View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 20:41



Reply to topic  [ 2 posts ] 
Kan man "bränna" en BOSS-pedal? 
Author Message

Joined: 05 Sep 2011, 14:30
Posts: 526
Location: Lund
Post Kan man "bränna" en BOSS-pedal?
Köpte en beggad Boss RC-3. Koppla in den med guran (Gretsch Electromatic) och körde en timme genom min Fender Twin, den funka bra.
Ville kolla möjligheten att lägga in färdiga loopar från datorn och kopplade in en sladd från hörlursuttaget till inputsen (2 st tele så det blev stereo). Drog en kabel vidare till twin:en för att få medhörning. Twinen stod på samma volym fortfarande och det var tydligt att signalen från datorn var starkare än gurans. Drog ned volymen från datorn men eftersom det brusade rätt kraftigt (twinen var kopplad till en annan säkring/krets än pedalen, tror det var därför det brusa så) så koppla jag ur stärken och plugga in ett par hörlurar i RC:ns output-uttag. Det hördes svagt men ok i lurarna. Drog lurarna och plötsligt dog pedalen helt. Ingen lampor funkar etc.

Det är möjligt att jag är en jubelidiot, men ska inte en pedal klara detta? Vad kan ha hänt? Man kan ju köra in keyboards (enl instruktionen) eller aktiva gitarrer etc i RC:n med stark signal, så den ska väl klara en dator?


14 Dec 2017, 21:05
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 14:30
Posts: 526
Location: Lund
Post Re: Kan man "bränna" en BOSS-pedal?
Ibland är jag lite för snabb med att fråga här utan att först googla "RC-3 died"....
Det finns tydligen ngt sleep mode som jag troligtvis fått på.

Höll mned pedalen och plugga in i input...några sekunder senare hoppa den igång. Strange...


https://jimatwood.wordpress.com/2016/03 ... em-review/


14 Dec 2017, 21:12
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.