Man blir glad när folk sköter sig
Nyligen köpte jag ett laddat p-skydd med Wilkinson-mickar av "Supro" här på Bojen. De skickades i stort sett direkt, någon timme senare, efter affären var klar och det är något jag alltid uppskattar mycket.
Det är bara ett exempel, jag har gjort många affärer där det gått snabbt, för man vill ju ha sin "nya" sak så fort det bara går, eller hur?
Själv skickar jag så fort det bara går, alltid, och sålde nyss ett set Klein där köparen (danelectro2) blev så glad att han noterade detta i tråden;
viewtopic.php?f=26&t=123386Sen finns det några här på Bojen som sköter det hela mycket sämre, man får påminna (ibland två gånger) och då efter att man gått och väntat några dar utan att något paket har anlänt. Jag nämner inga namn, men det är folk som säljer rätt mycket.
Jag tycker detta är nonchalant och man borde begripa att köparen inte känner för att vänta en vecka eller mer.
Har folk jobb som hindrar att det sker snabbt kan man ju alltid meddela att t ex "Jag skickar på måndag".
Någon mer än jag som blir glad när säljaren agerar snabbt och småsur när det tar en evig tid?
Sen finns det åtminstone en här på Bojen som också säljer en hel del men som i alla affärer jag gjort med hen inte påtalat brister eller gett sken av att det man köper är något annat än vad man är ute efter. T ex letade jag (via en Köpes-tråd) ett vitt enlagers p-skydd till strata och köpte av denne säljare, utan att han påtalade att detta var ett tjockare enlagers med avfasad kant, definitivt inte vintage-korrekt som jag ville ha.
När jag påtalade detta fick jag svaret; Ojdå, det tänkte jag inte på.....
Även detta beteende är irriterande och onödigt.