View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 12:11



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Samlingsannonser 
Author Message

Joined: 09 Aug 2011, 09:31
Posts: 134
Location:
Post Samlingsannonser
Jag har funderat på en sak runt samlingsannonser.
Jag har sett ganska många annonser på Blocket där säljaren vill sälja hela sitt pedalbord eller effektrack.
Till och med några där förstärkare och pedalbord sålts som en enhet.
Oftast står det att säljaren bara vill sälja allt i en transaktion, säljaren vill alltså inte sälja i delar.
Är det någon som lyckats med det?
Att hitta någon som vill köpa exakt de 5-6 pedaler man säljer med tillhörande pedalbord och strömförsörjning låter inte så troligt.
Vad är er erfarenhet?


27 Nov 2017, 23:36
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: Samlingsannonser
Håller med.
Sålänge det inte erbjuds ett väldigt bra paketpris på alltihop
så blir det ju mycket svårare att få sålt ett helt knippe pedaler än pedalerna varförsig.
De flesta köper ju oftast 1 pedal i taget.


Last edited by we_made_wor_history on 09 Dec 2017, 06:14, edited 1 time in total.



28 Nov 2017, 11:12
Profile ICQ WWW

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1888
Location: Göteborg
Post Re: Samlingsannonser
Ja, jag höjer alltid på ögonbrynen när jag ser sånt. Kan bara tänka mig att det är folk som helt enkelt inte vet hur det funkar i begagnatsvängen. Oftast så är det ju inga superprylar som säljs på det här viset, utan budget- till mellansegmentet, typ Boss-pedaler. Inget ont om det, men det betyder nog att säljaren inte har den koll på vad som finns som vi som hänger på forum gör, och mest surfat runt på thomann och köper det som ser bekant ut. Ingen koll på prylar betyder att de heller inte har koll på hur musiker ofta tänker när de bygger upp sina riggar, där allt ska ingå i en väldigt personligt utformad helhet.


28 Nov 2017, 11:45
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Samlingsannonser
Ser inga konstigheter med sådana annonser. Att sälja i parti har väl alltid inneburit att säljaren vill bli av med allt så smidigt och fort som möjligt och då får man vanligtvis inte lika mycket för prylarna som om man säljer dem en och en. Sen att priset är satt för högt sett till försäljningsvillkoren är en annan fråga.


28 Nov 2017, 13:46
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.