View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 16:03



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Ebay Japan samma gitarr fem säljare 
Author Message
User avatar

Joined: 09 Aug 2014, 13:18
Posts: 502
Post Ebay Japan samma gitarr fem säljare
Kan någon förklara hur det är möjligt att fem olika japanska försäljare har samma gitarr ute till försäljning på eBay?
De använder också exakt samma bilder.


09 Mar 2018, 12:19
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2008, 18:07
Posts: 474
Location: Göteborg
Post Re: Ebay Japan samma gitarr fem säljare
Hej, jag heter Hamato Yoshi...

Gitarren finns oftast i en butik, t.ex. Ishi-Bashi el. Ikebe Gakki el. någon annan säljare på eBay, jag tar bilderna därifrån och när du köper gitarren av mig så köper jag i min tur gitarren ifrån butiken. Med ett påslag förstås och sedan har jag en liten finstilt friskrivning där det står att jag har gitarren för försäljning på andra ställen och att det finns en risk att den inte finns kvar när du köper.

Skitsmart förmedlingstjänst... För mig alltså... :wink: :wink: say no more...

[Edit] Men några andra "baka" har hakat på min idé och bara förstör... :cry: :cry: :cry: :cry:

/Niklas

_________________
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that , of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.myspace.com/doldrumsrocks


09 Mar 2018, 13:22
Profile
User avatar

Joined: 09 Aug 2014, 13:18
Posts: 502
Post Re: Ebay Japan samma gitarr fem säljare
vikko98 wrote:
Hej, jag heter Hamato Yoshi...

Gitarren finns oftast i en butik, t.ex. Ishi-Bashi el. Ikebe Gakki el. någon annan säljare på eBay, jag tar bilderna därifrån och när du köper gitarren av mig så köper jag i min tur gitarren ifrån butiken. Med ett påslag förstås och sedan har jag en liten finstilt friskrivning där det står att jag har gitarren för försäljning på andra ställen och att det finns en risk att den inte finns kvar när du köper.

Skitsmart förmedlingstjänst... För mig alltså... :wink: :wink: say no more...

/Niklas


Aaaah, såklart. Smidigt värre.


09 Mar 2018, 13:26
Profile
User avatar

Joined: 30 Jan 2006, 23:30
Posts: 562
Location: Dimension C
Post Re: Ebay Japan samma gitarr fem säljare
Något som håller på att driva mig till vansinne är de japaner som på Ebay försöker sälja gitarrer mm för 2-3 gånger mer än vad de kostar på andra ställen.

Exempel:

https://www.ebay.com/itm/Suhr-Pro-Serie ... SwsABadv7U

Denna gitarr kostar normalt ca 2200 USD.

Ett annat exempel:

https://www.ebay.com/itm/Fulltone-Fullt ... SwhZdal7FB

Denna köper du från Fulltone direkt för ca 1000 USD.

Detta spammande är minst sagt irriterande :evil: :evil: :evil:

_________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Albert Einstein


09 Mar 2018, 16:34
Profile
User avatar

Joined: 09 Aug 2014, 13:18
Posts: 502
Post Re: Ebay Japan samma gitarr fem säljare
magnus wrote:
Något som håller på att driva mig till vansinne är de japaner som på Ebay försöker sälja gitarrer mm för 2-3 gånger mer än vad de kostar på andra ställen.

Exempel:

https://www.ebay.com/itm/Suhr-Pro-Serie ... SwsABadv7U

Denna gitarr kostar normalt ca 2200 USD.

Ett annat exempel:

https://www.ebay.com/itm/Fulltone-Fullt ... SwhZdal7FB

Denna köper du från Fulltone direkt för ca 1000 USD.

Detta spammande är minst sagt irriterande :evil: :evil: :evil:


Blir också väldigt trött. Har ett par bevakningar på eBay och blir så trött på att samma gitarr dyker upp sju gånger i flödet.


09 Mar 2018, 17:55
Profile

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1888
Location: Göteborg
Post Re: Ebay Japan samma gitarr fem säljare
vikko98 wrote:
Hej, jag heter Hamato Yoshi...



Hamato Yoshi är ju en ninja-mästare ur Teenage Mutant Ninja Turtles :O Borgar för att det är bra grejer


09 Mar 2018, 20:20
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2008, 18:07
Posts: 474
Location: Göteborg
Post Re: Ebay Japan samma gitarr fem säljare
Jag är även en råtta...

/Niklas

_________________
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that , of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.myspace.com/doldrumsrocks


10 Mar 2018, 02:32
Profile

Joined: 09 Aug 2011, 09:31
Posts: 134
Location:
Post Re: Ebay Japan samma gitarr fem säljare
Det här gör bara att jag numer tycker att ebays verksamhet är helt oseriös. Jag handlade väldigt mycket på ebay från ca 2001 till runt 2011, sedan hände något. Det blev väldigt mycket "buy it now" med prylar till överpriser och även japanernas spekulationsannonser började dyka upp.
Spiken i kistan var nog när" Customs services and international tracking provided" dök upp.
Då var det färdighandlat. Det är bara ett sätt för ebay att sko sig mer på transaktionerna.
Det är tråkigt, det vara roligare med riktiga auktioner där man kunde göra riktigt bra affärer.....


10 Mar 2018, 11:18
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: Ebay Japan samma gitarr fem säljare
Kipster wrote:
Det här gör bara att jag numer tycker att ebays verksamhet är helt oseriös. Jag handlade väldigt mycket på ebay från ca 2001 till runt 2011, sedan hände något. Det blev väldigt mycket "buy it now" med prylar till överpriser och även japanernas spekulationsannonser började dyka upp.
Spiken i kistan var nog när" Customs services and international tracking provided" dök upp.
Då var det färdighandlat. Det är bara ett sätt för ebay att sko sig mer på transaktionerna.
Det är tråkigt, det vara roligare med riktiga auktioner där man kunde göra riktigt bra affärer.....


"Buy it now" är enda anledningen att jag över huvud taget kan tänka mig att handla på Ebay. Vem orkar sitta och följa en auktion nu för tiden? Du har ingen aning om vad priset slutar på och du vet inte ens om du får köpa den vara du vill ha. Helt värdelöst.


10 Mar 2018, 12:46
Profile
User avatar

Joined: 29 Dec 2007, 18:23
Posts: 1820
Location: Hill Valley
Post Re: Ebay Japan samma gitarr fem säljare
Jag har oxå kollat på ebay efter vissa, japanska gitarrer den senaste
tiden. Har oxå noterat det här med samma gitarrer från olika säljare.
Wtf. Dessutom är priserna helt uppblåsta. Typ 30-50% för höga.

_________________
Försvinn ur min åsikt


10 Mar 2018, 13:18
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Firetone and 30 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.