View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2024, 07:37



Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Det är för lite KISS på Bojen! 
Author Message

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Det är för lite KISS på Bojen!
pudas wrote:
Dom flesta killar i klassen gillade Kiss, och dom flesta tjejer gillade Aqua ! Givetvis är Kiss Bäst!!

Aqua fanns inte på 70-talet. De flesta tjejerna gillade väl Spice Girls på 90-talet och inte Aqua.


04 Mar 2023, 02:29
Profile

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Det är för lite KISS på Bojen!
salesman wrote:
Nu känner inte jag till Kiss.


Men lyssnar man på Gene Simons intervjuer så har ju nog karln anammat rovkapitalismen till en ganska högsliskig grad.

Han säger att han är galen i pengar. Tydligen ska han vara en usel affärsman dock. Gene som sade att han inte har några vänner
för han vill inte göra något som andra vill göra. Han har ett så stort ego att hans skalle inte skulle få plats i globen ens.


04 Mar 2023, 02:31
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Det är för lite KISS på Bojen!
Vinyljunkie wrote:

Tror det går att hitta varsomhelst där deras historia berättas ingående. Jag har läst säkert 10 biografier om bandet så jag kan inte lotsa dig exakt rätt bara sådär. Uppgiften är dock inte konstig alls för de som läst mycket om dem.


Vad du troligen menar är från release-partyt för första plattan där Kiss uppträdde.
Warner som hade distributionsavtalet med Casablanca blev
chockade och krävde att både sminket togs bort och hela scenshowen gjordes om,
självklart stöttade både managern och skivbolaget Kiss och Warner fimpade Casablanca.
Kan vara delvis därför den sålde så otroligt dåligt.

Baserat på hur de 3 första plattorna togs emot i kontrast mot hur deras bombastiska live-framträdanden gjorde Kiss till omåttligt populära
i kombination med genomslaget som Alive fick så kan man nog konstatera att utan smink, eld och blod hade Kiss inte slagit igenom alls.

Då menar jag hur plattorna sålde INNAN Alive kom, efter har de sålt i massor.
Jag tror första bar sålde 75.000 ex innan Alive .

_________________



04 Mar 2023, 11:30
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7747
Location: Göteborg
Post Re: Det är för lite KISS på Bojen!
Mike Leaf wrote:
Vinyljunkie wrote:

Tror det går att hitta varsomhelst där deras historia berättas ingående. Jag har läst säkert 10 biografier om bandet så jag kan inte lotsa dig exakt rätt bara sådär. Uppgiften är dock inte konstig alls för de som läst mycket om dem.


Vad du troligen menar är från release-partyt för första plattan där Kiss uppträdde.
Warner som hade distributionsavtalet med Casablanca blev
chockade och krävde att både sminket togs bort och hela scenshowen gjordes om,
självklart stöttade både managern och skivbolaget Kiss och Warner fimpade Casablanca.
Kan vara delvis därför den sålde så otroligt dåligt.

Baserat på hur de 3 första plattorna togs emot i kontrast mot hur deras bombastiska live-framträdanden gjorde Kiss till omåttligt populära
i kombination med genomslaget som Alive fick så kan man nog konstatera att utan smink, eld och blod hade Kiss inte slagit igenom alls.

Då menar jag hur plattorna sålde INNAN Alive kom, efter har de sålt i massor.
Jag tror första bar sålde 75.000 ex innan Alive .


Nej, det är inte alls så jag har läst det. Mötet hölls på Neil Bogarts kontor och han ställde frågan rakt upp och ner: "vill ni verkligen gå vidare med sminket?" något han avrådde dem från av rent kommeriella intressen.

Som jag minns det har du fel om det där med Warner också. Tvärtom var det Warner som trodde på Neil så mycket så de backade upp honom med pengar att kunna starta upp Casablanca på allvar efter att han hittat Kiss.

Sen säger jag inte att imagen var oviktig. Tvärtom, den var en stor bidragande orsak till att de blev så stora som de blev (nu tror jag iofs att de hade slagit igenom ändå men). utan det jag säger är att ingen annan förutom de själva trodde på idén till en början.


04 Mar 2023, 12:47
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7747
Location: Göteborg
Post Re: Det är för lite KISS på Bojen!
Tokerekloker wrote:
salesman wrote:
Nu känner inte jag till Kiss.


Men lyssnar man på Gene Simons intervjuer så har ju nog karln anammat rovkapitalismen till en ganska högsliskig grad.

Han säger att han är galen i pengar. Tydligen ska han vara en usel affärsman dock. Gene som sade att han inte har några vänner
för han vill inte göra något som andra vill göra. Han har ett så stort ego att hans skalle inte skulle få plats i globen ens.


Gene Simmons Net Worth: $400 Million

Och detta från att ha varit utblottad fram tills de slog i genom. Jag vet inte vad du isåfall anser vara en bra affärsman..


04 Mar 2023, 12:50
Profile
Online

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2565
Post Re: Det är för lite KISS på Bojen!
https://www.facebook.com/watch?v=750691640233335

FOR THE FIRST TIME EVER: KISS lights up The Empire State Building in honor of the band’s 50-year history and origin in New York City! Tonight’s special show is part of the band’s weeklong celebration in The Big Apple, all leading up to their FINAL SHOWS EVER at Madison Square Garden on 12/1 & 12/2.


01 Dec 2023, 08:50
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

Who is online

Users browsing this forum: bummer and 46 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.