AZ N, har jag sneglat på och teoretiskt är intressant. Men som sagt. AZ halsarna har jag upplevt som för tjocka och obekväma innan. Men behöver testa igen.

FR-modell?


29 Apr 2021, 17:30
Profile

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Harvester wrote:
Man tycker utbudet på gitarrer är hur stort som helst, men när man försöker hitta något så är det alltid något man hänger upp sig på.
Det slutar alltid för mig att jag bygger eller bygger om något jag har så det uppfyller mina krav, har inte köpt en ny gitarr sedan -97! :shock: :shock: :shock:

Kan en Charvel vara något åt herrn:
https://www.charvel.com/gear/shape/so-c ... 2966511503


Jag tror att jag kommer att köpa någon Charvel i alla fall, för testandets skull. Men de är ju inga dyra gitarrer direkt, så det löser sig nog. Inbillar mig att deras halsar kan passa mig.


29 Apr 2021, 17:31
Profile

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Mats Nermark wrote:
James Tyler SE har det du beskriver. Jumboband, fet hals utan att var för stor/grov och exceptionellt välljudande.

/Mats N


Intressant. Aldrig hört talas om. Får googla lite. Men ser att jag sett världens kanske fulaste gitarrhuvud innan på bild?


29 Apr 2021, 17:33
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Varför en ny gitarr som ska låta som dom du redan har? Vist, "more is more" och den som har flest gitarrer när hen dör vinner!
Men helt klart så behöver alla gitarrister en el-tolva och då är ju en Rickenbacker ett givet val!

_________________
pudas


29 Apr 2021, 17:53
Profile

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
pudas wrote:
Varför en ny gitarr som ska låta som dom du redan har? Vist, "more is more" och den som har flest gitarrer när hen dör vinner!
Men helt klart så behöver alla gitarrister en el-tolva och då är ju en Rickenbacker ett givet val!

Har provat både dubbelhalsad och 12:a men det var inget för mig. Samt fyller ingen funktion i mitt spel heller. Har dock fått några intressanta förslag i tråden och det får gärna komma fler .


29 Apr 2021, 18:02
Profile
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4128
Location:
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Jakten på drömgitarren ska gå långsamt och njutningsfullt och man får aldrig hitta fram för då försvinner njutningen med jakten.


29 Apr 2021, 18:52
Profile ICQ WWW

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
rifle wrote:
Jakten på drömgitarren ska gå långsamt och njutningsfullt och man får aldrig hitta fram för då försvinner njutningen med jakten.


Filosofiskt, men ligger en viss del sanning i det. Själva letandet är ju en sport i sig.

Jag har ju ändå spelat gitarr i över 35 år och har redan några av mina drömgitarrer fixade. Så jag är en bit på väg. Men som sagt, jag råkade få lite pengar över som är tänkt att gå till detta ändamål. Hade jag inte det så hade jag redan varit nöjd totalt sett med det jag har. Mitt problem är väldigt lyxigt. Jag har typ det jag vill ha. Men har pengar till mer. Men hittat inget hittills som lockat att köpa.


29 Apr 2021, 19:07
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Donatello wrote:

Jag har ju ändå spelat gitarr i över 35 år och har redan några av mina drömgitarrer fixade. Så jag är en bit på väg. Men som sagt, jag råkade få lite pengar över som är tänkt att gå till detta ändamål. Hade jag inte det så hade jag redan varit nöjd totalt sett med det jag har. Mitt problem är väldigt lyxigt. Jag har typ det jag vill ha. Men har pengar till mer. Men hittat inget hittills som lockat att köpa.


Bästa tipset är att spara pengarna, om du inte vet exakt vad du vill ha, och inte hittar något som ens lockar att köpa.

Alla dom alternativ som nämnts här (Utom SG:n 8) ) innebär en
ansenlig kapitalförlust om du vill sälja senare (Udda dyra gitarrer , specialbeställda dito osv)

Testa i verkligheten också innan köp, där går allt Custom bort och om du vill köpa nytt, som jag tolkat det så är det bara ÅF med öppet köp som kvarstår
tex Thomann.

_________________



29 Apr 2021, 19:16
Profile ICQ WWW

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Mike Leaf wrote:
Donatello wrote:

Jag har ju ändå spelat gitarr i över 35 år och har redan några av mina drömgitarrer fixade. Så jag är en bit på väg. Men som sagt, jag råkade få lite pengar över som är tänkt att gå till detta ändamål. Hade jag inte det så hade jag redan varit nöjd totalt sett med det jag har. Mitt problem är väldigt lyxigt. Jag har typ det jag vill ha. Men har pengar till mer. Men hittat inget hittills som lockat att köpa.


Bästa tipset är att spara pengarna, om du inte vet exakt vad du vill ha, och inte hittar något som ens lockar att köpa.

Alla dom alternativ som nämnts här (Utom SG:n 8) ) innebär en
ansenlig kapitalförlust om du vill sälja senare (Udda dyra gitarrer , specialbeställda dito osv)

Testa i verkligheten också innan köp, där går allt Custom bort och om du vill köpa nytt, som jag tolkat det så är det bara ÅF med öppet köp som kvarstår
tex Thomann.


Ska ju absolut ut och prova. Tänkte mest få lite tips om sådant som jag inte kände till, eller kanske något som jag känner till men inte får missa. Tex AZ-modellerna. Eller varför inte ett par Suhr-gitarrer.
Annars är ju beg. alltid bra. Då brukar man ju få ungefär vad man gett för den. Dvs man bara lånar hem prylarna ett tag i princip. Och det är väl lite där skon klämmer om man skall låta bygga något åt sig. Önskar man sälja den av någon anledning sedan så brukar ju halvapriset försvinna direkt.


29 Apr 2021, 21:18
Profile

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2306
Location: stockholm
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Kanske den här Sonnemon som ligger på blocket:
https://www.blocket.se/vi/96357739.htm

Tgt11 har även en beggad Suhr hss strata inne. Annars kan jag verkligen rekommendera music man.


29 Apr 2021, 21:20
Profile
Online

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Du har inte nämnt nån P90-gitarr. Kanske vore kul med nåt HELT annorlunda mot vad du har nu.
SG Junior är verkligen mycket ROCK. Mickarna är långt ifrån noiseless, och SG var inte din favoritmodell vad jag förstår, men det finns ju Les Paul Jr, single cut och double cut också.
https://www.youtube.com/watch?v=h9K0VQp6bNs

https://www.youtube.com/watch?v=0CORolxVmeY

https://www.youtube.com/watch?v=RcXzN4z14-w

FGN igen då, om du vill ha nåt helt unikt.
https://www.guitarnet.se/sv-SE/gitarrer ... p-10328191

https://www.youtube.com/watch?v=vLVkz2vsbj4

Vintage (märket) tycker jag är prisvärda, jag har haft 3 strata, 2 LP, 1 SG. Den här har jag haft i 11 år nu. Tunn hals, jätteskön att spela på. SG:n hade också tunn hals.
https://www.jhs.co.uk/products/vintage- ... 0c5d&_ss=r

https://www.youtube.com/watch?v=9TbRhUqoO2o


Last edited by bummer on 01 May 2021, 09:39, edited 2 times in total.



30 Apr 2021, 07:30
Profile

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2306
Location: stockholm
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Ett till förslag. Hade den inte varit lila hade jag satsat på en själv direkt. Hoppas den kommer i andra färger. Ibanez Lb1 Lari Basilio signatur:
https://www.thomann.de/se/ibanez_lb1_vl ... asilio.htm

Image


30 Apr 2021, 09:30
Profile

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
southbeck wrote:
Kanske den här Sonnemon som ligger på blocket:
https://www.blocket.se/vi/96357739.htm

Tgt11 har även en beggad Suhr hss strata inne. Annars kan jag verkligen rekommendera music man.


Sonnemo är helt klart intressant. Och helst skulle jag vilja hitta en med MINA spec. begagnad.
Tankarna snurrar kring att låta han bygga mig en 24-bandsstrata? Vet jag nog ingen som har?


30 Apr 2021, 14:09
Profile

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
southbeck wrote:
Ett till förslag. Hade den inte varit lila hade jag satsat på en själv direkt. Hoppas den kommer i andra färger. Ibanez Lb1 Lari Basilio signatur:
https://www.thomann.de/se/ibanez_lb1_vl ... asilio.htm

Image


Själv är jag inte främmande mot skarpa färger. Även om lila kanske inte är någon färg jag hade med i beräkningarna sen innan. Måste iväg och klämma på ett par AZ. Närmsta musikaffär är ca 10mil bort.


30 Apr 2021, 14:11
Profile

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2306
Location: stockholm
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Donatello wrote:
southbeck wrote:
Kanske den här Sonnemon som ligger på blocket:
https://www.blocket.se/vi/96357739.htm

Tgt11 har även en beggad Suhr hss strata inne. Annars kan jag verkligen rekommendera music man.


Sonnemo är helt klart intressant. Och helst skulle jag vilja hitta en med MINA spec. begagnad.
Tankarna snurrar kring att låta han bygga mig en 24-bandsstrata? Vet jag nog ingen som har?


Den där på blocket har ju 24 band, jumbo.


30 Apr 2021, 14:20
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
southbeck wrote:
Den där på blocket har ju 24 band, jumbo.

Säkert en riktigt bra gitarr, men så fruktansvärt ful?
Visst smaken är olika, men kan man tycka den är snygg med den mickmonteringen?
Image

_________________



30 Apr 2021, 16:13
Profile ICQ WWW

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2306
Location: stockholm
Post Re: Köpa ny gitarr/er men vad/vilka?
Mike Leaf wrote:
southbeck wrote:
Den där på blocket har ju 24 band, jumbo.

Säkert en riktigt bra gitarr, men så fruktansvärt ful?
Visst smaken är olika, men kan man tycka den är snygg med den mickmonteringen?
Image


Ja inte vet jag. Lite för shreddig för min smak. Men fruktansvärt ful tycker jag inte den är.


30 Apr 2021, 16:23
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], bummer and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.