View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Apr 2024, 10:23



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Sanford Magnetics - varning! 
Author Message
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Sanford Magnetics - varning!
Nu känner jag att det är dags att varna andra för detta företag.

För att göra en lång historia kort så har jag beställt en P90 från honom för snart 7 månader sedan. Betalt för frakten samma dag som beställningen och skickat betalningsmedel - även det samma dag. Han hade pedalen en vecka efter att jag skickat den.

Sen har det inte hänt någon ting... Jag har mailat c:a 1 gång per månad för att stämma av hur det går och om det är några problem, men varje gång så är det de klassiska bortförklaringarna. Till slut så svarade han inte ens på mailen, så då skickade jag via messenger och fick nya bortförklaringar.

Efter en koll på facebook och hans sida där (recensioner) så visar det sig att jag inte är ensam. En handfull till har råkat ut för exakt samma beteende.

Jättetrist då hans prylar verkar vara jättebra enligt alla recensioner på nätet (från de som fått sina varor).

https://www.facebook.com/pg/sanfordmagnetics/reviews/?ref=page_internal

http://www.sanfordmagnetics.com/about/


09 Oct 2017, 08:58
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Sanford Magnetics - varning!
Är det någon här inne som beställt och fått något eller har erfarenheter av denne man?


10 Oct 2017, 08:30
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Sanford Magnetics - varning!
Ett litet axplock av mailkonversationen:

16:e februari pröjsade jag och skickade pedalen.


8:e mars:
Got the pedal.
Graphics look great/disturbing/hilarious.
I'll get those pups out asap.
I'll plug it in and give it a test run.
Thanks
Nathan Sanford

22:e mars:
It will be this week.

8:e april:
Sorry Christian. I lost my helper the same week I got the pedal. Been getting further and further behind.
Had Canada post lose a lot of shipment that I had to re-make, which doesn't help.
I'm hoping to get yours done this week if all goes as planned.


2:e juni:
Hey Christian.
I'll get your stuff sent out tomorrow.
Actually getting caught up a little.

14:e juni efter att ha frågat om pickupen kom iväg:
Saturday.

13:e juli efter att ha påpekat att det känns som en ”scam”:
Not scamming anyone.
I'll see what's going on with the shipment. They should be able to pull the info from my account at cp.
I sent a pickup to Brazil recently and it took 3 months, rather than the 10 days that it was supposed to.

(Jag):
So you have send it?

I did.
I'm assuming it hasn't landed?
I have 3 shipments to Europe that are taking longer than they should.

18:e augusti efter att ha påpekat att ingen mick kommit än:
Ok Christian.
I'll make a note of it.
Got way behind, trying to sort everything out.


Här tog emailkonversationen slut efter att jag gett lite alternativ för han att överväga, bla att skicka den omedelbart inklusive trackingnummer, foto osv. Eller betala in 150 euro till mig alternativt att han fortsätter att skita i det och jag hänger ut han överallt där jag kan. Fick ingen respons på det alls, så jag kontaktade honom via messenger i stället som tidigare men utan ”hoten” och fick svar:

Jag: Hi! Now it´s time to ship my pickup or make a refound. Six months is not ok.
DEN 21 SEPTEMBER 17:49

Hey Christian. I actually have them done...been down with the flu for a couple weeks now
I'll try to get this shipped

Jag: DEN 22 SEPTEMBER 07:12
I need tracking number this time.

DEN 22 SEPTEMBER 16:43
Can do.

DEN 26 SEPTEMBER 07:21
Did you make it to the postoffice?

DEN 28 SEPTEMBER 12:53
?

DEN 29 SEPTEMBER 00:17
I didn’t yet. Been tied up with physio/dr appointments. I’ll have a tracking number in the morning. Can you message me tomorrow,

DEN 29 SEPTEMBER 21:33
Tracking number?

DEN 2 OKTOBER 09:38
?

DEN 2 OKTOBER 22:23
Hey Christian. Trying to get down to the post office tonight.
Got a little out of sorts with physio last week.
It’s 5:30 here now
Hope to be there by 8-ish.

Jag: Ok, hope so.

Nate: I’ll send tracking once I get It.

TOR 14:52
So, tracking number?

Där skickade jag alternativen igen och har inget mer hört.

Låter väl inte ok, eller är det jag som är känslig? Har inget annat än varit trevlig hela vägen, men har blivit lite ”kortare” i tonen mot slutet.


10 Oct 2017, 08:56
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Jan 2011, 04:34
Posts: 686
Location: Göteborg
Post Re: Sanford Magnetics - varning!
Shit, det är naturligtvis rätt tragiskt ur en kundrelationssynpunkt så i mina ögon är du långt ifrån överkänslig. Det är en grej om han hade sagt rakt ut att han kommit efter pga "anledning" och att det kommer ta flera månader och erbjudit dig pengarna åter. En helt annan sak om man hela tiden har en ny bortförklaring, sjukgymnastik(?), influensa, postslarv, personal som slutat... De flesta av dessa saker är ju väldigt temporära.

Jag hade blivit betydligt grinigare betydligt snabbare. Det kan ju löna sig med att hota med att vända sig till lagen i Kanada, det har funkat för mig i en liknande situation, men det kan också göra att du inte får några svar alls framöver. Svår balansgång.

_________________
/Anders


10 Oct 2017, 09:41
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Sanford Magnetics - varning!
Tack för svar!

Ja, som jag tänker, oavsett hur mycket efter man ligger eller om man är förkyld osv, efter ett halvår är det kanske dags att prioritera lite. Att få iväg en mick på posten kan inte vara omöjligt att göra även om man är lite sjuk osv. Han måste väl ha mat ändå och handlar emellanåt...

Får se vad som händer.


10 Oct 2017, 09:55
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14770
Location:
Post Re: Sanford Magnetics - varning!
Shoegazers Anonymous wrote:
Tack för svar!

Ja, som jag tänker, oavsett hur mycket efter man ligger eller om man är förkyld osv, efter ett halvår är det kanske dags att prioritera lite. Att få iväg en mick på posten kan inte vara omöjligt att göra även om man är lite sjuk osv. Han måste väl ha mat ändå och handlar emellanåt...

Får se vad som händer.



Klassiskt bedragarmanér, ständigt nya bortförklaringar. Vilken seriös leverantör som helst hade bett om ursäkt och betalat tillbaks.

_________________



10 Oct 2017, 10:43
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Sanford Magnetics - varning!
Mike Leaf wrote:
Klassiskt bedragarmanér, ständigt nya bortförklaringar. Vilken seriös leverantör som helst hade bett om ursäkt och betalat tillbaks.


Ja, för första gången är nog blåsningen ett faktum tyvärr.


10 Oct 2017, 11:09
Profile WWW
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2619
Location: Sthlm
Post Re: Sanford Magnetics - varning!
Beundrar ditt tålamod. Även om mindre tålamod förmodligen ändå inte hjälpt.

Har svårt att förstå vad syftet är med att bygga upp ett gott rykte och sen bränna det fullständigt genom att blåsa några kunder.


10 Oct 2017, 13:52
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Sanford Magnetics - varning!
lpstd wrote:
Beundrar ditt tålamod. Även om mindre tålamod förmodligen ändå inte hjälpt.

Har svårt att förstå vad syftet är med att bygga upp ett gott rykte och sen bränna det fullständigt genom att blåsa några kunder.


Nej, det känns väldigt kontraproduktivt. Speciellt i dagens samhälle med forum o annat där sånt kommer ut blixtsnabbt. Hade inte varit ok ändå, men det är än mer klantigt kan jag tycka.


10 Oct 2017, 14:40
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.