View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Apr 2024, 06:23



Reply to topic  [ 1 post ] 
Köpa billigare club trumset 
Author Message

Joined: 21 Nov 2002, 17:42
Posts: 3184
Location: I hjärtat av Norrbotten
Post Köpa billigare club trumset
Har inte varit här mycket på sista tiden, mycket annat som kommit i vägen bla en krossad vänsterhandled, flytt, husaffärer, motorcyklar och ett lite annat strul.

Men nu till funderingarna, barnen har börjat spela fiol inte så rock n roll men tänkte att bara dom spelar nåt så finns ju chansen att dom sen vill spela nåt annat, dock finns det trummor där vi brukar spelar så jag spelar ståbas och yngsta pojken får hålla takten på trummorna än så länge på bara virveln och bastrumman, funkar ganska bra då man spelar slap till Spainen och Blinka lilla stjärna.

Nån som har tips på detta med trummor, funderar på att köpa kompaktare trumset, vill ha ett behändigt club set med kagge, virvel och två pukor och det ska vara smidigt för jag har inte så mycket plats för ett trumset. Dock vill jag att trumsetet ska låta hyfsat bra så man kan använda det till inspelningar, tänker mig då främst till kanske lite äldre typ av musik, blues, country, gammal hederlig rock n roll utan att det låter helt förjäkligt.

Några tips på relativt billiga men ändå hyfsade trumset som är kompakta till måtten? Kollade lite på Tama Club Jam. Känns korkat att köpa nån junk även om det främst är till för grabben men då jag har grejer för inspelningen hemma så vore det ju smidigt att ha ett trumset och sen leja nån trummis att spela om man vill spela in.


07 Apr 2019, 14:40
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.