View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Apr 2024, 21:47



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Efterlyses *Behöver verkligen allas hjälp* 
Author Message

Joined: 16 Oct 2004, 15:07
Posts: 94
Location:
Post Efterlyses *Behöver verkligen allas hjälp*
Jag gör efter ett antal år ett nytt försök igen att lokalisera min Scheter som blev stulen 1995. Sista spåret jag har är att den fanns på Jam i Göteborg för ett antal år sedan typ 7-10 år. Har glömt.
Men i alla fall så såg jag den av en ren händelse att den låg ute till försäljning på deras hemsida. Slängde mig på luren och ringde dit och fick beskedet att den redan var såld...och de var inte på något sätt villiga i att hjälpa mig att få tillbaka den.
Jag förstår att den säkert sålts några gånger sedan 1995 och jag är som sagt inte på något sätt ute efter att hitta den skyldiga. Jag är helt enkelt bara intresserad av att kunna köpa tillbaka den. Den var i min ägo från 1986-1995 då den blev stulen.

Lite fakta om gitarren:

Schecter Strat Custom (byggd 1981) Året står på halsen på det traditionella stället.
Rosa stratakropp med svart plektrumskydd.
2 humbuckers, men gitarren är svarvad för att kunna ta H-S-H (kan vara univeral svarvning, kommer inte ihåg. Men har haft H-S-H på den.
Om mickarna som satt i den när den blev stulen sitter kvar, så är det 2 DiMarzio Paf Pro
Original Floyd Rose ( INTE recessed)
Halsen är High-Grade Birds Eyes Maple med skunk-stripe och 21 band.

Om någon vet var gitarren finns idag hade jag varit tacksam om ni kunde sätta nuvarnade ägaren i kontakt med mig. Eller om det kanske är så att någon av er på Bojen kanske har den i sin ägo.
Gitarren har affektionsvärde för mig då jag fick den i 15-års present av en familjemedlem som inte längre finns i livet och jag vill därför som sagt köpa tillbaka den.

Hoppas någon här kan komma till hjälp så den kan hitta tillbaka till sin rättsmäktiga ägare.

Nedan finns 2 bilder på mig med den...och JA...detta är 80-talet och då såg man cool ut ;)
Första bilden ger störst rättvisa till den rosa färgen. Andra bilden har bleknat lite mer genom åren.

Image
Image


31 Jan 2019, 22:35
Profile ICQ WWW

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 674
Location: Göteborg
Post Re: Efterlyses *Behöver verkligen allas hjälp*
Jam finns på flera orter. Det kan hjälpa till att säga vilken ort som de sålde gitarren i. (sedan behöver ju inte köparen vara från samma ort men det är en annan femma)


01 Feb 2019, 17:18
Profile

Joined: 16 Oct 2004, 15:07
Posts: 94
Location:
Post Re: Efterlyses *Behöver verkligen allas hjälp*
Ohjay wrote:
Jam finns på flera orter. Det kan hjälpa till att säga vilken ort som de sålde gitarren i. (sedan behöver ju inte köparen vara från samma ort men det är en annan femma)

Tack för tipset...men om du läser inlägget igen ser du att jag skrev: Sista spåret jag har är att den fanns på Jam i Göteborg.


01 Feb 2019, 17:22
Profile ICQ WWW

Joined: 29 Nov 2013, 19:45
Posts: 139
Location: Mönsterås
Post Re: Efterlyses *Behöver verkligen allas hjälp*
Coola bilder. :D Det jag tänker i första hand är hur en stulen gitarr längs med kedjan blir "laglig" att sälja vidare.
Visst, tiden går men ändå. Lycka till önskar jag i alla fall.


01 Feb 2019, 21:46
Profile

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 674
Location: Göteborg
Post Re: Efterlyses *Behöver verkligen allas hjälp*
MrFlexx wrote:
Ohjay wrote:
Jam finns på flera orter. Det kan hjälpa till att säga vilken ort som de sålde gitarren i. (sedan behöver ju inte köparen vara från samma ort men det är en annan femma)

Tack för tipset...men om du läser inlägget igen ser du att jag skrev: Sista spåret jag har är att den fanns på Jam i Göteborg.

Ber om ursäkt. Missade det helt.
Har tyvärr ingen info om gitarren men önskar dig lycka till och håller tummarna.


02 Feb 2019, 11:18
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.