View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 12:10



Reply to topic  [ 12 posts ] 
Hotone Xtomp. 
Author Message

Joined: 31 Dec 2007, 15:54
Posts: 1018
Location: Järbo,Dalsland
Post Hotone Xtomp.
Blev så nyfiken på denna pedal så jag slog till och köpte en,prisvärd drygt 2200:- och alla möjligheter man får...
Blev helsåld så inom en vecka köpte jag ytterligare en :-) 2 Xstompar och min gamla pålitliga Boss re-20 så har jag ett "pedalbord" som funkar till de flesta musikstilar!
Rekommenderas att iaf testa en!


//Robban

_________________
GREEN KRYPTONITE
ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO


15 Sep 2017, 09:14
Profile

Joined: 31 Dec 2007, 15:54
Posts: 1018
Location: Järbo,Dalsland
Post Re: Hotone Xtomp.
gretschen wrote:
Blev så nyfiken på denna pedal så jag slog till och köpte en,prisvärd drygt 2200:- och alla möjligheter man får...
Blev helsåld så inom en vecka köpte jag ytterligare en :-) 2 Xstompar och min gamla pålitliga Boss re-20 så har jag ett "pedalbord" som funkar till de flesta musikstilar!
Rekommenderas att iaf testa en!


//Robban


Jag har även hört det mesta inom tveksamheter, digital skit,sterilt ljud,leksaker osv. Men testa gärna först,det gjorde en analognörd som jag!!!


//Robban

_________________
GREEN KRYPTONITE
ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO


15 Sep 2017, 09:16
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7632
Location: Malmö
Post Re: Hotone Xtomp.
Verkar vara lite som Zoom Multistomp MS50, vilken jag har och använder alltid, suveränt mångsidig.
Men Xtomp har dragit fram positionerna rejält som jag fattar det, så den borde vara ännu intressantare.

Att ha en massa "pedaler" i en pedal är extremt platsbesparande och man kan ha pedaler man inte ens skulle drömma om att ha på bordet, i vissa fall "pedaler" som inte ens finns som fristående enheter, av plats och kostnadsskäl.
MS50 har fått många ögonbryn att höjas när jag spelat med andra.


15 Sep 2017, 10:02
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 10:29
Posts: 1542
Location:
Post Re: Hotone Xtomp.
Har också spanat på den(finns en äldre tråd).
Tack för att du påminde mig, blev sugen igen!
En Mini Xtomp ligger på 150 USD i Kina!

_________________
"Ollie may not have been the best guitarist in the world, but he was certainly among the top two." John Halsey, 1997


15 Sep 2017, 11:07
Profile ICQ WWW

Joined: 14 Sep 2011, 13:47
Posts: 497
Post Re: Hotone Xtomp.
Har själv en zoom ms50 som med senaste firmware upprgraderats ordentligt. Till den har jag nu fixat en zoom pedal controller (se fejjan) som ökat användbarheten för scenbruk nåå jäävulskt. Genial manick.


15 Sep 2017, 14:06
Profile
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Hotone Xtomp.
Vare sig man gillar dem eller ej, så är det ju verklig innovation och produktutveckling - inte bara 10000:e varianten på Tubescreamern.

_________________
Mats


15 Sep 2017, 16:05
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7632
Location: Malmö
Post Re: Hotone Xtomp.
albert wrote:
Vare sig man gillar dem eller ej, så är det ju verklig innovation och produktutveckling - inte bara 10000:e varianten på Tubescreamern.

Absolut!
Att den är digital får man acceptera, skulle bli både ohyggligt dyrt och jättelikt om den gjordes analogt....


15 Sep 2017, 16:17
Profile
User avatar

Joined: 27 Jan 2011, 04:34
Posts: 686
Location: Göteborg
Post Re: Hotone Xtomp.
Har jag förstått det rätt att man bara kan ha en pedal inläst och på samtidigt på Xtompen? Så vinsten är mest i flexibilitet på att kunna byta genre och inriktning med samma bord, men inte nödvändigtvis någon vinst om man vet vilka pedaler man alltid kommer att vilja ha på bordet (något överdrivet då)?

_________________
/Anders


15 Sep 2017, 16:22
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7632
Location: Malmö
Post Re: Hotone Xtomp.
fergusonanders wrote:
Har jag förstått det rätt att man bara kan ha en pedal inläst och på samtidigt på Xtompen? Så vinsten är mest i flexibilitet på att kunna byta genre och inriktning med samma bord, men inte nödvändigtvis någon vinst om man vet vilka pedaler man alltid kommer att vilja ha på bordet (något överdrivet då)?


Kan inte svara för Xtomp, men MS50 kan ha sex effekter i samma patch/minnesplats.
Själv använder jag MS50 som en "pedal", dvs olika effekter som t ex phaser, chorus, delay, i varje minnesplats. Gillar alla mina andra pedaler för mycket för att låta dem ersättas av effektkedjor i MS50, trots att det är möjligt.
Men jag har då tillgång till 50 olika "pedaler" i MS50, som ju har 50 minnesplatser.

Jag anser att MS50 är den absolut bästa och användbara pedal jag skaffat mig på många, många år. Just för att man i en enda pedal av Boss-storlek kan ha en massa olika mer eller mindre märkliga pedaler att tillgå, eller kombinationer av pedaler om man så vill.
Ingen av MS50´s "pedaler" är väl toppklass egentligen men de flesta håller tillräckligt hög klass för mig.
Antar att detta gäller Xtomp också, MS50 är däremot avsevärt billigare, och skulle inte förvåna om Xtomp är ännu bättre.


17 Sep 2017, 08:51
Profile

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4247
Location: Boden Norrbotten
Post Re: Hotone Xtomp.
Borde inte detta ligga under rätt rubrik när vi nu har ett särskilt forum för pedaler?

_________________
Det är aldrig försent att ge upp


17 Sep 2017, 16:46
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Re: Hotone Xtomp.
Finns det "envelope filter" i den som är värd namnet? Orkar inte lyssna igenom alla demos på Y-T där alla bara rattar fram värsta Metal dist upphöjt till två!

_________________
pudas


17 Sep 2017, 20:02
Profile
User avatar

Joined: 22 Sep 2004, 23:57
Posts: 1892
Location: Västra Frölunda
Post Re: Hotone Xtomp.
pudas wrote:
Finns det "envelope filter" i den som är värd namnet? Orkar inte lyssna igenom alla demos på Y-T där alla bara rattar fram värsta Metal dist upphöjt till två!


Jag har en Zoom G3.
Antar att det är samma digitala innehåll, som MS50.
Den har den fetaste, mest följsamma Touch Wah jag spelat på.
Bara den är värd pedalens pris.

Löjligt bra pedal för inga pengar, G3.

/L

_________________
<--->

Salve securim manubrium !


17 Sep 2017, 22:12
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.