View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 10:56



Reply to topic  [ 4 posts ] 
NGD 
Author Message

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2306
Location: stockholm
Post NGD
Var inte alls på jaft efter att köpa en ny gura. Men ibland dyker det upp en för bra deal så måste man slå till.
Köpte den här Fender american deluxe stratan från ca 2014 för två dagar sen. Skicket är väldigt bra och med hardcase. Gav 9500kr för den men då har den blivit ombandad hos guitarlabs och plekad för en månad sen. Med stålband. Och mickarna är utbytta till Lundgren och Suhr mickar. Bara det kostar inte långt ifrån vad jag gav för den.
Men det lustiga är att säljaren inte skrivit något om ombandningen och mickarna i annonsen! Det visade sig först på plats när jag åkte och kollade på den. Snacka om bonus.

Riktig arbetshäst skulle jag säga att det är. Låsbara stämskruvar, compund radius. Spelar riktigt bra. Men tyvärr är det svårt att bedömma helt eftersom stränghöjden är så låg nu efter att jag blockade stallet. Och jag har inte rätt insexnyckel. Dom är sjukt små. Mindre än till alla mina andra gitarrer.

Image


23 Feb 2018, 11:37
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: NGD
Varför tycker man att man behöver banda om en såpass ny gitarr som från 2014? Är det för att man är yrkesmusiker och spelar på den åtta timmar per dygn? Eller är det för att man tycker att befintliga band inte är tillräckligt bra?


23 Feb 2018, 15:38
Profile

Joined: 07 May 2012, 14:39
Posts: 695
Location: Helsingborg
Post Re: NGD
lpstd wrote:
Varför tycker man att man behöver banda om en såpass ny gitarr som från 2014? Är det för att man är yrkesmusiker och spelar på den åtta timmar per dygn? Eller är det för att man tycker att befintliga band inte är tillräckligt bra?


Spelar man mycket på samma gitarr så är att banda om den efter 3-4 år inte ovanligt. På den tiden jag hade nickelband blev det en ombandning per gitarr med 2-4 års mellanrum, samt en bandslip däremellan.


Last edited by guitarnerdswe on 23 Feb 2018, 17:54, edited 1 time in total.



23 Feb 2018, 15:53
Profile

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2306
Location: stockholm
Post Re: NGD
lpstd wrote:
Varför tycker man att man behöver banda om en såpass ny gitarr som från 2014? Är det för att man är yrkesmusiker och spelar på den åtta timmar per dygn? Eller är det för att man tycker att befintliga band inte är tillräckligt bra?


Lite märklig fråga, kan jag tycka. Antingen var dom väl slitna eller så vill man ha andra sorts band. T ex stålband som det blev på den här. Helt annan känsla.


23 Feb 2018, 17:29
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.