View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Apr 2024, 07:28



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Man blir glad när folk sköter sig 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7647
Location: Malmö
Post Man blir glad när folk sköter sig
Nyligen köpte jag ett laddat p-skydd med Wilkinson-mickar av "Supro" här på Bojen. De skickades i stort sett direkt, någon timme senare, efter affären var klar och det är något jag alltid uppskattar mycket.
Det är bara ett exempel, jag har gjort många affärer där det gått snabbt, för man vill ju ha sin "nya" sak så fort det bara går, eller hur?
Själv skickar jag så fort det bara går, alltid, och sålde nyss ett set Klein där köparen (danelectro2) blev så glad att han noterade detta i tråden;
viewtopic.php?f=26&t=123386

Sen finns det några här på Bojen som sköter det hela mycket sämre, man får påminna (ibland två gånger) och då efter att man gått och väntat några dar utan att något paket har anlänt. Jag nämner inga namn, men det är folk som säljer rätt mycket.
Jag tycker detta är nonchalant och man borde begripa att köparen inte känner för att vänta en vecka eller mer.
Har folk jobb som hindrar att det sker snabbt kan man ju alltid meddela att t ex "Jag skickar på måndag".

Någon mer än jag som blir glad när säljaren agerar snabbt och småsur när det tar en evig tid?

Sen finns det åtminstone en här på Bojen som också säljer en hel del men som i alla affärer jag gjort med hen inte påtalat brister eller gett sken av att det man köper är något annat än vad man är ute efter. T ex letade jag (via en Köpes-tråd) ett vitt enlagers p-skydd till strata och köpte av denne säljare, utan att han påtalade att detta var ett tjockare enlagers med avfasad kant, definitivt inte vintage-korrekt som jag ville ha.
När jag påtalade detta fick jag svaret; Ojdå, det tänkte jag inte på.....
Även detta beteende är irriterande och onödigt.


04 May 2019, 08:22
Profile

Joined: 27 Oct 2018, 10:53
Posts: 320
Post Re: Man blir glad när folk sköter sig
Och även, en ny upptäckt denna vecka, osäker när PostNord är transportör, trots att man skickar paket spårbart.

Paketet blev omedelbart registrerat som inlämnat av avsändaren. Sedan dröjer det 8 dagar och ett par samtal och en reklamation tills nästa registrering dyker upp som På väg, för att slutligen som tur är dyka upp oskadat på utlämningsstället.


04 May 2019, 13:13
Profile

Joined: 13 Jan 2019, 21:26
Posts: 97
Post Re: Man blir glad när folk sköter sig
Ja fy fan för folk som klagar på prylar som man förklarat ingående vad det är och vad det kan vara för fel eller ev brister!! Finns sådana på bojen :evil: ingen nämd ingen klämd !!


05 May 2019, 16:57
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 44 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.