View unanswered posts | View active topics It is currently 20 Apr 2024, 03:40



Reply to topic  [ 9 posts ] 
nätbutiken Gitarrdelar 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3242
Location: växjö
Post nätbutiken Gitarrdelar
Sitter och spånar på ett nytt HPD-projekt och hittat en intressant hals hos gitarrdelar punkt se. Men det krävs ju lite mer än en hals till en gitarr! Men allt är nästan flaggat som "tillfälligt slut", en del saker har det varit så med i månader!
Någon med insikt? Betyder det att dom tar hem varan när man lagt en beställning, eller blir det restnoterat och levereras flera månader efter?

Och ja, jag vet att jag kan ringa och fråga, men hur troligt är det att säljaren kommer att säga "ja du får nog vänta i flera månader innan du får allt", så det är nog bättre att fråga här om någon har egna erfarenheter av företaget!

_________________
pudas


14 Feb 2020, 08:45
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3706
Location: Hising Island
Post Re: nätbutiken Gitarrdelar
Jag har inte haft några problem med gitarrdelar.se men har å andra sidan bara beställt det som funnits i lager. Jag tror att det är en relativt liten verksamhet som ett par gånger om året tar hem större leveranser från bl.a. Hosco och är det slutmarkerat så kan det nog vara så att varan inte kommer tillbaka i sortiment.

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


14 Feb 2020, 09:20
Profile
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3357
Location:
Post Re: nätbutiken Gitarrdelar
Jag tycker att både gitarrdelar.se och gmf.se är seriösa och funkar bra. Men det är små företag och de tar förstås inte in sändningar från USA och Asien särskilt ofta, så om det är slut så kan det säkert dröja. Men fråga honom. Jag tror inte att han luras. Alla företagare är inte svin och han är beroende av sitt goda rykte. Gitarr-Sverige är litet...


14 Feb 2020, 12:00
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: nätbutiken Gitarrdelar
Har även varit i butiken förut. 100% seriös och hjälpsam.


14 Feb 2020, 12:15
Profile

Joined: 07 Aug 2009, 02:34
Posts: 402
Location:
Post Re: nätbutiken Gitarrdelar
Gitarrdelar och gmf är superbra och enda ställena jag handlar ifrån. Men dom har ofta slut på halsar och kroppar.
Däremot håller gitarrdelar på att renovera om så det ska in en del saker på lagret


14 Feb 2020, 15:06
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2620
Location: Sthlm
Post Re: nätbutiken Gitarrdelar
Har handlat på både Gitarrdelar och GMF genom åren, även om det var ett tag sedan nu. Båda är jättebra, superjusta, trevliga och hjälpsamma. Kan dock förstå om det är blir knepigt ibland för små (enmans-?) företag att hålla alla grejor i lager och snabbt kunna leverera samt hinna svara på frågor. Men har man inte extremt bråttom så brukar det lösa sig.


14 Feb 2020, 15:29
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3242
Location: växjö
Post Re: nätbutiken Gitarrdelar
Jag har handlat från både Gitarrdelar.se och GMF ett flertal gånger och har bara gott att säga om dom! Men alltid handlat sådant som "finns i lager", därav frågan!
Då jag måste ha inspiration, men även har annat som kräver min fritid så blir det frustrerande om man bara får hälften av det man beställt och måste vänta i månader på resten!

_________________
pudas


14 Feb 2020, 16:42
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4560
Location: Northbottom
Post Re: nätbutiken Gitarrdelar
Jag får prylar i ständig ström från både Gitarrdelar och GMF.

Generellt är ju så här:
När det är tomt på butikshyllan = Tillfälligt slut. Sedan när varor dyker upp; är man snabba med att uppdatera detta i sin nätbutik. Gitarrdelar brukar ju även köra en bra kommunikation -i samband med en order/beställning.


/ Jonken


17 Feb 2020, 21:14
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2639
Location:
Post Re: nätbutiken Gitarrdelar
Beror väl på vad du beställer antar jag. Dimarzio-prylar brukar man får vänta runt 6-8 veckor på om de ska beställas från USA.

Det är betydligt bättre än att beställa från Tyskland. Beställde en Dimarzio från banzai i början på November och fick den i början på Februari. Det stod även att de hade den på lager, vilket inte stämde. Det var enda anledningen till att jag beställde den.

Så gitarrdelar är bättre, det är min erfarenhet. Hur det är med andra varor vet jag inte.


19 Feb 2020, 12:38
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 71 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.