View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Apr 2024, 12:02



Reply to topic  [ 4 posts ] 
GuitarBuild.co.uk? 
Author Message
User avatar

Joined: 07 Jan 2008, 16:03
Posts: 1653
Post GuitarBuild.co.uk?
Hallå ’Bojen!

Vet att det finns erfarenheter av GuitarBuild.co.uk:s prylar här.

Hur är de att handla ifrån?
Någon som gjort custom-grejer?
Kvalle?

Än så länge är de lite långsamma på att svara på mina mail...

_________________
/Tom-Andrew

Låter det bra så är det antagligen bra...


02 Nov 2019, 17:05
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2008, 18:07
Posts: 474
Location: Göteborg
Post Re: GuitarBuild.co.uk?
Har bara köpt via eBay och där har de, eller åtminstone hade, som policy att man har ett par dagar på sig att betala för att få gemensam frakt vid köp av flera kroppar. Iom att alla auktioner inte slutar samtidigt. Det gillar jag. Sen har telekropparna jag har köpt haft små rader på kanterna vilket jag gillar då man själv kan slipa ned till den radie man vill ha.

Har köpt kroppar, två i pine och en i swamp ash. Har bara lyckats få ihop en gitarr och kroppen är då i pine med hals i pao ferro. Resonant och stabil. Alla kropparna har gått igenom knacktestet utan att ha några döda punkter. Sen behöver det kanske putsas här och var men det behövs ju i princip alltid på olackade kroppar. På ena kroppen har de gått några tiondelar för långt med fräsen på ett ställe men inget stort annars.

Om du skulle köpa i pine/tall så är det bra att veta att det är sjukt mjukt och det blir märken av ingenting.

Så sammantaget tycker jag ändå att de har bra kroppar men hur halsarna är vågar jag inte svara på.

/Niklas

_________________
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that , of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.myspace.com/doldrumsrocks


03 Nov 2019, 10:31
Profile

Joined: 19 Dec 2008, 13:01
Posts: 1324
Location:
Post Re: GuitarBuild.co.uk?
Köpte en Telekropp i svamp ash i vintras, köpte direkt från deras hemsida, inte ebay. Fungerade hur bra som helst. Kroppen var mycket lätt (man kan välja olika vikter) och gitarren låter hur bra som helst. Perfekt passform till alla delar.
Halsarna ser väldigt fina ut på deras Instagramsida men har aldrig sett någon i verkligheten förstås. Har haft en diskussion med dem angående nästa projekt, tycker att de varit bra att ha och göra med.


08 Nov 2019, 18:05
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Re: GuitarBuild.co.uk?
Jag har ropat in 5-6 kroppar på Ebay, alla fina, men har bara kvar en strata (finansierade den och lite till med att sälja de andra kropparna som jag fick snorbilligt). Stratan jag har kvar är en trebits Swampash, och det är den bästa strata jag haft. Så ja, utifrån det Guitar Build är nog väl så bra vad gäller kroppar i alla fall.

_________________
bneostman@live.se


09 Nov 2019, 09:48
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 60 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.