View unanswered posts | View active topics It is currently 20 Apr 2024, 00:00



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Trådlösa Low latency hörlurar. 
Author Message

Joined: 20 Sep 2011, 18:05
Posts: 270
Location: Karlstad
Post Trådlösa Low latency hörlurar.
Har någon tips på trådlösa hörlurar med riktigt låg fördröjning?
Då jag har en son på två så använder jag hörlurar när jag spelar gitarr på kvällarna, för att inte väcka honom.

Jag har allt trådlöst, från gitarr till pedalbord och tillbaks till stärkaren men hörlurarna har kabel och jag blir "fastlåst"
med den räckvidd kabellängden tillåter. Jag vill kunna röra mig fritt!

Finns det några trådlösa hörlurar med så pass låg latency/ms att man ej störs av det?


04 Jan 2019, 01:27
Profile

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: Trådlösa Low latency hörlurar.
Här kan du köpa. Så kan du köra in-ear monitors live också
https://www.thomann.de/se/ld_systems_mei_1000_g2.htm


04 Jan 2019, 05:31
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2759
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Trådlösa Low latency hörlurar.
Jag antar att det är Bluetooth du tänker på att använda?
I så fall, om både sändare och mottagare har stöd för codec:en AptX så kan du komma ner i så pass låg latency att du inte märker av det.

Jag skaffade för några år sedan Bluetooth med AptX för att kunna köra trådlöst ljud från datorn till ljudanläggningen utan märkbar fördröjning när jag kollade på video etc. En USB-sticka från Avantree för datorn och en iZound (finns också under andra namn t.ex. K-Mate) BT020 till stereon. Funkar perfekt! När jag för ett par månader sedan köpte en 9 år yngre laptop (med Bluetooth men utan AptX) så upptäckte jag att "vanliga" Bluetooth utvecklats så pass, att fördröjningen var så liten (men dock märkbar!) att jag kör utan AptX-USB-stickan, mot samma mottagare. Mina Philips hörlurar SHB9850NC har inte heller AptX, och fördröjningen märks lite mer där än med mottagaren till stereon.
Troligen lite bättre hård-/mjukvara i mottagaren till stereon, möjligen att dess AptX-codec gör skillnad där.

Har en iZound laddbar liten omkopplingsbar sändare/mottagare (med AptX) i ena bilen, den funkar också fint.

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


04 Jan 2019, 11:56
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 62 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.