View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 18:50



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Konsertlördag! 
Author Message
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2750
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Konsertlördag!
Ingen annan Bojare som ska på Kaipa Da Capo på Musikens Hus i Göteborg nu på lördag?
Klassisk svensk prog med tre av originalmedlemmarna, bl.a. allerstädes lirande Roine Stolt (The Flower Kings, Transatlantic, Anderson/Stolt m.fl.). Dessutom Max Lorentz på keyboards och Michael Stolt på sång och gitarr!
De ska lira grejor från nya albumet samt från 70-talsplattorna.
Har sett dom för nåt år sedan och det var riktigt bra!

Framåt natten knatar man över till Stickys, tar nå'n ale och öser till The Quill som går på c:a 23:30!
Kan bli hur kul som helst :mrgreen:

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


08 Nov 2017, 21:50
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Re: Konsertlördag!
Låter som en spännande Konsert-lördag! Men nej, inte aktuellt att åka till Götet för det.
Som boende i en Småländsk småstad får jag hålla tillgodo med det lokala utbudet av byns rikliga flora av Death-metal, speed-metal, Doom-metal, Death/Doom metal, Funeral-metal, Funeral/doom-metal, Deathcoore-metal!

_________________
pudas


09 Nov 2017, 08:39
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2750
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Konsertlördag!
pudas wrote:
Låter som en spännande Konsert-lördag! Men nej, inte aktuellt att åka till Götet för det.
Som boende i en Småländsk småstad får jag hålla tillgodo med det lokala utbudet av byns rikliga flora av Death-metal, speed-metal, Doom-metal, Death/Doom metal, Funeral-metal, Funeral/doom-metal, Deathcoore-metal!

Ingen Boom-boom Metal?
Typ skit i att spela, bara smäll av en massa bomber i bestämda sekvenser :mrgreen:

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


09 Nov 2017, 09:41
Profile

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1888
Location: Göteborg
Post Re: Konsertlördag!
pudas wrote:
Låter som en spännande Konsert-lördag! Men nej, inte aktuellt att åka till Götet för det.
Som boende i en Småländsk småstad får jag hålla tillgodo med det lokala utbudet av byns rikliga flora av Death-metal, speed-metal, Doom-metal, Death/Doom metal, Funeral-metal, Funeral/doom-metal, Deathcoore-metal!


Åh, svensk småstad :) Påminner mig om en kille som ville starta band, och ansåg sig ha väldigt bred musiksmak och kunde tänka sig att spela nästan vad som helst. "Allt från death metal till klassisk heavy metal". Inget ont i det såklart, men det finns ju lite mer musik än så :roll:
Undrar vad det är med kids i svenska småstäder och metal egentligen. Det känns ju som att populärkulturen för länge sen lämnat det där med långt hår, bandtröja och riffdriven musik bakom sig. Hårdrockare syns ju aldrig i media utom i bästa fall som tragikomiska karikatyrer. Så vad är det som får alla taniga, bleka tonåringar att fortsätta söka sig till det uttrycket?


09 Nov 2017, 11:02
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2750
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Konsertlördag!
Liten sammanfattning nu då, har ännu inte hämtat mig helt efter denna "blast" och helkväll/natt 8)

Detta var tredje gången jag såg Kaipa Da Capo live, och i särklass bästa upplevelsen.
Låtarna har "satt sig" i hela bandet efter att ha lirat ihop igen i några år nu, ett bra flyt i spelet från alla.
Det var ibland riktigt sådär överjävligt bra! Och detta både i en del ösiga jammiga partier, t.ex. där Max Lorentz
tog ut svängarna ordentligt, och i lugnare partier i låtarna där publiken var så tysta att man kunde höra en öl hällas upp en bit bort.
De har dessutom inkluderat fler låtar från 70-talsalbumen, och åtminstone en låt från det de gjorde tidigt 80-tal.
Grymt bra var det!
Vill också ge stående ovationer till föreningen GARF som arrangerade och till personalen på Musikens Hus!

Från Musikens Hus blev det en snabb gångmarsch till Sticky's och The Quill hade precis dragit igång när vi kom dit.
En aning kulturkrock mot konserten innan :mrgreen:
Med sin blandning av hårdrock och metal (väl?) så lät de jäkligt bra, de hade liksom ett "groove" som jag gillar.
De var också bra tajta, och jag gillar verkligen trummisens spelstil, exakt och svängigt.
Nya låten Stone Believer kom till sist, vicken perfekt avslutning med den blivande(?) hiten!

Vill också ge ett stort plus till bartendern på nedre baren på Sticky's, sällan har det varit så lätt att få önska låtar!

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


13 Nov 2017, 19:10
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 32 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.