View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 10:38



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Pumpkins på Gröna Lund 
Author Message
User avatar

Joined: 19 May 2008, 15:13
Posts: 678
Location: Skåne
Post Pumpkins på Gröna Lund
Någon mer som skall dit den 31 maj? Jag kommer med tåget vid 14 så undrar mest hur upplägget brukar va inför konserter på gröna lund. Man har ju ingen biljett egentligen så man får väl hänga i parken tidigt tills konserten börjar. Hur brukar ni göra på Gröna Lund konserter? Tror ni det blir packat med folk?
Ser i alla fall fram emot första konserten med SP och det verkar som de är i bra form fortfarande.

_________________
/Nicklas


14 May 2019, 21:18
Profile
User avatar

Joined: 10 Feb 2004, 19:59
Posts: 1832
Location: Förort med Swish
Post Re: Pumpkins på Gröna Lund
Hmmm, låter lockande, vi får se 8)
Skitlänge sen jag var och såg nåt på Grönan...

_________________
tligen


15 May 2019, 10:26
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 10:47
Posts: 3126
Location: Stockholm
Post Re: Pumpkins på Gröna Lund
Tja, är det något större band eller artist så behöver man ju vara där tidigt på eftermiddagen, fast då pratar vi väl Sting, Elton eller Veronica Maggio. Inte ens First aid kit fick lapp på luckan för något år sedan och då var det ju ändå sjuuuuuukt med folk. Spontant känns det inte som om att just Smashing Pumkins kommer stänga Grönan. Men det är ju en fredag så det är väl upplagt för folkfest.

Sedan är det ju vanligt inträde innan kl 18 (Efter 18 kostar det 290 - samma som gröna kortet.)

Klart man ska dit och se SP!

_________________
https://www.facebook.com/blacksolsticesthlm
https://www.facebook.com/cobracultband


16 May 2019, 10:41
Profile WWW
User avatar

Joined: 19 May 2008, 15:13
Posts: 678
Location: Skåne
Post Re: Pumpkins på Gröna Lund
Var bra uppslutning igår, är helnöjd med besöket på gröna lund :). Tog färjan in från slussen då vi övernattade i sjöfartshotellet. Åkte Ikaros samt jetline som uppvärmning och blev lite snurrig. Bandet spelar bra och är på bra humör så jag hade hoppats på ett längre set. Detta klockade in på strax under 2 timmar så kan inte klaga. Men norrmännen fick 20 minuter till i Oslo. Misstänker att det har med öppettiderna i parken att göra. Färjan tillbaks bjöd på ett Stockholm i solnedgången och Södermalm "bjöd" på grogg med hjulben. Så tack Stockholm för igår.

_________________
/Nicklas


01 Jun 2019, 16:18
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Pumpkins på Gröna Lund
Var där oxå. Kul att se dom, min första gång faktiskt. Det var egentligen ett rätt långt set för att vara grönan tyckte jag. Mycket folk i parken var det. Som vanligt många långa och med mycket hår. :wink:
Frugan och jag letade till slut upp ett ställe med bra ljud i stället. Mest överraskad blev jag av covern på The Cures - Friday im in love.


01 Jun 2019, 17:25
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], bummer and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.