View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Mar 2024, 04:09



Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Allmänt värde på HPD Funderingar 
Author Message

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
glassfinger wrote:
Vinyljunkie wrote:
Min sanning är att jag visst köpt för den lägre pengar jag skrivit om. Att många i tråden betalat överpriser.... ja, det är tråkigt. Suckers!


Seriöst - sluta skapa trådar om du inte fixar att andra har en annan åsikt. Dessutom verkar du ju stå relativt ensam om åsikten att alla andra betalar för mycket för sina prylar. Om du nu har jävligt mycket tid över att skumma internet på bästa pris - fine - men alla andra betalar troligtvis inte för mycket bara för att DU betalar mindre. Om din inställning kommer ur att du är rädd för att göra en dålig affär eller om du bara är snål vet ju bara du men du kan ju åtminstone respektera andras åsikter såpass mycket att inte kalla dem för Suckers.


Så att påstå sig sitta inne på sanningen är samma sak som att ha en åsikt i din värld?

Det är flera uppe i tråden som har samma åsikt som jag men om man som du bara läser det man vill så..

Jag köper det jag vill ha om jag har råd. Om jag gör en bra affär eller inte är skitsamma, men det är väl klart att jag hellre betalar mindre än mer. Vad är det för konstigt med det?

Suckers.... du tog ordet ur sitt sammanhang och lämnade uppenbarligen resten som hörde ihop med det. Inte rent spel och sorry om du inte fattade att jag skämtade. Plus att så illa är väl ändå inte det ordet?


19 Oct 2018, 14:59
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
Vinyljunkie wrote:

Du insinuerar att jag nöjer mig med skitprylar trots att jag skrivit flera gånger att jag letar bra grejor, samtidigt som du framhåller dig själv som lite förmer. Det provocerar mig och då blir jag dryg. Punkdryg kanske rent av.

Ingen här som insinuerar något sådant. Du ställer frågor, vi svarar, men du gillar inte svaren.
Jag talar om vad jag gillar, och du framställer mig som "lite förmer". Jag får alltså inte gilla det jag gillar?

Den som är dryg och håller sig lite förmer är ju i själva verket du själv. Vet bäst, dissar andras åsikter och klistrar på oss åsikter som inte är våra, snarare dina. Du blir ju provocerad så fort vi inte håller med.

Du ställer frågor, men vill egentligen inte höra svaren, utan bara glänsa över hur jävla bra du är. Knepigt då när dina statuerade snittpriser inte ens stämmer med de inköp du själv räknar upp...

Nä, du är ingen punkare, bara en skrytare som vill glänsa med dina budget inköp.

_________________
Image


19 Oct 2018, 15:42
Profile WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
Hur många MJT kroppar hade du byggt med, eftersom du visste att det inte var något speciellt med dom, bara dyrt?

_________________
Image


19 Oct 2018, 15:44
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
kjelle wrote:
Vinyljunkie wrote:

Du insinuerar att jag nöjer mig med skitprylar trots att jag skrivit flera gånger att jag letar bra grejor, samtidigt som du framhåller dig själv som lite förmer. Det provocerar mig och då blir jag dryg. Punkdryg kanske rent av.

Ingen här som insinuerar något sådant. Du ställer frågor, vi svarar, men du gillar inte svaren.
Jag talar om vad jag gillar, och du framställer mig som "lite förmer". Jag får alltså inte gilla det jag gillar?

Den som är dryg och håller sig lite förmer är ju i själva verket du själv. Vet bäst, dissar andras åsikter och klistrar på oss åsikter som inte är våra, snarare dina. Du blir ju provocerad så fort vi inte håller med.

Du ställer frågor, men vill egentligen inte höra svaren, utan bara glänsa över hur jävla bra du är. Knepigt då när dina statuerade snittpriser inte ens stämmer med de inköp du själv räknar upp...

Nä, du är ingen punkare, bara en skrytare som vill glänsa med dina budget inköp.


Jo. Du insinuerar.

Nej. Jag ställer inte frågor. Inte mer än nån annan.

Nej. "Ni" svarar inte på frågor. Inte mer än nån annan.

Nähä, jag är ingen punkare? Nähä..

Nej. Jag listade inte upp mina fynd för att skryta, utan för att visa att det går att köpa fina delar till annat än överpriser. Vi behöver inte köpa av dig, i synnerhet som jag tydligen inte "får" det. :D

Det enda speciella med MJT är att de är relic, vilket är extremt fånigt i min värld. Betala extra för slitage.


19 Oct 2018, 16:07
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
Hur många MJT kroppar hade du använt i dina byggen, sa du?
Jag gillar att göra trevliga affärer, och med din otrevliga attityd väljer därför jag bort dig.
I tidigare trådar hamnar du ofta i samma läge, men jag brukar försöka bortse från det. Nu gick det fan inte.

_________________
Image


19 Oct 2018, 16:16
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
kjelle wrote:
Hur många MJT kroppar hade du använt i dina byggen, sa du?
Jag gillar att göra trevliga affärer, och med din otrevliga attityd väljer därför jag bort dig.
I tidigare trådar hamnar du ofta i samma läge, men jag brukar försöka bortse från det. Nu gick det fan inte.


Så du ogillar mig rent allmänt. Det var tråkigt.

Jag tycker att du ofta har en von oben-attityd. Sånt bortser jag aldrig från. Men det ska nog fan gå nån gång.


19 Oct 2018, 16:21
Profile
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3352
Location:
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
Vinyljunkie wrote:

Det enda speciella med MJT är att de är relic, vilket är extremt fånigt i min värld. Betala extra för slitage.


Jag har två MJT-kroppar som jag köpt nya av MJT. Ingen av dem är "relic". Den ena betalade jag till och med över listpris för. Jag måste var den i särklass dummaste här, eller också är det något annat med MJT-kroppar som gör att jag och andra betalar mer för dem än vad nästan alla andra kroppar kostar.

Om någon vill vet varför, så fråga, annars håller jag mig från diskussionen.


19 Oct 2018, 16:53
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
Vinyljunkie wrote:
kjelle wrote:
Hur många MJT kroppar hade du använt i dina byggen, sa du?
Jag gillar att göra trevliga affärer, och med din otrevliga attityd väljer därför jag bort dig.
I tidigare trådar hamnar du ofta i samma läge, men jag brukar försöka bortse från det. Nu gick det fan inte.


Så du ogillar mig rent allmänt. Det var tråkigt.

Jag tycker att du ofta har en von oben-attityd. Sånt bortser jag aldrig från. Men det ska nog fan gå nån gång.

Nej, jag ogillar dig inte, känner dig inte alls. Men vad du skriver här är ibland genuint otrevligt. Det ogillar jag, och ja, det är tråkigt. Du kanske är en skittrevlig och fin kille på alla vis, när du inte sitter framför ett tangentbord, vad vet jag. Men det märks inte.
Nu har du belagt mig med en von oben-attityd. Ofta tydligen. Det var otrevligt också, du känner inte mig. Att du i det närmaste idiotförklarar mig och andra som väljer att betala mer för det vi upplever som bättre kvalitet, det är också riktigt otrevligt.
Att gå upp en nivå kostar alltid rätt mycket mer. Så är det i alla material ”sporter”. MJT är ett bra exempel, eftersom handarbetet och materialet är i toppklass, likaså lacken. Jag har köpt begagnat och nytt, och betalat ungefär lika mycket ibland som du för dina Fenderkroppar. MJT kropparna är enligt min bedömning bättre på alla vis, så var i det ligger den dåliga affären? Jag har köpt nya också, och fått exakt den yta, färg, ev. åldring och viktklass jag har specat. Det är klart att det kostar.

Jag försöker besvara dig sakligt , och är aldrig långsint, men lackade till lite på dina uttalanden. Vi kanske ska starta om från scratch? En utsträckt hand alltså, det är ju fredag och allt! 8)

_________________
Image


19 Oct 2018, 17:44
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
kjelle: så vad har vi kommit fram till? Du tycker att jag är otrevlig och jag tycker att du är högdragen. Står det ett-lika nu då? Eller hur räknar vi?

Skämt åsido så tar jag gärna den utsträckta handen. Det är fredag mycket riktigt. Trevlig helg ändå!


19 Oct 2018, 20:22
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14754
Location:
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
Gulligt... :)

_________________



19 Oct 2018, 20:53
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Jan 2009, 19:47
Posts: 387
Location: Stockholm
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
Blir nyfiken... en sambora kropp. Inte USA va? Berätta om den, om du minns något av den, eller har den kvar.

_________________
mot oändligheten, och vidare!


19 Oct 2018, 21:05
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
Vinyljunkie wrote:
kjelle: så vad har vi kommit fram till? Du tycker att jag är otrevlig och jag tycker att du är högdragen. Står det ett-lika nu då? Eller hur räknar vi?

Skämt åsido så tar jag gärna den utsträckta handen. Det är fredag mycket riktigt. Trevlig helg ändå!

Härligt! 1-1 eller 0-0 spelar kanske inte så stor roll, eller hur?
Nu glömmer vi detta, så vi kan kraftsamla till nästa dust! Eller helst inte... :D

_________________
Image


19 Oct 2018, 21:30
Profile WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
Mike Leaf wrote:
Gulligt... :)

Hade du föredragit att vi fortsatte tjafsa om dessa i-landsproblem? :wink:

_________________
Image


19 Oct 2018, 21:33
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
Brint wrote:
Blir nyfiken... en sambora kropp. Inte USA va? Berätta om den, om du minns något av den, eller har den kvar.


Ärligt talat så minns jag inte var den är tillverkad, jag tror faktiskt den är USA för jag minns att den inte har de där tre runda försänkta "osthålen" som Mexico-kroppar har. Rödmetallic iaf. Eller vad tänkte du på?


20 Oct 2018, 11:41
Profile

Joined: 27 Jan 2009, 19:47
Posts: 387
Location: Stockholm
Post Re: Allmänt värde på HPD Funderingar
Vinyljunkie wrote:
Brint wrote:
Blir nyfiken... en sambora kropp. Inte USA va? Berätta om den, om du minns något av den, eller har den kvar.


Ärligt talat så minns jag inte var den är tillverkad, jag tror faktiskt den är USA för jag minns att den inte har de där tre runda försänkta "osthålen" som Mexico-kroppar har. Rödmetallic iaf. Eller vad tänkte du på?



Nä mest nyfiken. Gillar Sambora-prylar helt enkelt.

_________________
mot oändligheten, och vidare!


20 Oct 2018, 23:38
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.