View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Apr 2024, 11:04



Reply to topic  [ 27 posts ] 
Nutbuster 
Author Message

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Nutbuster
https://www.youtube.com/watch?v=FSPAXprhbl0


28 Feb 2020, 14:38
Profile
User avatar

Joined: 07 Jun 2009, 05:00
Posts: 141
Post Re: Nutbuster
Funkar säkert, men priset?!
Man får ta fram verktygen och göra en egen, eller modda ett fast stränglås kanske?


/z


12 Mar 2020, 09:56
Profile WWW

Joined: 02 Apr 2013, 23:40
Posts: 43
Post Re: Nutbuster
kul idé i grunden men skulle aldrig köpa tack vare det astöntiga namnet och den amatörmässiga brandingen och designen på det. typiskt boomer


12 Mar 2020, 11:17
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Nutbuster
schmidt wrote:
kul idé i grunden men skulle aldrig köpa tack vare det astöntiga namnet och den amatörmässiga brandingen och designen på det. typiskt boomer


Trollar du eller har du bara mindervärdeskomplex?


12 Mar 2020, 13:30
Profile

Joined: 02 Apr 2013, 23:40
Posts: 43
Post Re: Nutbuster
nope är helt seriös 8) syftade mest på namnet dock. bara boomers som använder sig av så efterblivna namn och tycker det är kul
fräckt att både balle och översadel heter nut, låt oss fokusera på det hö hö

"pink taco"
"nut buster"
"nut sauce"
"cock fight"
osv :roll:

ffs


12 Mar 2020, 15:40
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7407
Location: Uddevalla
Post Re: Nutbuster
schmidt wrote:
nope är helt seriös 8) syftade mest på namnet dock. bara boomers som använder sig av så efterblivna namn och tycker det är kul
fräckt att både balle och översadel heter nut, låt oss fokusera på det hö hö

"pink taco"
"nut buster"
"nut sauce"
"cock fight"
osv :roll:

ffs

Varje generation har väl massa uttryckt de tycker är coola och hippa som nästa generation kommer skratta åt. Samma kommer hända dig.

_________________
Johan Hansson


12 Mar 2020, 22:38
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Nutbuster
Tubis wrote:
schmidt wrote:
nope är helt seriös 8) syftade mest på namnet dock. bara boomers som använder sig av så efterblivna namn och tycker det är kul
fräckt att både balle och översadel heter nut, låt oss fokusera på det hö hö

"pink taco"
"nut buster"
"nut sauce"
"cock fight"
osv :roll:

ffs

Varje generation har väl massa uttryckt de tycker är coola och hippa som nästa generation kommer skratta åt. Samma kommer hända dig.


Det skrattas redan åt fåniga uttryck som bara "unga vuxna" använder. YOLO tex.


13 Mar 2020, 13:04
Profile

Joined: 02 Apr 2013, 23:40
Posts: 43
Post Re: Nutbuster
Quote:

Det skrattas redan åt fåniga uttryck som bara "unga vuxna" använder. YOLO tex.



Tjaa helt säkert, men det får ju inte GUITAR NUTBUSTER att framstå som en mindre amatörmässig produkt. Hade han kallat det nåt annat och skippat den förskräckliga loggan kunde jag övervägt det. Till och med för 175 USD


13 Mar 2020, 18:00
Profile
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Nutbuster
schmidt wrote:
Quote:

Det skrattas redan åt fåniga uttryck som bara "unga vuxna" använder. YOLO tex.



Tjaa helt säkert, men det får ju inte GUITAR NUTBUSTER att framstå som en mindre amatörmässig produkt. Hade han kallat det nåt annat och skippat den förskräckliga loggan kunde jag övervägt det. Till och med för 175 USD

Att t ex döpa en svindyr ”boutiqueförstärkare” till ett jönsigt slanguttryck för fitta håller jag med om är riktig fjantnivå (särskilt som kundgruppen väl i huvudsak är medelålders farbröder), men vad är det för logga du tänker på?

_________________
Mats


14 Mar 2020, 00:35
Profile

Joined: 02 Apr 2013, 23:40
Posts: 43
Post Re: Nutbuster
Image

Logo är väl att ta i iofs, men det ser ju ut som stryk


14 Mar 2020, 12:09
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Nutbuster
schmidt wrote:
Quote:

Det skrattas redan åt fåniga uttryck som bara "unga vuxna" använder. YOLO tex.



Tjaa helt säkert, men det får ju inte GUITAR NUTBUSTER att framstå som en mindre amatörmässig produkt. Hade han kallat det nåt annat och skippat den förskräckliga loggan kunde jag övervägt det. Till och med för 175 USD


Ingår det också i kulturen för din generation, utöver att tjoa ok boomer så fort något inte passar narativet, att bry sig mer om varunamn och logodesign än att vilja ha en välfungerande produkt? :P

On topic: det hade varit intressantare om det hade varit en fast anslutning med möjlighet att haka av/på funktionen utan att på och avmontering behöver ske.


16 Mar 2020, 12:50
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2547
Location:
Post Re: Nutbuster
Tog en titt på denna och tycker att den verkar vettig...
Namn och pris kanske inte spelar så stor roll om den löser problemet...?
Fast det går att komma rätt långt med en bra set up också...


16 Mar 2020, 15:29
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 02 Apr 2013, 23:40
Posts: 43
Post Re: Nutbuster
Vinyljunkie wrote:


Ingår det också i kulturen för din generation, utöver att tjoa ok boomer så fort något inte passar narativet, att bry sig mer om varunamn och logodesign än att vilja ha en välfungerande produkt? :P

On topic: det hade varit intressantare om det hade varit en fast anslutning med möjlighet att haka av/på funktionen utan att på och avmontering behöver ske.


Njäe men jag fattar bara inte hur man orkar gå igenom allt besvär med att industrialisera en produkt för att sen ge den ett så fjantigt namn som skrämmer bort kunder. Priset gör ju dessutom anspråk på att vara en premiumprodukt, men det både ser och låter mer epatraktor än premium i mina öron.

Sen så har väl "kulturen för din generation" mer än tillräckligt av produkter där utseende går framför funktion :P
Image

Jag dissar inte Fender dock, är stor Stratocaster-fan själv. Men sen heter ju heller inte deras modeller Assblaster, Ballcrusher eller nåt annat "fräckt" :P


16 Mar 2020, 20:08
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Nutbuster
Schmidt: FYI så tillhör jag Generation X-generationen och har också en del fördomar om 40-talister mm men jag löjlar mig inte med att generalisera på forum om det som du gör..
Dessutom så tycker jag att en traditionell telecaster är världens sämsta gitarrkonstruktion på så många sätt. Och, om vi nu prompt ska generalisera så tycker jag snarare att det är de som är unga idag som tror att de måste ha 50-talsdesignade gitarrmodeller. Procentuellt långt många fler än den äldre generationen.


17 Mar 2020, 13:48
Profile

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Nutbuster
schmidt wrote:
Vinyljunkie wrote:


Ingår det också i kulturen för din generation, utöver att tjoa ok boomer så fort något inte passar narativet, att bry sig mer om varunamn och logodesign än att vilja ha en välfungerande produkt? :P

On topic: det hade varit intressantare om det hade varit en fast anslutning med möjlighet att haka av/på funktionen utan att på och avmontering behöver ske.


Njäe men jag fattar bara inte hur man orkar gå igenom allt besvär med att industrialisera en produkt för att sen ge den ett så fjantigt namn som skrämmer bort kunder. Priset gör ju dessutom anspråk på att vara en premiumprodukt, men det både ser och låter mer epatraktor än premium i mina öron.

Sen så har väl "kulturen för din generation" mer än tillräckligt av produkter där utseende går framför funktion :P
Image

Jag dissar inte Fender dock, är stor Stratocaster-fan själv. Men sen heter ju heller inte deras modeller Assblaster, Ballcrusher eller nåt annat "fräckt" :P


Källa på det att det skulle skrämma bort kunder med det namnet. Har svårt att tro det. Så länge en produkt gör det den ska så skiter jag fullständigt om den heter nutbuster, assblaster eller ballcruscher.


18 Mar 2020, 01:19
Profile

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Nutbuster
Vinyljunkie wrote:
Schmidt: FYI så tillhör jag Generation X-generationen och har också en del fördomar om 40-talister mm men jag löjlar mig inte med att generalisera på forum om det som du gör..
Dessutom så tycker jag att en traditionell telecaster är världens sämsta gitarrkonstruktion på så många sätt. Och, om vi nu prompt ska generalisera så tycker jag snarare att det är de som är unga idag som tror att de måste ha 50-talsdesignade gitarrmodeller. Procentuellt långt många fler än den äldre generationen.

Instämmer helt. Är sen så trött på allt snack om vintage hit och vintage dit. Äger inte en enda vintagegura eller annat överhuvudtaget och har aldrig varit intresserad av att försöka tro att man kan väcka upp de yngre åren med att införskaffa saker man hade då. Låter minnen vara minnen och stanna där. Sen, visserligen en annan historia, så har det bland många yngre idag blivit hippt att favorisera 70-talet. Visst fanns det bra saker då men inte fan vill jag tillbaka dit och inte var allt så bra heller men det fattar inte de unga.


18 Mar 2020, 01:24
Profile

Joined: 02 Apr 2013, 23:40
Posts: 43
Post Re: Nutbuster
Tokerekloker wrote:
Källa på det att det skulle skrämma bort kunder med det namnet. Har svårt att tro det. Så länge en produkt gör det den ska så skiter jag fullständigt om den heter nutbuster, assblaster eller ballcruscher.


Grattis?
Jag är bara så trött att se lökiga gitarrprodukter med mer eller mindre subtila sexuella anspelningar.
Nutbustern hamnar precis i den kategorin. Otroligt utdaterat


18 Mar 2020, 12:35
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Nutbuster
schmidt wrote:
Tokerekloker wrote:
Källa på det att det skulle skrämma bort kunder med det namnet. Har svårt att tro det. Så länge en produkt gör det den ska så skiter jag fullständigt om den heter nutbuster, assblaster eller ballcruscher.


Grattis?
Jag är bara så trött att se lökiga gitarrprodukter med mer eller mindre subtila sexuella anspelningar.
Nutbustern hamnar precis i den kategorin. Otroligt utdaterat


Vad finns det mer för gitarrprodukter med namn som ger dig sexuella anspelningar?


18 Mar 2020, 13:16
Profile

Joined: 02 Apr 2013, 23:40
Posts: 43
Post Re: Nutbuster
Vinyljunkie wrote:
Vad finns det mer för gitarrprodukter med namn som ger dig sexuella anspelningar?

Längre upp i tråden har du en bra start
Det är ganska fin design på Friedman-förstärkarna egentligen, så jag fattar inte riktigt vad ett efterblivet namn ska tillföra? Dom exkluderar ju bara kunder som sagt

Satchels pussy melter:
https://www.steelpantherrocks.com/produ ... lter-pedal
(Steel Panther har ju iallafall en ironisk distans och har genomfört det bra, men det är fortfarande tacky)

Längst ner i artikeln här har du några goa exempel:
https://reverb.com/news/dont-be-that-gu ... itar-shops
Typ "PUSSY POWER". Seriöst?

Verkar bara vara gitarrbranschen som har den här traditionen? Otroligt tacky är det iallafall


18 Mar 2020, 20:25
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3243
Location: växjö
Post Re: Nutbuster
Tror att produktens namn är väl vald då den riktar sig till en stor kundgrupp: Unga Metall gitarrister med en helt egen idévärld över vad som är tufft och häftigt!

_________________
pudas


19 Mar 2020, 08:52
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Nutbuster
schmidt wrote:
Vinyljunkie wrote:
Vad finns det mer för gitarrprodukter med namn som ger dig sexuella anspelningar?

Längre upp i tråden har du en bra start
Det är ganska fin design på Friedman-förstärkarna egentligen, så jag fattar inte riktigt vad ett efterblivet namn ska tillföra? Dom exkluderar ju bara kunder som sagt

Satchels pussy melter:
https://www.steelpantherrocks.com/produ ... lter-pedal
(Steel Panther har ju iallafall en ironisk distans och har genomfört det bra, men det är fortfarande tacky)

Längst ner i artikeln här har du några goa exempel:
https://reverb.com/news/dont-be-that-gu ... itar-shops
Typ "PUSSY POWER". Seriöst?

Verkar bara vara gitarrbranschen som har den här traditionen? Otroligt tacky är det iallafall


Det verkar vara bäst att helt sluta spela gitarr och ägna sig åt något med betydligt fler värdegrundspoäng.


19 Mar 2020, 12:45
Profile

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Nutbuster
schmidt wrote:
Vinyljunkie wrote:
Vad finns det mer för gitarrprodukter med namn som ger dig sexuella anspelningar?

Längre upp i tråden har du en bra start
Det är ganska fin design på Friedman-förstärkarna egentligen, så jag fattar inte riktigt vad ett efterblivet namn ska tillföra? Dom exkluderar ju bara kunder som sagt

Satchels pussy melter:
https://www.steelpantherrocks.com/produ ... lter-pedal
(Steel Panther har ju iallafall en ironisk distans och har genomfört det bra, men det är fortfarande tacky)

Längst ner i artikeln här har du några goa exempel:
https://reverb.com/news/dont-be-that-gu ... itar-shops
Typ "PUSSY POWER". Seriöst?

Verkar bara vara gitarrbranschen som har den här traditionen? Otroligt tacky är det iallafall

Återigen hävdar du något du inte har något underlag för. Att de skulle exkludera kunder. Moralister hittar alltid fel överallt och tycker alltid att de har rätten på sin sida. Tror knappast Nutbuster blir ledsna av att någon inte väljer att köpa pga moralism.


19 Mar 2020, 13:42
Profile

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Nutbuster
Det verkar vara bäst att helt sluta spela gitarr och ägna sig åt något med betydligt fler värdegrundspoäng.[/quote][/quote]

Spot on! Knyppling kan vara ett bra alternativ då man även där får använda båda händerna. Vill man undvika allt som har sexuell anspelning pga moralism så bör man totalisolera sig i någon grotta. vilket är lätt idag pga corona, eftersom sexuella anspelningar finns överallt idag och inte går att undvika i samhället.


19 Mar 2020, 13:52
Profile

Joined: 02 Apr 2013, 23:40
Posts: 43
Post Re: Nutbuster
Tokerekloker wrote:
Återigen hävdar du något du inte har något underlag för. Att de skulle exkludera kunder. Moralister hittar alltid fel överallt och tycker alltid att de har rätten på sin sida. Tror knappast Nutbuster blir ledsna av att någon inte väljer att köpa pga moralism.


Hallå namnet översätts ordagrannt till SädUtlösaren??
https://en.wiktionary.org/wiki/bust_a_nut
Jätteskoj med könsordspuns!!

Handlar inte om moralisering, jag är uppriktigt nyfiken på varför man väljer så ostdrypande och fjantiga namn.
Karln har ju säkert lagt minst ett års arbetstid på utveckling + att få ut det i marknaden + några hundra tusen i investeringar, och NutBuster är det bästa förslaget? :roll:
Varför bara inte ta sitt eget namn a la Floyd Rose? 1000 ggr bättre


19 Mar 2020, 14:50
Profile
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Nutbuster
Kanske kan vi nöja oss med att Vinyljunkie och Tokarekloker köper varsin Nutbuster och att schmidt inte gör det?

_________________
Mats


19 Mar 2020, 14:57
Profile

Joined: 02 Sep 2008, 08:58
Posts: 1122
Location: Stockholm
Post Re: Nutbuster
pudas wrote:
Tror att produktens namn är väl vald då den riktar sig till en stor kundgrupp: Unga Metall gitarrister med en helt egen idévärld över vad som är tufft och häftigt!

Unga metallgitarrister spelar Floydade eller Evertunade gitarrer så de har inte det problemet produkter försöker adressera... :wink:

Min begränsade hjärna ser dock ffa sannolikheten att hänga på en (relativt) tung järnklump på svängarna kommer att skapa fler problem än de löser om man rör sig med gitarren? Eller har jag missat något? Den sitter väl inte förankrad i något utan kan svänga med strängarna?


19 Mar 2020, 15:18
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Nutbuster
HRJ wrote:
pudas wrote:
Tror att produktens namn är väl vald då den riktar sig till en stor kundgrupp: Unga Metall gitarrister med en helt egen idévärld över vad som är tufft och häftigt!

Unga metallgitarrister spelar Floydade eller Evertunade gitarrer så de har inte det problemet produkter försöker adressera... :wink:

Min begränsade hjärna ser dock ffa sannolikheten att hänga på en (relativt) tung järnklump på svängarna kommer att skapa fler problem än de löser om man rör sig med gitarren? Eller har jag missat något? Den sitter väl inte förankrad i något utan kan svänga med strängarna?


Du menar att anledningen att det funkar i videon är för att han sitter still? Intressant spaning! Det är ju faktiskt en fråga som måste få ett svar innan jag köper en produkt med fel värdegrund.


20 Mar 2020, 13:11
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 27 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 77 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.