View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 01:32



Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar? 
Author Message

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Marko wrote:
nilo wrote:
Jag har ju jobbat med en väldans massa Marshall och Jag håller delvis med Magnus. Alla gamla toppar man springer på låter inte fantastiskt. Men det går att serva alla så att de låter bra.

Det finns ju en del variationer genom åren, men jag skulle säga att allt fram till 85 håller sig ganska bra inom sina ramar. Därefter har det meckat en del med spänningar, filterkondingar och transformatorer.

Men jag tror att du hade blivit gladare med ett "original" som servas och ses över än med en Folkesson om det nu är Marshall det ska låta.

Det behöver inte kosta massvis att fixa till en gammal goding. Nya elektrolytkondingar, potar och en total översyn med rörbyte och allmän kärlek så får du den bästa Marshall du kan tänka dig.

Hittar du en så hjälper jag dig gärna att få den i ordning. Har som sagt fixat med en väldans massa sådana tidigare.

Men det alla frågar sig.... Har du tid?

Absolut inte. Men jag gör det ändå.

_________________
http://www.voodooaudio.se


24 Aug 2018, 20:59
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Walain wrote:
Förstärkare är inte magi. Om alla komponenter fungerar som de ska och rören är friska, så låter de i regel som de ska.

Jag har testat väldigt många 2203/4, alla har låtit som de ska.

Bara att köpa en och serva. Med tanke på komplexiteten så ser jag det som väldigt mycket mera sannolikt att en Folkesson ”inte låter som den ska”.


Ja, absolut är de inte magi (men somliga märken är fan nära).
Men ofta sjukt ojämna (inte alla märken, även om det är skillnader även där).

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


24 Aug 2018, 21:12
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
nilo wrote:
Jag har ju jobbat med en väldans massa Marshall och Jag håller delvis med Magnus. Alla gamla toppar man springer på låter inte fantastiskt. Men det går att serva alla så att de låter bra.

Det finns ju en del variationer genom åren, men jag skulle säga att allt fram till 85 håller sig ganska bra inom sina ramar. Därefter har det meckat en del med spänningar, filterkondingar och transformatorer.

Men jag tror att du hade blivit gladare med ett "original" som servas och ses över än med en Folkesson om det nu är Marshall det ska låta.

Det behöver inte kosta massvis att fixa till en gammal goding. Nya elektrolytkondingar, potar och en total översyn med rörbyte och allmän kärlek så får du den bästa Marshall du kan tänka dig.

Hittar du en så hjälper jag dig gärna att få den i ordning. Har som sagt fixat med en väldans massa sådana tidigare.


Hittar jag ett objekt hör jag av mig. Tack!

Men jag är lite åt hållet att är det inte som jag vill letar jag vidare isf att fixa.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


24 Aug 2018, 22:00
Profile WWW

Joined: 10 Aug 2010, 12:01
Posts: 360
Location:
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Magnus- Du får gärna komma förbi mig och testa min 800 2210 som jag lämnade in till Woodo Engenering, låter kalasbra,
PS, samtidigt kan du kolla på min AZ som jag inte får ordning på


25 Aug 2018, 08:35
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
ippa wrote:
Magnus- Du får gärna komma förbi mig och testa min 800 2210 som jag lämnade in till Woodo Engenering, låter kalasbra,
PS, samtidigt kan du kolla på min AZ som jag inte får ordning på


Var är förbi?

\Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


25 Aug 2018, 09:10
Profile WWW

Joined: 10 Aug 2010, 12:01
Posts: 360
Location:
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
haha, Just den lilla detaljen, Oxelösund, en mil söderut från Nyköping, tänkte att du säkert åker till STHLM då och då


25 Aug 2018, 09:16
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Magnus Olsson wrote:

Jag menar det jag skriver, det är svårt att hitta friska såna som låter bra.
De flesta har fått delar utbytta, blivit moddad osv så de inte längre låter bra.
Och väldigt många lät inte bra från början heller.

Det är som gitarrer, helt enkelt. Det dräller av Gibson Les Paul, men att hitta en verkligt bra är svårt.


/Magnus


Nja, håller med om Gibson LP men angående Marshalls tror jag inte du har kunskap nog att backa dina påståenden.,
Orkar inte ens börja diskutera, 'Många lät inte bra frän början heller' .............
Du behöver inte ens svara.

_________________



25 Aug 2018, 18:56
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Mike Leaf wrote:
Magnus Olsson wrote:

Jag menar det jag skriver, det är svårt att hitta friska såna som låter bra.
De flesta har fått delar utbytta, blivit moddad osv så de inte längre låter bra.
Och väldigt många lät inte bra från början heller.

Det är som gitarrer, helt enkelt. Det dräller av Gibson Les Paul, men att hitta en verkligt bra är svårt.


/Magnus


Nja, håller med om Gibson LP men angående Marshalls tror jag inte du har kunskap nog att backa dina påståenden.,
Orkar inte ens börja diskutera, 'Många lät inte bra frän början heller' .............
Du behöver inte ens svara.


Svara behöver man aldrig, men ibland vill man :D

Utan att veta ett enda dugg om vad du uttalar dig om, verkligen ingenting, gör du det ändå.
Att tro saker baserat på annat än att det känns bra att tycka så är en väldigt liten värld att leva i.

Sant, vi behöver inte diskutera, du får gärna tycka allt det står Marshall på är bra.


/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


25 Aug 2018, 22:59
Profile WWW
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3354
Location:
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Det här är en kul och intressant tråd. Hoppas inte den behöver spåra ur. Vi har olika erfarenheter och olika åsikter och det är väl bra?

Jag hoppas att Magnus hittar en Marshall som funkar för honom och berättar vad det blev för något. Jag tror att det är ganska stor variation på hur vi använder våra Marshalls, inte minst eftersom vi spelar på olika sätt och vill låta på olika sätt och vissa skillnader är viktiga för en del av oss och andra skillnader är viktiga för andra. En de skillnader emellan ex är inte alls viktiga för en del. Så är det oavsett om man har provat 730 Marshalls eller 15.

Det är väl bra att det finns sådana här grupper där man kan diskutera sina olika erfarenheter och åsikter?

Något som jag tycker att man kanske missar i en Marshalldiskussion är vikten av att ha rätt högtalare till sin topp. Allt är inte bra till allt och utan rätt kombination är det svårt att bli nöjd.


Last edited by CarlM on 26 Aug 2018, 13:05, edited 1 time in total.



26 Aug 2018, 11:45
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
CarlM wrote:
Det här är en kul och intressant tråd. Hoppas inte den behöver spåra ur. Vi har olika erfarenheter och olika åsikter och det är väl bra?

Jag hoppas att Magnus hittar en Marshall som funkar för honom och berättar vad det blev för något. Jag tror att vi det är ganska stor variation på hur vi använder våra Marshalls, inte minst eftersom vi spelar på olika sätt och vill låta på olika sätt och vissa skillnader är viktiga för en del av oss och andra skillnader är viktiga för andra. En de skillnader emellan ex är inte alls viktiga för en del. Så är det oavsett om man har provat 730 Marshalls eller 15.

Det är väl bra att det finns sådan här grupper där man kan diskutera sina olika erfarenheter och åsikter?

Något som jag tycker att man kanske missar i en Marshalldiskussion är vikten av att ha rätt högtalare till sin topp. Allt är inte bra till allt och utan rätt kombination är det svårt att bli nöjd.


Kloka ord.
Jag bara reagerade på att det är så obotligt korkat att utgå ifrån att någon inte vet något, och att man själv vet mer, för att någon inte gillar något. Man kan hata Marshall, men spelar man mycket kommer man i kontakt med dem hela tiden ändå, det går inte ens att undvika. Är man sen prylintresserad söker man kontakten.
Bara barn och idioter ogillar saker de inte vet något om.

De är gigantiska skillnader på hur och till vad man skall använda X pryl. För att sen inte glömma vad man skall plugga in i en topp, hur man spelar, vilken högtalare, hur det skall mickas upp osv osv osv.
Och hur noga man är med detaljer (och ännu mer, ens örons uppfattningsförmåga av dem), det är stor skillnad på hur man upplever skillnaden mellan två likadana toppar om man provar dem i en brötig replokal eller spelar in dem i en riktig studio.

Hur mycket de nyanserna som alltid finns märks beror också på vilken typ av musik man spelar och, ännu mycket mer, hur bra man spelar.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


26 Aug 2018, 13:00
Profile WWW
User avatar

Joined: 19 Aug 2010, 21:37
Posts: 825
Location: Halmstad
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Donatello wrote:
För övrig tycker jag Folkesson låter absolut bäst med Greenbacks. Vilken han också skruvar sina moddar med.


Känns konstigt när 4x12”an i hans verkstad har GT75:or


Jag köpte en begagnad Marshall Super Lead med en Folkesson fyrkanals MKII mod i. Den kändes aldrig lika dynamisk som en gammal original fyrhålare. Uppgraderade till MKVII och är enormt nöjd! Mycket mer dynamik och anslagskänslighet! Sen tweakar ju Tommy den som man vill ha den och vill gärna att man provar med sin egen låda. Har upplevt att det ofta varit alldeles för mycket lågbas i många Folkesson-moddar jag har provat men det är ju bara min åsikt.


27 Aug 2018, 01:57
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Det visade sig vara en Mk VI, inte en fyra.
Inte hunnit prova den än, men förhoppningsvis i kväll.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


27 Aug 2018, 08:51
Profile WWW
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Ni kanske missförstår varandra när det gäller "hur de lät från början"?
I vilket fall, två förstärkare med samma krets och samma komponenter lät likadant när de lämnade fabriken.
Olika modeller/kretsar låter givetvis olika, och då kan det väl vara vettigt att försöka komma över en modell man gillar och få den fixad så nära originalskick som möjligt.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


27 Aug 2018, 14:25
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Lynxtrap wrote:
Ni kanske missförstår varandra när det gäller "hur de lät från början"?
I vilket fall, två förstärkare med samma krets och samma komponenter lät likadant när de lämnade fabriken.
Olika modeller/kretsar låter givetvis olika, och då kan det väl vara vettigt att försöka komma över en modell man gillar och få den fixad så nära originalskick som möjligt.


Kanske är det så, men jag menade "många Marshall modeller lät inte kul när de kom och inte nu heller".

Jag håller inte med dig om det där (röda), speciellt inte på äldre stärkare (och pedaler).
Det var så varierande tolerans på komponenter och man byte ut någon för att något var tillfälligt slut osv, saker som absolut hörs.

Jag samlar på TS pedaler och har ganska många, ingen av de äldre låter exakt likadant (trots att någon är väldigt närma varandra i tillverknings tid).

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


27 Aug 2018, 16:28
Profile WWW
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Magnus Olsson wrote:
Jag håller inte med dig om det där (röda), speciellt inte på äldre stärkare (och pedaler).
Det var så varierande tolerans på komponenter och man byte ut någon för att något var tillfälligt slut osv, saker som absolut hörs.

/Magnus


Det lär ha förekommit på Marshall på 60-70-talet att kretsarna kunde ändras vad gäller några detaljer även om det på pappret rörde sig om en och samma modell. Och då handlar det ju förvisso inte om samma krets, vilket var mitt påstående.

Ok för +/- 20% tolerans på motstånd osv, men dels torde kasten mycket sällan vara fullt så stora, och dels anser jag att det finns få så pass kritiska komponenter i en gammal Marshall att några procent hit eller dit på några motstånd skulle ha någon nämnvärd betydelse.

Nu kan vi ju inte åka till Marshalls testrum 1970, men jag vill nog hålla fast vid att man där inte skulle notera någon skillnad på 95% av identiska förstärkare från produktionslinjen.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


27 Aug 2018, 17:00
Profile

Joined: 31 Dec 2007, 15:28
Posts: 2251
Location:
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Lynxtrap wrote:
Magnus Olsson wrote:
Jag håller inte med dig om det där (röda), speciellt inte på äldre stärkare (och pedaler).
Det var så varierande tolerans på komponenter och man byte ut någon för att något var tillfälligt slut osv, saker som absolut hörs.

/Magnus


Det lär ha förekommit på Marshall på 60-70-talet att kretsarna kunde ändras vad gäller några detaljer även om det på pappret rörde sig om en och samma modell. Och då handlar det ju förvisso inte om samma krets, vilket var mitt påstående.

Ok för +/- 20% tolerans på motstånd osv, men dels torde kasten mycket sällan vara fullt så stora, och dels anser jag att det finns få så pass kritiska komponenter i en gammal Marshall att några procent hit eller dit på några motstånd skulle ha någon nämnvärd betydelse.

(...)

Hmmm... lika logiskt vore väl att säga, att eftersom det är så få kritiska komponenter i en Marshall, så har de självfallet extremt stor betydelse? Som mångårig välljudsforkare inom gitarrism kan jag garantera dig, att vilken gitarrist som helst kan höra skillnad på om ett anodmåtstånd är 80k eller 120k, vilket toleranserna tillåter. Marshall köpte sina komponenter säckvis till lägsta möjliga pris, så du kan vara säker på att det skiljer ganska rejält i uppmätta värden mellan olika ex, fullt hörbart för en gitarrist.

_________________
"The Tone is in your pants"

http://kuhnamps.com


28 Aug 2018, 11:37
Profile ICQ WWW

Joined: 19 Mar 2010, 17:16
Posts: 1316
Location: Östersund
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Allt prat om "samma kretsar"... ni menar kanske likadana :wink:


28 Aug 2018, 11:40
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Denna kanske låter Marshall?
https://www.musicradar.com/reviews/mars ... in-20-head


28 Aug 2018, 14:42
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Martin Kuhn wrote:
Lynxtrap wrote:

Det lär ha förekommit på Marshall på 60-70-talet att kretsarna kunde ändras vad gäller några detaljer även om det på pappret rörde sig om en och samma modell. Och då handlar det ju förvisso inte om samma krets, vilket var mitt påstående.

Ok för +/- 20% tolerans på motstånd osv, men dels torde kasten mycket sällan vara fullt så stora, och dels anser jag att det finns få så pass kritiska komponenter i en gammal Marshall att några procent hit eller dit på några motstånd skulle ha någon nämnvärd betydelse.

(...)

Hmmm... lika logiskt vore väl att säga, att eftersom det är så få kritiska komponenter i en Marshall, så har de självfallet extremt stor betydelse? Som mångårig välljudsforkare inom gitarrism kan jag garantera dig, att vilken gitarrist som helst kan höra skillnad på om ett anodmåtstånd är 80k eller 120k, vilket toleranserna tillåter. Marshall köpte sina komponenter säckvis till lägsta möjliga pris, så du kan vara säker på att det skiljer ganska rejält i uppmätta värden mellan olika ex, fullt hörbart för en gitarrist.


Jag är helt klart inne på Martins linje, det är ju rent av stor skillnad i bland (menar då en skillnad alla skulle höra, som normalt inte lyssnar efter sånt). Stående intill varandra tror jag alla gitarrister hör små till medium skillnader på i princip alla exemplar av äldre toppar av samma modell. Till nivån att det är väldigt svårt att hitta två som låter identiska.

Identiska är i sammanhanget inte viktigt så länge jag tycker det låter bra (eller ännu mer rätt formulerat, som det jag letar efter, för det är inte ett ljud jag tycker låter speciellt bra. Men det är ett ljud som är väldigt användbart/effektivt på rätt ställe).

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


29 Aug 2018, 09:17
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 17:17
Posts: 2062
Location: Tjörn
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Martin Kuhn wrote:
Hmmm... lika logiskt vore väl att säga, att eftersom det är så få kritiska komponenter i en Marshall, så har de självfallet extremt stor betydelse? Som mångårig välljudsforkare inom gitarrism kan jag garantera dig, att vilken gitarrist som helst kan höra skillnad på om ett anodmåtstånd är 80k eller 120k, vilket toleranserna tillåter. Marshall köpte sina komponenter säckvis till lägsta möjliga pris, så du kan vara säker på att det skiljer ganska rejält i uppmätta värden mellan olika ex, fullt hörbart för en gitarrist.


Mycket visa ord i tråden.

Skulle vilja påstå att 50% upp på ett anodmotstånd är ungefär som att sätta en liten boost före stärkaren... Dvs det hör vem som helst.

Dessutom; Förutom variationer i toleranser så åldras komponenterna, främst elektrolyter. Detta har nämnts av någon tidigare, att en nyrenoverad Marshall kan vara grejen.

_________________
/Lennart


29 Aug 2018, 16:11
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Martin Kuhn wrote:
Hmmm... lika logiskt vore väl att säga, att eftersom det är så få kritiska komponenter i en Marshall, så har de självfallet extremt stor betydelse? Som mångårig välljudsforkare inom gitarrism kan jag garantera dig, att vilken gitarrist som helst kan höra skillnad på om ett anodmåtstånd är 80k eller 120k, vilket toleranserna tillåter. Marshall köpte sina komponenter säckvis till lägsta möjliga pris, så du kan vara säker på att det skiljer ganska rejält i uppmätta värden mellan olika ex, fullt hörbart för en gitarrist.


Visst, toleransen på papper tillät t.ex 80k-120k, men jag är lite tveksam till hur ofta så stora kast i själva verket förekom.
Och det är väl inte helt odiskutabelt om en sådan förändring har större betydelse i en gammal 1959 än i, säg en 2203 eller varför inte en SLO100 där det mesta händer i förstegen?

Medveten om anodmotståndets funktion ställer jag mig ändå tvivlande till hur märkbar denna skillnad är om gemene gitarrist 1) spelar på så låg nivå att ljudet är rent och därför stående framför stärkaren är möjligt att lyssna till och analysera detaljerat, eller 2) mosar slutsteget på fullt ställ vilket gör det närmast fysiologiskt omöjligt att uppfatta mindre nyansskillnader.

I vilket fall, jämför man 40-50 år gamla förstärkare i dag är ju "all bets off" och det är givet att skillnaderna mellan dem kan vara mycket stora oavsett hur de lät i fabriken, vilket är en rent hypotetisk diskussion.
De flesta torde ändå ha en ganska samstämmig uppfattning om hur t.ex en 100W 1959 Super Lead "ska" låta, eftersom vi hört det så många gånger – helt enkelt p.g.a att det i grunden är samma förstärkare oavsett toleranser m.m.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


30 Aug 2018, 10:32
Profile

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Overdriver wrote:
Donatello wrote:
För övrig tycker jag Folkesson låter absolut bäst med Greenbacks. Vilken han också skruvar sina moddar med.


Känns konstigt när 4x12”an i hans verkstad har GT75:or


Jag köpte en begagnad Marshall Super Lead med en Folkesson fyrkanals MKII mod i. Den kändes aldrig lika dynamisk som en gammal original fyrhålare. Uppgraderade till MKVII och är enormt nöjd! Mycket mer dynamik och anslagskänslighet! Sen tweakar ju Tommy den som man vill ha den och vill gärna att man provar med sin egen låda. Har upplevt att det ofta varit alldeles för mycket lågbas i många Folkesson-moddar jag har provat men det är ju bara min åsikt.


Jag har rätt och du har fel! 8)
Var dessutom tvungen att dubbelkolla detta med Tommy själv när jag var och lämnade in ett par Marshall igår. Och visst är det som jag sa, Greenbacks har han i sin låda och har kört med det sen urminnestider och det är samma magiska låda han har rattat efter. Låter helt sjukt bra den lådan förresten.

Jag har haft Tommys i princip alla 4-kanalsmoddar och kört även med andra av hans mindre moddar dom 20-senaste åren och kan däremot hålla med om att han ofta har just lite för mkt lågbas.
Låter mkt intressant det du skriver om MKVII då jag precis lämnat in en mkV för uppgradering till just mkVII för att många pratar så gott om Ethernal-modden som den bygger på och där hans ljudideal skall enligt Tommy själv gått tillbaka till rockrötterna.
Lämnade även in min mkIV för justeringar på clean-kanalen som jag aldrig varit riktigt kompis med samt crude-kanalen så dom skall matchas bättre till crunch och lead ljudmässigt och efter mina personliga preferenser, där bla just basen på dessa skall justeras. Tommy hörde direkt vad jag menade och jag hoppas verkligen har får till det efter vad vi talade om för detta exemplar är annars helt sjukt bra och kommer ALDRIG att uppgraderas.


02 Nov 2018, 16:51
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Donatello wrote:
Lämnade även in min mkIV för justeringar på clean-kanalen som jag aldrig varit riktigt kompis med samt crude-kanalen så dom skall matchas bättre till crunch och lead ljudmässigt och efter mina personliga preferenser, där bla just basen på dessa skall justeras. Tommy hörde direkt vad jag menade och jag hoppas verkligen har får till det efter vad vi talade om för detta exemplar är annars helt sjukt bra och kommer ALDRIG att uppgraderas.

TOK-intressant! Och om du inte ger en ORDENTLIG recension om detta: Skiftar jag från förväntansfull och otålig -till bu-lessen och rå-lack. :wink:


/ Jonken


04 Nov 2018, 20:58
Profile

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Jonken wrote:
Donatello wrote:
Lämnade även in min mkIV för justeringar på clean-kanalen som jag aldrig varit riktigt kompis med samt crude-kanalen så dom skall matchas bättre till crunch och lead ljudmässigt och efter mina personliga preferenser, där bla just basen på dessa skall justeras. Tommy hörde direkt vad jag menade och jag hoppas verkligen har får till det efter vad vi talade om för detta exemplar är annars helt sjukt bra och kommer ALDRIG att uppgraderas.

TOK-intressant! Och om du inte ger en ORDENTLIG recension om detta: Skiftar jag från förväntansfull och otålig -till bu-lessen och rå-lack. :wink:


/ Jonken


Det hoppas jag kunna stå till tjänst med framöver.


05 Nov 2018, 21:20
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Re: Någon som har koll på Folkesson olika modifieringar?
Donatello wrote:
Det hoppas jag kunna stå till tjänst med framöver.

Trevligt! Ett STORT TACK på förhand!

-"Donatello" och Tommy 4 president!


/ Jonken :wink:


05 Nov 2018, 21:30
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.