View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 11:31



Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2
AC/DC, ska jag äta upp min hatt? 
Author Message

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1317
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Re: AC/DC, ska jag äta upp min hatt?
skumberg wrote:
Powerage är en platta som alltid får mig att le oavsett vilket humör jag är på. Och vilket jävla driv det är i riff raff och kicked in the teeth exempelvis. Jag är ingen trummis men är det trummorna som liksom puttar på som ger den känslan? Bon scott eran är den jag gillar mest.


Kunde inte ha sagt det bättre själv, makalöst bra album!!


25 May 2018, 20:52
Profile

Joined: 03 Sep 2008, 17:48
Posts: 1238
Location: Y-län
Post Re: AC/DC, ska jag äta upp min hatt?
Goran wrote:
Har egentligen inte lyssnat ordentligt på AC/DC trots att min son i tidiga tonår pushade hårt för att jag skulle lyssna.
Blev irriterad av den gälla/skrikiga sången från Bon resp Bruce, det "irriterade" så mycket att man bara backade.

Så hittade jag nu några cd på Myrorna för 10:-/st, tja varför inte....
Och började med High Voltage, fy för satan vilket ös, vilken glöd, vilket passionerat gitarrspel från Angus. Helt golvad av den plattan, fantastisk röjar-rock, omöjligt inte stampa med fötterna.
Och, plötsligt kunde jag smälta Bon Scotts "gapande", det funkar perfekt i helheten.

Köpte även Highway To Hell, Back in Black, inte riktigt lika bra men inte långt ifrån.

Hur kan man ha varit så inkrökt att man missat detta? Klart att när Voltage kom var man inne på Zappa, Crimson, Beefheart, Television, Pink Floyd o dyl, då rynkade man nog på näsan åt den här "simpla" hårda rocken, kanske.
I alla fall, när det gäller musik, är detta nog det tillfälle då jag haft så fel att jag skulle äta upp min hatt....
Angus Young är en grym gitarrist, passionen och glöden finns där, viktigt, att han inte har tekniken som Vai, Malmsteen eller Fripp exempelvis ska man nog vara glad för, i dessa musikaliska sammanhang. Och resten av bandet sen, som en skenande buffelhjord....

Här ska skaffas mer AC/DC!

Fasen va avis jag blir! Ja jag menar, det finns ju rätt mycket att upptäcka i form om av alla album, konserter etc etc....och att få gå bananas i deras digra låtskatt, lyllo, jag säger bara dj--la lyllo :mrgreen:
För egen del tappade jag intresset efter "For those about to rock", tyckte låtarna inte höll och för att jag hittade andra influenser,
Men Angus och Malcolms odödliga stil och riff finns i mitt blod, ja i känslan, inte att jag kopierat dom!

"För de som rockar hälsar vi dig" :mrgreen:


26 May 2018, 11:30
Profile

Joined: 26 Oct 2009, 22:18
Posts: 252
Location:
Post Re: AC/DC, ska jag äta upp min hatt?
Ja, ät upp din hatt! :mrgreen:

Som hälsing är man uppfödd med AC/DC och Eddie Meduza!
Det är sen gammalt. 8)


02 Jun 2018, 14:42
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: bummer and 37 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.