View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Apr 2024, 09:05



Reply to topic  [ 135 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Hendrix var helt kass egentligen 
Author Message
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4559
Location: Northbottom
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
lgs wrote:
Hehe... Nice! Vad har du satt för mickar i den?

Edit: något jag är sugen på själv är Lollar Blackface eller Lollar Dirty Blonde!

Dom här mickarna sitter i gitarren: https://www.youtube.com/watch?v=0pfcZouZDNg
Seymour Duncan Psychedelic Strat pick up set.


/ Jonken


02 Jun 2019, 14:43
Profile

Joined: 27 Oct 2018, 10:53
Posts: 320
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Jonken wrote:
lgs wrote:
Hehe... Nice! Vad har du satt för mickar i den?

Edit: något jag är sugen på själv är Lollar Blackface eller Lollar Dirty Blonde!

Dom här mickarna sitter i gitarren: https://www.youtube.com/watch?v=0pfcZouZDNg
Seymour Duncan Psychedelic Strat pick up set.


/ Jonken


De där låter ju riktigt bra, "woody", väl balanserade med fin strängseparation! Nu känns mitt tips om Lollar överflödigt.


02 Jun 2019, 14:53
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4559
Location: Northbottom
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
lgs wrote:
De där låter ju riktigt bra, "woody", väl balanserade med fin strängseparation! Nu känns mitt tips om Lollar överflödigt.

Dessa är Seymours -variant; på Jimis sound. Dom är återhållsamma -och vill gärna överstyras på det gamla hederliga sättet: Med en gryning overdrive pedal mellan gura och stärk. Designade att kunna reagera mycket bra på gitarrens volymkontroll. Rekommenderar varmt mickarna om du skall använda dessa på detta sätt. Dessa SD-mickar är även en av de få Jimi mickar som har mick polerna Lefty -ala Jimi. Är det kabel > rakt in stärk som gäller för Jimi ton; funkar typ Fender CS '69, CS '65 och CS Texas Specials bättre. Dessa ger mer öppenhet och bredd. Vilken val som är smartast -beror mest på vilken strängtjocklek du kör på -på din Strata.


/ Jonken


02 Jun 2019, 15:11
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7744
Location: Göteborg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen


"everybody has the right to their opinion" 3 sekunder senare: avfärdar alla sådana åsikter. :mrgreen:


04 Jun 2019, 11:54
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7744
Location: Göteborg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Wilmer wrote:
Tycker ändå att denna trolltråd innehåller ganska mycket intressant information. :)

Jonkens länk till Greg Kochs tal om Hendrix teknik t ex. Jo, Hendrix spelade ju helt osannolikt bra. Men det är en sak till som Koch inte nämner. Många vill hitta en bakgrund till hans spelstil i blueslegender som Buddy Guy, men om man jämför äldre blusgitarrister med hur Jimi lät, så finns det nästan ingenting som ens ligger i närheten. Så hur fick han inspiration till alla osannolika ljud? För live lät det ofta som... tja … ett gigantiskt rymdskepp som kraschar in i en stjärna några ljusår bort? Det finns dessutom en hel del science fiction referenser i hans låttitlar, Third Stone From the Sun, 1983 a Merman I should be, i Exp är det en alien som talar släpigt innan en ylande gitarr tonas in. Och i några biografier berättas att Jimi som ung läste science fiction romaner. Förmodligen har han inspirerats musikaliskt av saker som ligger helt utanför musik, något som gör Jimi unik, och det är kanske därför han också låter helt unik.

Jag har redan förut skrutit om att jag mötte honom efter en konsert i Konserthallen på Liseberg september -67. Men jag tar det igen. Det hade alltså varit en riktig skitkonsert eftersom det var nåt fel nånstans i signalen, så mitt i ett solo blev gitarren helt tyst, för att sen plötsligt komma tillbaka, och sen försvinna igen. Jimi bytte gitarrer, från en vit Strata, till en vit SG, till en vit Flying V som han lagt på en flygel, roddarna bytte sladdar och pedaler, men inget hjälpte. Till slut kastade han frustrerad gitarren över axeln och gick av scen, där vaknade den till liv igen och lät som en flygplanskrasch. Alla gick hem besvikna, men jag gick till logen, och släpptes in! Jaha, så står han ju där och ser jävligt sur ut, och jag måste säga nåt... så jag säger: "Very good concert tonight! Då tittar Jimi förvånat och kritiskt på mig och brister sen ut i skratt. Vi säger några ord till, jag får en autograf av alla i bandet och går. Av detta korta möte fick jag intrycket att Jimi inte var en flummis, utan en seriös musiker som hade bestämda åsikter om hur det skulle låta. Han kom tillbaka nån vecka senare och gjorde en gratiskonsert på Stjärnscenen som kompensation. Det är kanske inte mitt bästa musikminne, men om inte annat så fick jag en gång Jimi att skratta. Brukar jag säga.


Det går alltid att avfärda en annan åsikt än sin egen som att någon trollar. Tycker du att det funkar för dig?

Han fick inspiration till alla ljud för att han var helt pårökt. Hänvisar till det andra klippet i min ursprungspost ånyo.

Fantastisk historia!


04 Jun 2019, 12:18
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7744
Location: Göteborg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
lgs wrote:
woodstock wrote:
Upplevelsen att populärmusik i allmänhet och Hendrix i synnerhet bara är talanglöst oväsen och att den klagande anser att den tvingas lyssna på detta för att den är utsatt för en konspiration som hotar traditionella värderingar, god smak och etablerade föreställningar lever alltså vidare...


Det var ingen dålig retorisk ”strawman”! :mrgreen:


I ett nötskal..


04 Jun 2019, 12:24
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7744
Location: Göteborg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Jonken wrote:
En grej som jag tycker är mest roande i Hendrix klankningarna; är hur tragiskt det är HUR folk HELT kan missa den så avancerade rytmiken i det som Jimi gjorde. Idag snackar man sig gärna varm om teknik -innan man ens tagit sig tid -att fullt ut lära sig vad takt i musik egentligen är?! Personer som lirar i band -och fixar att leverera en halvhygglig strängängel av typ; Metallicas "Master of puppets". Det är denna typ av palm mutade, rytmiska gallopperande; som ofta varit grunden till att de börjat lira elgitarr. Det skall vara tight, fett och distat. Nu påstår jag inte alls denna typ av musik suger: Tvärtom. MEN: Att kunna köra humlans flykt i moderna diststärkare; hamnar INTE ENS I NÄRHETEN av den tekniska nivån som Jimi Hendrix var på...

9 av 10 av dessa sk anti Hendrix spelemän; fixar helt enkelt inte att göra typ det här framför en publik:

https://www.youtube.com/watch?v=jHv0zbkdu3E

Och den lamaste ursäkten till detta är oftast: Att man inte har ett minsta intresse till att ens försöka göra detta -för att det suger. Men sanningen är givetvis: De fixar helt enkelt inte detta. Hur mycket de än försöker tillsammans med andra musiker. Ändå vill dessa lirare ingenting mer; än att bli en ännu bättre gitarrister. Det intressanta i denna kråksång; brukar i regel vara följande: Att i princip alla de som spelar,hajjar, fattar Jimi Hendrix; fixar i regel ofta att spela holy grail artisterna -för dem som inte fattar/fixar Hendrix; Ex "Master of puppets" typ; med en gäspning.

Vad detta handlar om är kombinerad gehör, teknik och taktkänsla -fast på en betydligt högre nivå. Här finns det inte någon möjlighet att gömma sig i den övriga musiken: Det hörs DIERKT om detta inte funkar. Detta är ju trots allt bara en mer avancerad variant av typ samma typ av metall rytmik. Skillnaden här är att man spelar över alla strängar -istället för bara en eller två närliggande strängar. Detta utan den rejäla distmattan att gömma sig i. Och smaka på detta: Detta är alltså ett Rock/Blues -riff; där herr Hendrix la till percussionrytmiken med en elektrisk gitarr -som i princip är grunden till allt vad metall är står för idag.

Jag hävdar följande: Lär man sig det här -och är Ex i metallsvängen: DÅ har man skaffat sig en stabil bas att köra banan på samma, jämna varvtider som Ex en gudabenådade komp/riff gitarrister; som James Hetfield eller Malcom Young. DÅ har man rytmik -och underdelning i sig -som de andra musikerna i bandet kan luta sig mot. Men att lära sig detta; kräver också att man fixar av att gå ur sin trygghet och standard bubbla. Detta kräver nämligen en flytande hand över kroppen -utan stöd för handflatan. Räkna fett med annan typ av handkramp -än vad man någonsin känt tidigare. Mannar man upp; och grejar detta; händer två fantastiska saker:

A.) Man är en betydligt bättre gitarrist.
B.) Man väljer nog självmant att arkivera sin nedlåtande ton om Jimi Hendrix.

Hendrix mästare & gud -nivå uppnår man när man fixar göra detta på en ostämd gura -samt sjunga till; och ändå få det att funka på en livescen...


/ Jonken


Ingenstans har jag klankat ner på Jimis rytmik. Tvärtom tycker jag att det är där han verkligen briljerar.

Ingenstans har jag gjort en jämförelse eller ens nämnt metal. Hör ingen metal i Hendrix, han hade inte ens grundkunskaper att använda högerhanden för att försöka sig på genren.

Det är hans oförmåga att spela i pitch när han solar i klippet jag påpekar. Alla hör inte att någonting är falskt. Det är ok att du inte gör det, du får fortsätta dyrka din idol ändå. (55.000 på Ullevi hör heller inte att Håkan Hellström sjunger falskt)

Nä jag håller faktiskt med om att inte alla kan efterapa Hendrix. När man väl lärt sig spela är det jättesvårt att spela dåligt igen.


04 Jun 2019, 12:37
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:10
Posts: 3871
Location:
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Vinyljunkie wrote:
woodstock wrote:
Upplevelsen att populärmusik i allmänhet och Hendrix i synnerhet bara är talanglöst oväsen och att den klagande anser att den tvingas lyssna på detta för att den är utsatt för en konspiration som hotar traditionella värderingar, god smak och etablerade föreställningar lever alltså vidare...



I ett nötskal..


Exakt, som vi konstaterar är det traditionella reaktionära värderingar i ett nötskal. Är det mer ur ett rent kulturellt eller mer politisk perspektiv?


04 Jun 2019, 12:44
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7744
Location: Göteborg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
woodstock: att du klipper och klistrar och får det att verka som att jag håller med dig och inte Igs gör dig inte till någon mindre halmgubbe, tvärtom.

Lite pinsamt faktiskt.

Och du vet ju heller inte ett skit om mina musikaliska "värderingar". Jag konstaterar bara att han spelar som en kratta i just det klippet.


04 Jun 2019, 12:58
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:10
Posts: 3871
Location:
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Vinyljunkie wrote:
woodstock: att du klipper och klistrar och får det att verka som att jag håller med dig och inte Igs gör dig inte till någon mindre halmgubbe, tvärtom.

Lite pinsamt faktiskt.

Och du vet ju heller inte ett skit om mina musikaliska "värderingar". Jag konstaterar bara att han spelar som en kratta i just det klippet.


Nu är det ju så att forumet bara tillåter ett visst antal citat per inlägg. Men du är också välkommen att citera det senare inlägget när vi konstaterar gemensamt att halmgubben faktiskt är du. Skälet till det är precis som du skriver, genom att du väljer just det klippet.

Dina musikaliska värderingar har du ju redan beskrivit, och alltså sammanfattat en gång till.


04 Jun 2019, 14:32
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7744
Location: Göteborg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
woodstock wrote:
Vinyljunkie wrote:
woodstock: att du klipper och klistrar och får det att verka som att jag håller med dig och inte Igs gör dig inte till någon mindre halmgubbe, tvärtom.

Lite pinsamt faktiskt.

Och du vet ju heller inte ett skit om mina musikaliska "värderingar". Jag konstaterar bara att han spelar som en kratta i just det klippet.


Nu är det ju så att forumet bara tillåter ett visst antal citat per inlägg. Men du är också välkommen att citera det senare inlägget när vi konstaterar gemensamt att halmgubben faktiskt är du. Skälet till det är precis som du skriver, genom att du väljer just det klippet.

Dina musikaliska värderingar har du ju redan beskrivit, och alltså sammanfattat en gång till.


Skyll ifrån dig du. Och rök lite mindre jazztobak så slipper du göra logiska vurpor.


04 Jun 2019, 14:40
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:10
Posts: 3871
Location:
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Vinyljunkie wrote:
Skyll ifrån dig du. Och rök lite mindre jazztobak så slipper du göra logiska vurpor.


Obegriplig kommentar som lämnas utan intresse.


04 Jun 2019, 15:10
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7744
Location: Göteborg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
woodstock wrote:
Vinyljunkie wrote:
Skyll ifrån dig du. Och rök lite mindre jazztobak så slipper du göra logiska vurpor.


Obegriplig kommentar som lämnas utan intresse.


Meanwhile, spelar Hendrix fortfarande som en kratta i klippet..


04 Jun 2019, 16:04
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2748
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Det är inte lönt att förklara för den som inte begriper (och det slår åt bägge håll). :wink:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


04 Jun 2019, 17:23
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:10
Posts: 3871
Location:
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
https://www.youtube.com/watch?v=DuEzdBQXhW8


05 Jun 2019, 01:10
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 05 Jun 2013, 22:00
Posts: 443
Location: Göteborg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
I det clipet spelar Jimi lysande. På fötterna har han ett par 42or vita pälsstövlar som lär vara inköpta på Ströms damskoavdelning i Göteborg.

Vinyljunkie wrote:
Wilmer wrote:
Tycker ändå att denna trolltråd innehåller ganska mycket intressant information. :)



Det går alltid att avfärda en annan åsikt än sin egen som att någon trollar. Tycker du att det funkar för dig?

Han fick inspiration till alla ljud för att han var helt pårökt. Hänvisar till det andra klippet i min ursprungspost ånyo.

Fantastisk historia!


Jag är inte helt negativ till trolltrådar. De kan pigga upp ett trött och håglöst forum och ge kul och intressata kommentarer.


05 Jun 2019, 09:48
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7744
Location: Göteborg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
woodstock wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=DuEzdBQXhW8


Här är han fullständigt lysande! Här gör han det som han är bäst på - när gitarrspelet och sången blir ett med varandra! Då blir han en storslagen artist - en riktig konstnär.

Men mer specifikt är han inte en speciellt bra gitarrist och verkligen inte mycket till sångare.

Bra exempel på ett klipp som är raka motsatsen till det jag postade i ursprungstråden. Du har ju fattat nåt iallafall när du lugnat ner dig och inte går i affekt för att någon kritiserar din barndomsidol.


05 Jun 2019, 11:48
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:10
Posts: 3871
Location:
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Vinyljunkie wrote:

Här är han fullständigt lysande! Här gör han det som han är bäst på - när gitarrspelet och sången blir ett med varandra! Då blir han en storslagen artist - en riktig konstnär.

Men mer specifikt är han inte en speciellt bra gitarrist och verkligen inte mycket till sångare.

Bra exempel på ett klipp som är raka motsatsen till det jag postade i ursprungstråden. Du har ju fattat nåt iallafall när du lugnat ner dig och inte går i affekt för att någon kritiserar din barndomsidol.


Två sakfel i ditt inlägg: Hendrix är verkligen inte min barndomsidol. Det finns alltså inget affektivt alls från min sida. Det faller under tidigare kommentar, obegripligt och ointressant.


05 Jun 2019, 12:06
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1879
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Vinyljunkie wrote:
Här är han fullständigt lysande! Här gör han det som han är bäst på - när gitarrspelet och sången blir ett med varandra! Då blir han en storslagen artist - en riktig konstnär.

Men mer specifikt är han inte en speciellt bra gitarrist och verkligen inte mycket till sångare.

Bra exempel på ett klipp som är raka motsatsen till det jag postade i ursprungstråden. Du har ju fattat nåt iallafall när du lugnat ner dig och inte går i affekt för att någon kritiserar din barndomsidol.

Så fullständigt lysande och en storslagen artist - en riktig konstnär, utan att vara speciellt bra gitarrist och verkligen inte mycket till sångare? Frågan dyker upp: vad har du rökt?

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


05 Jun 2019, 13:04
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7744
Location: Göteborg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Polytone wrote:
Vinyljunkie wrote:
Här är han fullständigt lysande! Här gör han det som han är bäst på - när gitarrspelet och sången blir ett med varandra! Då blir han en storslagen artist - en riktig konstnär.

Men mer specifikt är han inte en speciellt bra gitarrist och verkligen inte mycket till sångare.

Bra exempel på ett klipp som är raka motsatsen till det jag postade i ursprungstråden. Du har ju fattat nåt iallafall när du lugnat ner dig och inte går i affekt för att någon kritiserar din barndomsidol.

Så fullständigt lysande och en storslagen artist - en riktig konstnär, utan att vara speciellt bra gitarrist och verkligen inte mycket till sångare? Frågan dyker upp: vad har du rökt?


Halva min skivsamling består av medelmåttor som ändå lyckas beröra. Det konstnärliga uttrycket behöver inte nödvändigtvis hänga samman med spelteknik. En bra låt kan vara en bra låt oavsett. Men i klippet jag länkade till så är det uppenbart att han försöker imponera, men istället spelar långt över sin förmåga och så blir det pannkaka av alltihop.


05 Jun 2019, 14:44
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7744
Location: Göteborg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
woodstock wrote:
Vinyljunkie wrote:

Här är han fullständigt lysande! Här gör han det som han är bäst på - när gitarrspelet och sången blir ett med varandra! Då blir han en storslagen artist - en riktig konstnär.

Men mer specifikt är han inte en speciellt bra gitarrist och verkligen inte mycket till sångare.

Bra exempel på ett klipp som är raka motsatsen till det jag postade i ursprungstråden. Du har ju fattat nåt iallafall när du lugnat ner dig och inte går i affekt för att någon kritiserar din barndomsidol.


Två sakfel i ditt inlägg: Hendrix är verkligen inte min barndomsidol. Det finns alltså inget affektivt alls från min sida. Det faller under tidigare kommentar, obegripligt och ointressant.


Bara för att du inte begriper och saknar intresse..


05 Jun 2019, 14:46
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2748
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Tänk att man kan ha patent på sanningen, men endast ens egna sanning.

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


05 Jun 2019, 16:17
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7744
Location: Göteborg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Granis67 wrote:
Tänk att man kan ha patent på sanningen, men endast ens egna sanning.


Har du?


05 Jun 2019, 16:33
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2619
Location: Sthlm
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Granis67 wrote:
Tänk att man kan ha patent på sanningen, men endast ens egna sanning.

Attachment:
duty_calls.png
duty_calls.png [ 13.77 KiB | Viewed 11635 times ]


05 Jun 2019, 16:34
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2748
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Vinyljunkie wrote:
Granis67 wrote:
Tänk att man kan ha patent på sanningen, men endast ens egna sanning.


Har du?


Javisst! Har inte du det?

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


05 Jun 2019, 17:09
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1879
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Vinyljunkie wrote:
Halva min skivsamling består av medelmåttor som ändå lyckas beröra. Det konstnärliga uttrycket behöver inte nödvändigtvis hänga samman med spelteknik. En bra låt kan vara en bra låt oavsett. Men i klippet jag länkade till så är det uppenbart att han försöker imponera, men istället spelar långt över sin förmåga och så blir det pannkaka av alltihop.


Man är ingen medelmåtta om man lyckas beröra. Då har man haft den perfekta tekniken för sitt uppdrag. BB King hade den perfekta tekniken för det han ville uttrycka, Hendrix likaså. Kvalitativa egenskaper rymmer alltid en subjektiv mening så därför kan man aldrig objektivt avgöra vem som är "bäst". Men Jimi var Jimi och det var något väldigt kreativt och nyskapande han bidrog med som utvidgade elgitarristers musikaliska palett. Aha, kan man göra sådär! Typ. För övrigt tycker jag att han var en underbar sångare.

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


Last edited by Polytone on 07 Jun 2019, 09:25, edited 1 time in total.



05 Jun 2019, 19:57
Profile

Joined: 27 Oct 2018, 10:53
Posts: 320
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
”Underbar” är inte det adjektivet som främst invaderar mig när jag hör Jimis stämma. Han sjöng nog mer av ”nödvändighet” :mrgreen:


05 Jun 2019, 21:06
Profile
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2344
Location: Varberg
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
woodstock wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=DuEzdBQXhW8


Bättre än så här blir inte internet. Little Wing från Albert Hall 1969-02-24. Pure bliss.

_________________
"'scuse me, while I kiss that guy"


05 Jun 2019, 23:14
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1879
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
lgs wrote:
”Underbar” är inte det adjektivet som främst invaderar mig när jag hör Jimis stämma. Han sjöng nog mer av ”nödvändighet” :mrgreen:

Kom igen, lyssna på klippet från Woodstock. Fantastisk sång!

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


06 Jun 2019, 01:19
Profile

Joined: 27 Oct 2018, 10:53
Posts: 320
Post Re: Hendrix var helt kass egentligen
Alltså, jag har inga problem med Jimis sång, han är ju tonsäker och låtmaterialet är grymt, men att beskriva en manlig sångröst som ”underbar” tar emot (t.o.m om det vore Gillan på Child In Time eller Glenn Hughes på This Time Around), det skulle jag nog vilja reservera till kvinnliga röster.

På tal om Jimi och kvinnor:
Bra version av Foxy Lady live Miami Pop1968
https://m.youtube.com/watch?v=_PVjcIO4MT4


06 Jun 2019, 06:45
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 135 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.