View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 04:24



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Om du gillar Steve Lukather... 
Author Message
User avatar

Joined: 30 Jan 2006, 23:30
Posts: 562
Location: Dimension C
Post Om du gillar Steve Lukather...
och kan läsa noter så kanske det här projektet som jag har hållit på med vara av intresse:

https://www.facebook.com/Steve-Lukather ... 091318957/

_________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Albert Einstein


Last edited by magnus on 18 Aug 2019, 11:07, edited 1 time in total.



17 Aug 2019, 21:21
Profile

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2306
Location: stockholm
Post Re: Om du gillar Steve Lukather...
Jösses, vilket jobb! Fantastiskt! Och att du ger bort det gratis dessutom. Hatten av!

Det där hade tagit mig havla livet att notera ner allt så nogrannt. Får man fråga hur länge du jobbat med det?


17 Aug 2019, 22:42
Profile

Joined: 27 Oct 2018, 10:53
Posts: 320
Post Re: Om du gillar Steve Lukather...
Suveränt jobb!

Lukather har varit en stor inspirationskälla, och är det i mycket högre grad idag än på 80-talet. Vilken ton och musikalitet som finns i den mannen!!


18 Aug 2019, 06:53
Profile
User avatar

Joined: 30 Jan 2006, 23:30
Posts: 562
Location: Dimension C
Post Re: Om du gillar Steve Lukather...
Tack för snälla ord!

Jag började med projektet i början av mars och var klar i början av augusti. Redan från start hade jag bestämt att göra detta så noggrant som jag kunde och att det skulle få ta den tid som behövdes, 6 månader eller 3 år spelade ingen roll. En grov uppskattning är att jag har lagt över 600 timmar på det.

_________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Albert Einstein


18 Aug 2019, 10:27
Profile

Joined: 07 May 2012, 14:39
Posts: 695
Location: Helsingborg
Post Re: Om du gillar Steve Lukather...
Får man fråga varför ingen tab?


18 Aug 2019, 11:31
Profile
User avatar

Joined: 30 Jan 2006, 23:30
Posts: 562
Location: Dimension C
Post Re: Om du gillar Steve Lukather...
guitarnerdswe wrote:
Får man fråga varför ingen tab?


Jag lärde mig noter i samband med att jag började spela gitarr så jag har alltid föredragit det.
Projektet gjorde jag i första hand för mig själv och det är mer en bonus om någon annan har glädje av det.
Programmet som jag har använt kan generera tabs men det kräver mycket arbetet ändå eftersom den föreslagna fingersättningen sällan är den önskade. Skulle jag fixa med detta är det säkert 100 timmars arbete till och jag tror inte jag vill lägga det eftersom jag inte har någon egen nytta av det och det inte genererar några pengar.

_________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Albert Einstein


18 Aug 2019, 11:46
Profile

Joined: 07 May 2012, 14:39
Posts: 695
Location: Helsingborg
Post Re: Om du gillar Steve Lukather...
magnus wrote:
guitarnerdswe wrote:
Får man fråga varför ingen tab?


Jag lärde mig noter i samband med att jag började spela gitarr så jag har alltid föredragit det.
Projektet gjorde jag i första hand för mig själv och det är mer en bonus om någon annan har glädje av det.
Programmet som jag har använt kan generera tabs men det kräver mycket arbetet ändå eftersom den föreslagna fingersättningen sällan är den önskade. Skulle jag fixa med detta är det säkert 100 timmars arbete till och jag tror inte jag vill lägga det eftersom jag inte har någon egen nytta av det och det inte genererar några pengar.


Ok! Jag tror definitivt detta är nått du hade kunnat sälja om du hade tex tab eller (ännu bättre) Guitar Pro-filer till. Jag hade lätt betalat för det i alla fall :D


18 Aug 2019, 12:04
Profile
User avatar

Joined: 30 Jan 2006, 23:30
Posts: 562
Location: Dimension C
Post Re: Om du gillar Steve Lukather...
[/quote]Ok! Jag tror definitivt detta är nått du hade kunnat sälja om du hade tex tab eller (ännu bättre) Guitar Pro-filer till. Jag hade lätt betalat för det i alla fall :D[/quote]

Jag tror inte att det finns några pengar i det, bl a av det skälet att distribueras det digitalt kan det väldigt lätt spridas vidare utan att generera några intäkter. Då får man nog snarare trycka en bok, med allt arbete och kostnader det innebär samt ev upphovsrättsfrågor mm, och även då kan det lätt scannas in och spridas. Sen är ju inte Lukather någon gitarrhjälte i den meningen nu för tiden, om det nu överhuvudtaget existerar sådana nu för tiden.

_________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Albert Einstein


18 Aug 2019, 12:14
Profile

Joined: 07 May 2012, 14:39
Posts: 695
Location: Helsingborg
Post Re: Om du gillar Steve Lukather...
magnus wrote:
Ok! Jag tror definitivt detta är nått du hade kunnat sälja om du hade tex tab eller (ännu bättre) Guitar Pro-filer till. Jag hade lätt betalat för det i alla fall :D[/quote]

Jag tror inte att det finns några pengar i det, bl a av det skälet att distribueras det digitalt kan det väldigt lätt spridas vidare utan att generera några intäkter. Då får man nog snarare trycka en bok, med allt arbete och kostnader det innebär samt ev upphovsrättsfrågor mm, och även då kan det lätt scannas in och spridas. Sen är ju inte Lukather någon gitarrhjälte i den meningen nu för tiden, om det nu överhuvudtaget existerar sådana nu för tiden.[/quote]

Kanske är sant! Jag tackar i alla fall för allt jobb. Får sätta mig och se detta som notläsningsövning 8)


18 Aug 2019, 15:43
Profile
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 10:11
Posts: 1823
Location: Helsingborg
Post Re: Om du gillar Steve Lukather...
Vilket fantastiskt arbete!
Kan tyvärr inte säga tack då noter är grekiska för mig, men ändå, imponerande arbete!

Jag är förundrad över hur lite noterat det finns med Lukather ute på marknaden med tanke på att han var musikskolornas fan boy numbero uno under decennier.

Grovjobbet är ju gjort. Något fan kanske kommer "översätta" detta till TAB.


22 Aug 2019, 08:37
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.