View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Mar 2024, 08:45



Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera? 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14754
Location:
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Vinyljunkie wrote:
Blir vi blåsta på ett eller annat sätt så är det bara att kapitulera och byta namn och köra vidare från där vi är idag.

Men skivkontrakt är ju personliga. Du kommer inte ur ett kontrakt genom att lägga ned bandet och starta ett nytt

_________________



06 Jan 2018, 16:50
Profile ICQ WWW

Joined: 30 Mar 2005, 02:00
Posts: 478
Location:
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Vinyljunkie wrote:
poxxed wrote:
Och en dålig deal kan man ju skriva med ett litet bolag också.


Hur är High Roller (de var också intresserade)? (spelar inte du med ett band som ligger där?)


Nja nu är vi signade hos Century Media/Sony (som är helt fantastiska), men första plattan var med HRR. Funkade helt okej. Vi fick peta runt rätt mycket i kontraktet och undvek lite vanliga fällor. Till exempel så fick vi ett erbjudande om en rejält kass publishing-deal i samband med skivkontraktet, vilket vi skrotade helt. De ville också ha option på en andra platta, men det lyckades vi också stryka.. Så pungade de upp med tillräckligt med stålar för inspelningen att vi kunde åka utomlands och gasa på 10 dagar i studion och tillåmed komma hem med stålar över, vilket ju var trevligt. Fick lite royaltypengar och sånt så vi höll oss glada.. Sen var han ju glad på att trycka upp nya upplagor när de väl tagit slut.

Promotionmässigt var det dock lite halvsegt. Blev några tyska tidningar och inte så mycket mer. Sen verkar Steffen, som är mr HRR himelf ha ett lite kortsiktigare businesstänk. Ingen vidare vilja på att satsa på ett band för att få tillbaka det med mer skivförsäljning. Istället gillar han att gräva fram gamla creddiga band vars skivor ej längre pressas som han kan köpa licens på och trycka upp lite färgade vinyler och sälja till metalnördkidsen och på det viset tjäna sig en hacka.

_________________
Image


07 Jan 2018, 21:49
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Hade på känn att det enda High Roller kan vara behjälpliga med är att få ut en skiva. Det kan man lika gärna göra själv. Och att skriva kontrakt med ett independentbolag är bara trams enligt min mening. Jag har själv drivit flera bolag förr i världen och jag skrev aldrig några kontrakt med banden jag släppte.


08 Jan 2018, 12:56
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
lillefar wrote:
Fallgropar finns ju många men grundläggande är upphovsrätt och att inte skriva bort just sina rättigheter till en låt och detta om roalty och dess utformning och att den kan vara mindre upp till ett visst antal försålda skivor för att därefter stiga som är rimligt om ett bolag lagt ut pengar så att de får tillbaka investeringen. Sedan finns det som är viktigt att tala om i ett band för skall alla stå som kompositör textförfattare eller skall det anges i avtal. Exempelvis kan någon som har en procent sätta käppar hjulet om man vill göra förändringar men ofta en jobbig grej att snacka om i ett band men måste göras. Som sagt att läsa på och ta hjälp innan man skriver på nått är klokt. Sen kan man ju också bara vara glad som du säger och få ge ut något som inte är sådär jättelätt idag då det är svårt med att sälja CD-skivor så bara det att släppa en skiva är ju en seger i sig.


Alltså jag måste säga att jag tycker att det känns fullt rimligt att man inte får nåt betalt alls innan bolaget gått plus minus noll och kanske t o m lite till. Det är ju som du säger - det säljs ju inte så mycket skivor nuförtiden trots allt och som jag skrev inledningsvis så fattar jag inte hur skivbolag tjänar pengar.

Däremot är rättigheterna till sina egna låtar en detalj jag befarar kommer att göra att allt rinner ut i sanden för mig.


08 Jan 2018, 13:07
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Mike Leaf wrote:
Vinyljunkie wrote:
Blir vi blåsta på ett eller annat sätt så är det bara att kapitulera och byta namn och köra vidare från där vi är idag.

Men skivkontrakt är ju personliga. Du kommer inte ur ett kontrakt genom att lägga ned bandet och starta ett nytt


Hur menar du nu? Om bandet byter namn är det ju ett annat band.


08 Jan 2018, 13:08
Profile

Joined: 30 Mar 2005, 02:00
Posts: 478
Location:
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Vinyljunkie wrote:
Hade på känn att det enda High Roller kan vara behjälpliga med är att få ut en skiva. Det kan man lika gärna göra själv. Och att skriva kontrakt med ett independentbolag är bara trams enligt min mening. Jag har själv drivit flera bolag förr i världen och jag skrev aldrig några kontrakt med banden jag släppte.


Fast jag tyckte det var ganska skönt att få ett förskott till inspelningskostnader samt nån som skötte det tråkiga med distro och allt vad det heter... De sulade upp rätt bra med stålar.

Kontrakt är alltid bra, även om en deal i slutändan aldrig är bättre än den faktiska relationen mellan band och bolag.

_________________
Image


08 Jan 2018, 14:07
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14754
Location:
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Vinyljunkie wrote:

Hur menar du nu? Om bandet byter namn är det ju ett annat band.


Det går inte att göra juridiska avtal med ett 'bandnamn' , bara juridiska personer eller bolag.

_________________



08 Jan 2018, 14:09
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 26 Dec 2013, 19:59
Posts: 81
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Vad exakt jobbar personen med som ska presentera er för en A&R? Varför presenterar in inte er själva för en (eller flera) A&Rs?
Samt, vad är det ni vill ha hjälp med (i drömscenario) från ett skivolag? Digital distribution? Fysisk försäljning? PR/Marknadsföring? Och isåfall, var?

Kul tråd!

_________________
Image


08 Jan 2018, 20:59
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
ant0n wrote:
Vad exakt jobbar personen med som ska presentera er för en A&R? Varför presenterar in inte er själva för en (eller flera) A&Rs?
Samt, vad är det ni vill ha hjälp med (i drömscenario) från ett skivolag? Digital distribution? Fysisk försäljning? PR/Marknadsföring? Och isåfall, var?

Kul tråd!


Han är någons sorts "talangscout" (på ren bonnsvenska) som jobbar för ett bolag knutet till en större. Det är inte så enkelt att man bara kontaktar en A&R bara sådär 2017. Det är storbolagens sätt att vad ska man säga... "försålla".

Ha ha ett drömscenario. Utgår att du menar något som rimligtvis går att uppnå och inte att bli miljonär, spela på stora scener och sniffa koks ur naveln på groupies... :mrgreen: Skämt åsido så är det ju lite det som är syftet med tråden, att luska lite i vad som är rimligt att uppnå. Högst upp på önskelistan står dock mycket spelningar.


09 Jan 2018, 12:48
Profile

Joined: 30 Mar 2005, 02:00
Posts: 478
Location:
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Vinyljunkie wrote:
...spela på stora scener och sniffa koks ur naveln på groupies...


Naveln är svår. Mycket som fastnar där. Finns för ändamålet bättre kroppsdelar.

Har jag hört.

_________________
Image


09 Jan 2018, 17:56
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
poxxed wrote:
Vinyljunkie wrote:
...spela på stora scener och sniffa koks ur naveln på groupies...


Naveln är svår. Mycket som fastnar där. Finns för ändamålet bättre kroppsdelar.

Har jag hört.


Jag visste väl att man inte skulle sikta så högt upp i drömmen. Lite lägre ner verkar helt klart ändamålsenligt.


09 Jan 2018, 18:22
Profile
User avatar

Joined: 26 Dec 2013, 19:59
Posts: 81
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Vinyljunkie wrote:
ant0n wrote:
Vad exakt jobbar personen med som ska presentera er för en A&R? Varför presenterar in inte er själva för en (eller flera) A&Rs?
Samt, vad är det ni vill ha hjälp med (i drömscenario) från ett skivolag? Digital distribution? Fysisk försäljning? PR/Marknadsföring? Och isåfall, var?

Kul tråd!


Han är någons sorts "talangscout" (på ren bonnsvenska) som jobbar för ett bolag knutet till en större. Det är inte så enkelt att man bara kontaktar en A&R bara sådär 2017. Det är storbolagens sätt att vad ska man säga... "försålla".

Ha ha ett drömscenario. Utgår att du menar något som rimligtvis går att uppnå och inte att bli miljonär, spela på stora scener och sniffa koks ur naveln på groupies... :mrgreen: Skämt åsido så är det ju lite det som är syftet med tråden, att luska lite i vad som är rimligt att uppnå. Högst upp på önskelistan står dock mycket spelningar.


Alla A&R's vill hitta nya talanger och det är självklart att du kan skicka er musik och presentera er direkt. Japp, även 2018.
Snabbaste vägen till mycket spelningar är att släppa musik som "folk" tycker är bra. Så enkelt är det tyvärr. Ett kontrakt med skivbolag kommer inte göra att ni drunknar i livebokningar - men släpper ni via bolaget bra musik som folk tycker om kommer bokningar på köpet.

Sen det där med att indiependentbolag är trams låter intressant - om du är i dialog med ett just nu själv ;) Antar att den här personen via en A&R vill signa er till ett indie-bolag med distribution via ett majorbolag, eller tolkar jag dig fel?

_________________
Image


10 Jan 2018, 23:17
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
ant0n wrote:

Alla A&R's vill hitta nya talanger och det är självklart att du kan skicka er musik och presentera er direkt. Japp, även 2018.
Snabbaste vägen till mycket spelningar är att släppa musik som "folk" tycker är bra. Så enkelt är det tyvärr. Ett kontrakt med skivbolag kommer inte göra att ni drunknar i livebokningar - men släpper ni via bolaget bra musik som folk tycker om kommer bokningar på köpet.

Sen det där med att indiependentbolag är trams låter intressant - om du är i dialog med ett just nu själv ;) Antar att den här personen via en A&R vill signa er till ett indie-bolag med distribution via ett majorbolag, eller tolkar jag dig fel?


Jo men det är också så att alla A&R drunknar i material, även 2018. Därför använder de som jag skrev längre upp i tråden folk som bara står för den inledande kontakten, som sållar bort det som inte är intressant alls.

Det faktum att vi fått intresse beror just på att vi (tydligen) gör musik med kommersiell potential, så ja visst det är så enkelt. Jag personligen funkar emellertid inte så som du menar att vi ska tänka. Jag är en konstnär, jag vet att det låter skitnödigt men jag försöker beskriva min inställning till musik. Det är mina låtar (eller nån annan i bandets) med vårt sound eller inte alls som gäller. Detta gäller även i livesammanhang. Jag spelar BARA det jag brinner för. Och jag tror att det i det här fallet är en del i varför vi anses vara intressanta. I independentsammanhang är det ingen som bryr sig alls i princip eftersom vi inte passar in i något subkulturellt sammanhang.

Jag har ingen aning om exakt på vilken etikett vi skulle hamna men alla större bolag har underetiketter så att släppen blir mer homogena sett till musiken och köpkretsen. Det är inte samma sak som indiebolag.

Och... fler livespelningar står högst upp på önskelistan, det är den enda anledningen för oss att skriva på ett skivkontrakt, dåligt eller bra. Allt annat än det ser vi bara som distribution. I grunden är vi DIY, men om någon erbjuder något vi själva inte har möjlighet att göra på en tillräckligt intressant hög nivå försvinner integriteten i samma takt. Så principfasta är vi inte.


11 Jan 2018, 13:14
Profile
User avatar

Joined: 26 Dec 2013, 19:59
Posts: 81
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Du verkar ha missförstått skivbolagets funktion. Om ni skiter i allt utöver bokningar borde ni ge ut musiken själva och anlita en oberoende bokare, alternativt person med management och PR-funktion.

_________________
Image


11 Jan 2018, 15:30
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
ant0n wrote:
Du verkar ha missförstått skivbolagets funktion. Om ni skiter i allt utöver bokningar borde ni ge ut musiken själva och anlita en oberoende bokare, alternativt person med management och PR-funktion.


Ingen bokare är intresserad av ett band som släppt en egenfinansierad sjua och knappt har några klick på en amtaörmässig video. Det är ingen framkomlig väg.


11 Jan 2018, 16:10
Profile

Joined: 03 Apr 2011, 01:09
Posts: 2834
Location:
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Vinyljunkie wrote:
ant0n wrote:
Du verkar ha missförstått skivbolagets funktion. Om ni skiter i allt utöver bokningar borde ni ge ut musiken själva och anlita en oberoende bokare, alternativt person med management och PR-funktion.


Ingen bokare är intresserad av ett band som släppt en egenfinansierad sjua och knappt har några klick på en amtaörmässig video. Det är ingen framkomlig väg.


Jag tycker att du bortser ifrån den absolut viktigaste faktorn här, nämligen: är materialet/framförandet på ett eller annat sätt jävligt intressant, eller inte. Det är till slut pudelns kärna IMHO. Antal klick, egna utgivningar etc. är sekundärt.


11 Jan 2018, 16:25
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 26 Dec 2013, 19:59
Posts: 81
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Vinyljunkie wrote:
ant0n wrote:
Du verkar ha missförstått skivbolagets funktion. Om ni skiter i allt utöver bokningar borde ni ge ut musiken själva och anlita en oberoende bokare, alternativt person med management och PR-funktion.


Ingen bokare är intresserad av ett band som släppt en egenfinansierad sjua och knappt har några klick på en amtaörmässig video. Det är ingen framkomlig väg.


Du betalar bokaren för att utföra en tjänst. Bokarens personliga preferenser är irrelevanta. Kul att du verkar ha en positiv inställning till det hela ;)

_________________
Image


11 Jan 2018, 16:52
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Cabretta: Inte fan vet jag men det har iaf intresserat nån "höjdare". Och det finns gott om svinbra band som inte får spelningar. Jag tror du har fel. Om inte annat för att folk i gemen bryr sig mer om andra faktorer som image, kläder mm.


11 Jan 2018, 16:53
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Ant0n: Jag har redan påpekat längre upp i tråden att jag är en nihilistisk cyniker. :wink:


11 Jan 2018, 16:54
Profile

Joined: 30 Mar 2005, 02:00
Posts: 478
Location:
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Här är mina tips:


1. Skriv på vad fan som helst. Förutsatt att ni kan komma ut och lira.

2. Gör så lite som möjligt.

3. Åk på Sydamerikaturné.

4. Kom hem och klaga på att det inte är nåt peppar i pulvret här hemma.

5. Bli polare med Micke P och Plura.

_________________
Image


11 Jan 2018, 17:17
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
poxxed wrote:
Här är mina tips:


1. Skriv på vad fan som helst. Förutsatt att ni kan komma ut och lira.

2. Gör så lite som möjligt.

3. Åk på Sydamerikaturné.

4. Kom hem och klaga på att det inte är nåt peppar i pulvret här hemma.

5. Bli polare med Micke P och Plura.


Äntligen ett vettigt inlägg! Vi ses i vägrenen.


11 Jan 2018, 17:26
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2990
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
ant0n wrote:
Vinyljunkie wrote:
Ingen bokare är intresserad av ett band som släppt en egenfinansierad sjua och knappt har några klick på en amtaörmässig video. Det är ingen framkomlig väg.


Du betalar bokaren för att utföra en tjänst. Bokarens personliga preferenser är irrelevanta. Kul att du verkar ha en positiv inställning till det hela ;)


Nja...förutsättningen för en bokares arbete är att folk vill komma och se bandet, eller åtminstone att spelställena tror att det ska komma folk.
Det kan nog vara rätt knepigt med ett okänt band som spelar egen musik. Om det gick att ordna enbart genom att betala en bokare skulle många källarband vara lyckliga.
Såvida man inte vill betala för att spela och gå på minus varje gig förstås, men det behöver man inte en bokare till.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


11 Jan 2018, 20:31
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
För de som följer tråden.

Mail från han talangjägaren:

"We'll have the weekly meeting on sunday and I'll get back to you on the subject on monday
Have a good weekend
Carlo"

Är det nu jag ska börja svettas?


13 Jan 2018, 12:52
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Mitt i allt dyker det upp ett inledande kontraktförslag från ett annat mindre bolag. Sliptrick Records. Är det någon som känner till dem? Nytt namn för men de verkar ha gjort en del.

Jag känner mig lite ställd här också. Jag är liksom D.I.Y. djupt in i själen, men vid 43 års ålder kan det kanske vara skönt att för en gångs skull inte behöva göra allt själv. Den här kontakten jag har från Universal..... jag vet inte..... det känns inte riktigt som att det kommer att leda till något bra. Kanske detta kan vara ett ok alternativ istället, vad tror ni?


"DEAL MEMO


Contract length: 24 Months


Non-exclusive licensing (the artist will be the sole owner of the copyrights over the release).


Physical and/or digital distribution (either worldwide or specific regions).


First press run of 2000 copies of which 200 for the artist (free of charge, for commercial and/or promotional use) and 100 for our PR agencies for promotional purposes.


Royalties are split between the artist and the record label 50/50 for all income generated from physical and digital sales, as well as audio and video streaming, sub-licensing (tv, movie, gaming industry), tv broadcast, airtime.


All manufacturing/CD pressing costs are covered by the label. If vinyl , please refer to europe@sliptrickrecords.com to discuss the terms


At the label’s discretion, we may offer the possibility for the production of multimedia content (video, photo sets, graphics, printed matters) using their associate/partner companies. This would be done at a reduced rate or free of charge, depending on the situation. Video teasers and promotional content (website and social media) will be provided free of charge by the label.


Marketing: the label finances up to 50% of any marketing plan agreed by the artist and label. The remaining 50% of the marketing plan will be financed by the artist or any other individual/company willing to support the artist. The budget of the marketing plan is subject to discussion between the artist and the label and must be agreed upon by both parties.


Booking/Shows/Tours: at the label’s discretion, we may offer booking support, provide showcases, logistic consulting, as well as getting involved in the promotion of tours, shows and special events.


Merchandising: at the label’s discretion, we cover the merchandising cost for free promotional items (stickers, flyers, posters, etc.). This does not include any sale items.


The label will endeavour to respond to all artist queries by email within 24 hours."


15 Jan 2018, 15:51
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2990
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Hur dyker det upp ett kontraktsförslag från ett bolag du aldrig ens hört talas om...?
Det står inget om finansiering av inspelning, och att artisten ska stå för hälften av marknadsföringen låter väl lite sisådär. Inte för att jag vet hur kontrakt brukar se ut nuförtiden.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


16 Jan 2018, 00:10
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14754
Location:
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Det är tillverkning av 2000 cd dom står för, om omslag ingår lite tvetydigt.

Samt en plats på deras hemsida.

_________________



16 Jan 2018, 10:05
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Lynxtrap wrote:
Hur dyker det upp ett kontraktsförslag från ett bolag du aldrig ens hört talas om...?
Det står inget om finansiering av inspelning, och att artisten ska stå för hälften av marknadsföringen låter väl lite sisådär. Inte för att jag vet hur kontrakt brukar se ut nuförtiden.


De hittade oss. Hur har jag inte frågat. Känns inte som det viktigaste just nu.

Detta gäller en redan befintlig inspelning.

Det är ett relativt litet indiebolag. De har nog inga enorma resurser vad gäller marknadsföring.


16 Jan 2018, 13:10
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Mike Leaf wrote:
Det är tillverkning av 2000 cd dom står för, om omslag ingår lite tvetydigt.

Samt en plats på deras hemsida.


Bra synpunkt. Jag förutsätter att det även gäller omslag. Lite svårt att sälja en CD utan omslag. Däremot kan det vara bra att vi frågar hur det ska göras.


16 Jan 2018, 13:12
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7737
Location: Göteborg
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Jag hoppas att denna tråden kan mynna ut i en allmän diskussion om kontakt med indiebolag nu när storbolagen inte är i främsta fokus för oss.


16 Jan 2018, 13:14
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2990
Post Re: Intresse för bandet på "högre ort" - hur hantera?
Vinyljunkie wrote:
Lynxtrap wrote:
Hur dyker det upp ett kontraktsförslag från ett bolag du aldrig ens hört talas om...?
Det står inget om finansiering av inspelning, och att artisten ska stå för hälften av marknadsföringen låter väl lite sisådär. Inte för att jag vet hur kontrakt brukar se ut nuförtiden.


De hittade oss. Hur har jag inte frågat. Känns inte som det viktigaste just nu.

Detta gäller en redan befintlig inspelning.

Det är ett relativt litet indiebolag. De har nog inga enorma resurser vad gäller marknadsföring.


Jag tänkte närmast på att kontakten kanske säger något om det är ett seriöst bolag. Vanligen är det ju svårt att överhuvudtaget få kontakt med bolag. Men det kan man ju säkert googla sig till.

Vad gäller marknadsföring så är ju det en av de dyraste bitarna och viktigaste rollerna för ett skivbolag. En rejäl pr-kampanj kan bli rätt dyr för bandet. De flesta punkterna innehåller orden "may" och "discretion", vilket om det vore en kontraktstext betyder att bolaget inte förpliktigas till något av det. Så det är väl lite som Mike skrev, de åtar sig att trycka upp 2000 ex samt distribution. Resten är upp till deras godtycke.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


16 Jan 2018, 14:43
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: Buster and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.