View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 08:08



Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Fuzz-mässan 2018? 
Author Message

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Fuzz-mässan 2018?
Tråd här på Bojen uteblev helt (tills nu!). Besökare uteblev delvis och i viss mån kan man skylla på vädret.

Men ändå, det var ju årets höjdpunkt i helgen som var. Två hela dagar att frottera sig i allt som har med gitarrer att göra. Sket ni i det det??

Själv blev jag nästan lite ledsen när mässan stängde på söndagen och insikten att det är ett helt år till nästa gång. Visst, det är ju samma mässa år efter år. I stort sätt samma clinics, samma utställare, samma märken och vintage-fånar med överpriser (vad är egentligen grejen med att släpa med sig massa prylar ingen kommer att köpa eftersom man har satt dubbla marknadspriser???)

Men överlag. Hur mycket folk som helst som bara vill prata gitarrer på samma ställe i dagarna två! Vad mer kan man begära? Hoppas verkligen inte Fuzz-folket gick i konkurs pga för lite betalande besökare.

Själv glömde jag ta bilder men nån annan kanske gjorde det?


28 May 2018, 13:09
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2759
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Jag var där lördag c:a 5 timmar totalt, med avbrott för mat och dryck och besök hos en musik-kompis :)
Träffade flera vänliga nunor, bl.a. Fotogeno, Izzy, rag och Johan Segeborn, tror jag såg Racing också i vimlet.
Hälsade på Peter Naglitsch som hade fina gitarrer med sig, gillade särskilt den udda med lättad sapelekropp och masurbjörk-topp och Bigsby. En annan gura som föll mig i smaken var en av Sandberg:s, en double cut-away i mer klassisk design, swamp ash, mörkbrun och som betsad, med dubbla HB.
Efter att ha gått runt i mässan några varv så... Visst fanns det många grejor jag skulle velat testa, men i så fall mer avskiljt så att man verkligen kan höra hur det låter. Runtomkring-ljudnivån i lokalen gjorde mig mindre sugen på att testa grejor, så'n är jag.
Kommer ihåg ett år när Eriksbergshallen hade dubbelbokats så mässan flyttades till ett ställe längre ut på Hisingen, där utställarna hamnade i mer separata rum. Det tyckte jag var mycket bättre ljudmässigt! Men mindre "mäss-mässigt" antar jag :wink:
Var uppe hos Tommy Folkesson ett par ggr också, gitarrerna och stärkarna upptagna båda gångerna, och fan vad det lät bra!

Stötte ihop med Ronnie Nebelung ett par tre ggr, det var kul att träffa honom för jag har en Riffmeister från hans första batch, min main guitar för närvarande, en rejäl tjock bit mahogny med lite egen design.

Hmm, det var en Maxwatt som lät ganska gott också hos nå'n utställare.

/Mats

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


28 May 2018, 19:18
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Var där idrygt 1.5h. Pallade inte mer sen.
Slogs av hur få besökare där var. Nästan fler utställare än besökare på lördagen kring 11.30-13-tiden.
Missade jag peaken eller?

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


28 May 2018, 22:39
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Jag tyckte, förutom värmen som stundtals var plågsam när man inte kunde gå därifrån, att det var en ovanligt bra mässa.
Hinner sällan se på mycket grejer men det lilla jag såg så verkade det finnas mycket skoj att se och testa.
Många nya kul märken och prylar.

Kanske lite mindre folk än vanligt, men ovanligt mycket folk som verkligen testade grejer.
Lite färre såna "sitter och övar i ett bås tills jag blir utkastad" nissar.
Ovanligt hög ljudnivå, vilket både är skoj och otroligt tröttande.

En grej som kanske borde ses över lite är demosnubbar som sitter och spelar i alla bås hela tiden.
Men då inte strukturerade, schemalagda, demos där det spelas till musik i 15-20 minuter, som är grymt trevligt (och gärna får vara mycket mer av).
Vad jag menar såna där ett märket har en kille (det är oftast en sån, en kille) som sitter och lirar mer eller mindre hela tiden.
Inget illa i demosnubbarna egentligen, men det är en väldigt tröttsam ljudmatta som gör att det är svårt att prata med folk och svårt för vanliga besökare att testa prylar.
En sak som kommit hit från NAMM de senaste åren (och för alla del även Frankfurt) och gått svagt överstyr.
De flesta verkar tyvärr lite för intresserade av att dema sig själv och glömmer varför de är där.
Vilket troligen gör att är kontraproduktivt, att om det sitter en duktig snubbe och lirar järnet i båset hela tiden är det nog rätt många som drar sig för att gå in och prova själv.

(Förstå mig rätt, jag gillar att höra nästan alla av dem lira, men när det är 4-8 stycken på samma gång blir det lite kakafoni i öronen).

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


29 May 2018, 09:50
Profile WWW

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1053
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Jag håller med om att den generella volymen på mässan i år var aningen för stark. Det var på flera ställen svårt att hålla en normal konversation.

Sedan upplever jag att mässan blir mindre och mindre för varje år. Både gällande antal utställare, varumärken och besökare.

EBS hade en del basister hos sig som var makalöst duktiga, men när de sitter två och två och "tävligsspelar" på stark volym blir det för mycket för mig.

Trevligaste samtalen på mässan var med Guillaume spm är grundare/VD för Two-Notes och Mike Scuffham på Scuffham Amps.

Den mest överraskande produkten var Ibanez AZ Prestige. Jag var helt övertygad om att jag inte skulle gilla dem för jag har alltid haft svårt för Ibanez halsprofiler. Men dessa var förbluffande behagliga.

Bästa musiken (i min smak) hörde jag av Pelle Holmberg och Thomas Blug.

/Mats N


29 May 2018, 10:25
Profile WWW
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3706
Location: Hising Island
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Mats Nermark wrote:
Sedan upplever jag att mässan blir mindre och mindre för varje år. Både gällande antal utställare, varumärken och besökare.


Håller med om att det känns som att mässan krymper men eftersom varken Fender eller Gibson var där så kändes det som att det blev lite mer utrymme för några udda tillverkare, marginellt men ändå.
Spontant känns det som arrangörerna, FUZZ, behöver börjar gasa på lite för att mässan inte skall dö. Det behövs lite nytt folk för clinics osv som inte varit där förr.

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


29 May 2018, 11:49
Profile

Joined: 30 Mar 2005, 02:00
Posts: 478
Location:
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Var i stan och övervägde mässan. Till jag tog mig en funderare och färdades tillbaka till tidigare mässors trauma. Basister med rakbladsvasst skrangelljud som Magnus Rosén-hamrar på sina basar så det låter som Dr Robotnic släppt ut miljarder bioniska kackerlackor i mässalen. Tjat om självstämmande gitarrer och digital dist.

Tror jag har tröttnat efter alla år kring gitarrister. Har börjat få svårt för gitarrnördar. På samma sätt som jag suckar mig fram i cykelspåret när jag ser stockholmsheltidsjobbarnas åtstramade kontorskaggar i fullt tävlingscykelgear på väg till jobbet. På samma vis känns det lite mossigt med det begubbade förståsigpåandet om att senaste prylen MINSANN är revolutionerande. Du behöver inte strömlinjeformade solglasögon och 35 växlar för att ta dig fram. Spela på gitarren.

Eller så är det jag själv som blivit gubbe som inte tycker att nåt annat än en gammal Super Lead duger.

Drack öl och gick på Tribulation på Pustervik istället. Fantastisk konsert.

_________________
Image


Last edited by poxxed on 29 May 2018, 12:28, edited 1 time in total.



29 May 2018, 11:57
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
poxxed wrote:

Eller så är det jag själv som blivit gubbe som inte tycker att nåt annat än en gammal Super Lead duger.



Du har rätt men det fanns såna på mässan också!


29 May 2018, 12:05
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
poxxed wrote:
Basister som med rakbladsvasst skrangelljud som Magnus Rosén-hamrar på sina basar så det låter som Dr Robotnic släppt ut miljarder bioniska kackerlackor i mässalen.

Mats Nermark wrote:
EBS hade en del basister hos sig som var makalöst duktiga, men när de sitter två och två och "tävligsspelar" på stark volym blir det för mycket för mig.







Finns det band med basister som (tillåts) spela sån där kulsprute-slap-bas? Eller förekommer det bara på mässor? :roll:


29 May 2018, 12:10
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2620
Location: Sthlm
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Kul tråd! Har inte varit på någon mässa sen Fryshuset, kanske var det omkring 2010-2011. Om man som jag inte tror på att alla nya prylar är paradigmskiften, så blir det inte så meningsfullt. Det var många år sen jag inbillade mig att nästa pryl jag köper skulle förändra mitt liv som musiker.

Men en väldigt underhållande tråd, särskilt beskrivningarna av battlande rakbladsbasister. :mrgreen:


29 May 2018, 12:13
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Magnus Olsson wrote:

En grej som kanske borde ses över lite är demosnubbar som sitter och spelar i alla bås hela tiden.
Men då inte strukturerade, schemalagda, demos där det spelas till musik i 15-20 minuter, som är grymt trevligt (och gärna får vara mycket mer av).
Vad jag menar såna där ett märket har en kille (det är oftast en sån, en kille) som sitter och lirar mer eller mindre hela tiden.
Inget illa i demosnubbarna egentligen, men det är en väldigt tröttsam ljudmatta som gör att det är svårt att prata med folk och svårt för vanliga besökare att testa prylar.
En sak som kommit hit från NAMM de senaste åren (och för alla del även Frankfurt) och gått svagt överstyr.
De flesta verkar tyvärr lite för intresserade av att dema sig själv och glömmer varför de är där.
Vilket troligen gör att är kontraproduktivt, att om det sitter en duktig snubbe och lirar järnet i båset hela tiden är det nog rätt många som drar sig för att gå in och prova själv.

(Förstå mig rätt, jag gillar att höra nästan alla av dem lira, men när det är 4-8 stycken på samma gång blir det lite kakafoni i öronen).

/Magnus


Va? Var dessa inbjudna musikanter som demade prylar??? Det fattade ju aldrig jag, så du har ju helt klart rätt i att det behöver ses över om fler inte ens fattar att när någon sitter en längre stund och spelar i ett bås så är det tydligen något shemalagt. :lol: 8) :mrgreen:


29 May 2018, 12:14
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Axewall wrote:
Kommer ihåg ett år när Eriksbergshallen hade dubbelbokats så mässan flyttades till ett ställe längre ut på Hisingen, där utställarna hamnade i mer separata rum. Det tyckte jag var mycket bättre ljudmässigt! Men mindre "mäss-mässigt" antar jag :wink:


Det var det i särklass bästa året! Man liksom gick på små stigar (korridorer) och så kunde man gå in i ett rum där man i lugn och ro kunde testa prylar och prata med folk. Bästa mässan jag varit på i hela mitt liv alla kategorier! Men kanske inte så bra val av ställe om man vill locka besökare då det väl inte inte ens går kollektivtrafik ut dit?


29 May 2018, 12:18
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Vinyljunkie wrote:
Magnus Olsson wrote:

En grej som kanske borde ses över lite är demosnubbar som sitter och spelar i alla bås hela tiden.
Men då inte strukturerade, schemalagda, demos där det spelas till musik i 15-20 minuter, som är grymt trevligt (och gärna får vara mycket mer av).
Vad jag menar såna där ett märket har en kille (det är oftast en sån, en kille) som sitter och lirar mer eller mindre hela tiden.
Inget illa i demosnubbarna egentligen, men det är en väldigt tröttsam ljudmatta som gör att det är svårt att prata med folk och svårt för vanliga besökare att testa prylar.
En sak som kommit hit från NAMM de senaste åren (och för alla del även Frankfurt) och gått svagt överstyr.
De flesta verkar tyvärr lite för intresserade av att dema sig själv och glömmer varför de är där.
Vilket troligen gör att är kontraproduktivt, att om det sitter en duktig snubbe och lirar järnet i båset hela tiden är det nog rätt många som drar sig för att gå in och prova själv.

(Förstå mig rätt, jag gillar att höra nästan alla av dem lira, men när det är 4-8 stycken på samma gång blir det lite kakafoni i öronen).

/Magnus


Va? Var dessa inbjudna musikanter som demade prylar??? Det fattade ju aldrig jag, så du har ju helt klart rätt i att det behöver ses över om fler inte ens fattar att när någon sitter en längre stund och spelar i ett bås så är det tydligen något shemalagt. :lol: 8) :mrgreen:


Väldigt många av dem är det.
När det var i mindre skala, när det började bli så, var det rätt trevligt.
Men på till exempel NAMM nu sitter den en youtube nisse i vart enda bås och spelar fort som fan (demar sig själv ist för produkten).
Det var nog iaf 13-15 stycken såna där i år.

(Menar inget om någon av dem personligen, mer vad det gör för ljudnivån. Jag gillar gitarr spela, ibland bas också så länge någon tejpat fast deras tumme inne i handen).

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


29 May 2018, 13:25
Profile WWW

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Ja, lite otur att krocka med historiens bästa svenska majväder.

Sedan tycker jag fortfarande det känns lite udda att ha Sveriges största gitarrmässa i Göteborg. Absolut inget fel på Göteborg på något sätt men jag tvivlar på att tillräckligt många åker dit.

Kanske kunde man ha två Fuzz mässor, en i Göteborg och en i Stockholm, tex den ena i november och den andra i maj, problemet är väl att Sverige är ett litet land.

Ett smart sätt att locka mer folk till en gitarrmässa kanske kunde vara att man kombinerar den med en annan mässa i tex Älvsjö, ofta där kör de ju med två olika mässor samtidigt, att kombinera med någon sorts mässa för hela musikbranschen, jag tänker högt nu... ;-)


30 May 2018, 13:17
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2620
Location: Sthlm
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
makatech wrote:
Kanske kunde man ha två Fuzz mässor, en i Göteborg och en i Stockholm, tex den ena i november och den andra i maj, problemet är väl att Sverige är ett litet land.
I Stockholm är väl redan "the Great Scandinavian Guitar Show" i typ oktober-november varje år i Fryshuset.


30 May 2018, 13:44
Profile

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
lpstd wrote:
makatech wrote:
Kanske kunde man ha två Fuzz mässor, en i Göteborg och en i Stockholm, tex den ena i november och den andra i maj, problemet är väl att Sverige är ett litet land.
I Stockholm är väl redan "the Great Scandinavian Guitar Show" i typ oktober-november varje år i Fryshuset.

Korrekt!
Om man antar att besökarantalet är 500-2000 blir det
inte många pengar över i plånboken för utställare/leverantör.

Om man räknar att FUZZ ska hålla sin årliga Crafton-uställning,
blir penningen ännu mindre!

Själv tycker jag tuta och kör hårt, båda två!...

_________________
http://www.ergopikk.com


30 May 2018, 14:04
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
makatech wrote:
Ja, lite otur att krocka med historiens bästa svenska majväder.

Sedan tycker jag fortfarande det känns lite udda att ha Sveriges största gitarrmässa i Göteborg. Absolut inget fel på Göteborg på något sätt men jag tvivlar på att tillräckligt många åker dit.

Kanske kunde man ha två Fuzz mässor, en i Göteborg och en i Stockholm, tex den ena i november och den andra i maj, problemet är väl att Sverige är ett litet land.

Ett smart sätt att locka mer folk till en gitarrmässa kanske kunde vara att man kombinerar den med en annan mässa i tex Älvsjö, ofta där kör de ju med två olika mässor samtidigt, att kombinera med någon sorts mässa för hela musikbranschen, jag tänker högt nu... ;-)


Jag var på gitarrmässa i Stockholm härom året. Den var lite av ett skämt. Stort som ett vardagsrum ungefär och mest en massa överprisat vintage "till salu". Klart att fler åker till Göteborg eftersom det ligger så att även tyskar, danskar mm kan ta sig dit smidigt.


30 May 2018, 14:29
Profile
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2347
Location: Varberg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
makatech wrote:
Ja, lite otur att krocka med historiens bästa svenska majväder.

Sedan tycker jag fortfarande det känns lite udda att ha Sveriges största gitarrmässa i Göteborg. Absolut inget fel på Göteborg på något sätt men jag tvivlar på att tillräckligt många åker dit.


”Åker dit”?
Från?

_________________
"'scuse me, while I kiss that guy"


30 May 2018, 14:41
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3706
Location: Hising Island
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
makatech wrote:
Sedan tycker jag fortfarande det känns lite udda att ha Sveriges största gitarrmässa i Göteborg.


Inte det minst eftersom Göteborg é Rock`n´Roll! :wink:

Fuzz är ju från Göteborg och att i nuläget flytta detta evenemang någon annanstans kommer nog inte hända eftersom de inblandade bor och verkar i GBG.

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


30 May 2018, 15:05
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Besöksantalet i år var samma mängd som de senaste åren.
Även mängden utställare (som jag tror jag hörde var fler än någonsin).

Men absolut behövs det lite förnyande för att hålla det vid liv.


makatech wrote:
Ja, lite otur att krocka med historiens bästa svenska majväder.

Sedan tycker jag fortfarande det känns lite udda att ha Sveriges största gitarrmässa i Göteborg. Absolut inget fel på Göteborg på något sätt men jag tvivlar på att tillräckligt många åker dit.

Kanske kunde man ha två Fuzz mässor, en i Göteborg och en i Stockholm, tex den ena i november och den andra i maj, problemet är väl att Sverige är ett litet land.

Ett smart sätt att locka mer folk till en gitarrmässa kanske kunde vara att man kombinerar den med en annan mässa i tex Älvsjö, ofta där kör de ju med två olika mässor samtidigt, att kombinera med någon sorts mässa för hela musikbranschen, jag tänker högt nu... ;-)


Det finns inget syfte i att bara locka mer folk. Det vore hur enkelt som helst, ha Håkan Hellström spelande där.
Det man vill åt är fler gitarrintresserade. Helt enkelt få folk att åka längre för att ta sig dit, för alla i målgruppen vet redan att det finns.

Det har varit många olika mässor i Stockholm, ingen av dem har funkat bra. MM försökte osv.
Göteborg är tveklöst Sveriges gitarrstad nr 1, den ligger så rätt man kan vara i landet.
Gör man gitarrclinics i landet så blir det oftast bättre ju mindre stad den görs i, och Stockholm outstanding sämst (folk där verkar inte på saker).

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


30 May 2018, 17:13
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Magnus Olsson wrote:
Besöksantalet i år var samma mängd som de senaste åren.


Källa på det? För det kändes verkligen inte så.


30 May 2018, 17:30
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Vinyljunkie wrote:
Magnus Olsson wrote:
Besöksantalet i år var samma mängd som de senaste åren.


Källa på det? För det kändes verkligen inte så.


Källa är Uffe på Fuzz och antal sålda biljetter (han skrev det i mail och på Facebook i går).
De kan ju absolut ljuga, men jag kan inte förstå varför.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


30 May 2018, 18:22
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Men Magnus, vilken aktör skulle gå ut och erkänna att det börjat gå sämre för dem? :roll:


31 May 2018, 12:32
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Vinyljunkie wrote:
Men Magnus, vilken aktör skulle gå ut och erkänna att det börjat gå sämre för dem? :roll:


Absolut är det en risk att folk ljuger för att få något att se bättre ut.
Men jag tror inte att de skulle våga fuska med såna uppgifter mot sina kunder (utställarna menar jag).
Och det år det varit dåligt (som till exempel det år du gillade då det var på annan plats) har vi fått veta det.
Jag litar själv till 100% på de uppgifter vi får.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


31 May 2018, 13:54
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14774
Location:
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Fuzz ?
Den gitarrtidningen som fanns på 90-talet,
där alla som annonserade fick bra recensensioner på samma prylar i samma nr ? :wink:

_________________



31 May 2018, 14:12
Profile ICQ WWW

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Mike Leaf wrote:
Fuzz ?
Den gitarrtidningen som fanns på 90-talet,
där alla som annonserade fick bra recensensioner på samma prylar i samma nr ? :wink:

FUZZ kämpade ju flera år med dålig lönsamhet.
90% Vill ha Fender och skiter i Ibanez.
De resterande vill ha sin fina Gibson-fanér gitarr på väggen,
och skiter i Fm9 och om FUZZ-mässan har 1500 eller 2000 besökare.

Ulf är ju en gammal räv (ursäkta ordvitsen) klart man spär
på sanningen lite för att öka intervallet inför nästa FUZZ-mässa.

Marknaden är jätte jätte liten i Sverige.

_________________
http://www.ergopikk.com


31 May 2018, 14:18
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Magnus Olsson wrote:
Vinyljunkie wrote:
Men Magnus, vilken aktör skulle gå ut och erkänna att det börjat gå sämre för dem? :roll:


Absolut är det en risk att folk ljuger för att få något att se bättre ut.
Men jag tror inte att de skulle våga fuska med såna uppgifter mot sina kunder (utställarna menar jag).
Och det år det varit dåligt (som till exempel det år du gillade då det var på annan plats) har vi fått veta det.
Jag litar själv till 100% på de uppgifter vi får.

/Magnus


Spik i foten? Ja tack!


31 May 2018, 14:32
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Vinyljunkie wrote:

Spik i foten? Ja tack!


Måste vara jobbigt att leva med en sån människosyn.

Alla utställare som får uppgifterna är ju där, så det går liksom inte att dra till med vad som helst.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


31 May 2018, 14:34
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14774
Location:
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
FuriousFingers wrote:
90% Vill ha Fender och skiter i Ibanez.
De resterande vill ha sin fina Gibson-fanér gitarr på väggen,
.


Har du källa på det :)

Både procenten och fanéret , finns ju inga Gibson med fanér :mrgreen:

_________________



31 May 2018, 14:55
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Fuzz-mässan 2018?
Magnus Olsson wrote:
Vinyljunkie wrote:

Spik i foten? Ja tack!


Måste vara jobbigt att leva med en sån människosyn.



Måste vara jobbigt att leva helt utan humor.


31 May 2018, 14:55
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot], Ohjay and 45 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.