View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Apr 2024, 13:31



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Analog Man King of Tone 
Author Message

Joined: 01 Oct 2009, 14:04
Posts: 889
Post Analog Man King of Tone
Hej, har någon av er testat en Analogman King of Tone? Vad är Hypen kring dessa pedaler? Är de värt 5000:-?


Attachments:
Unknown.jpeg
Unknown.jpeg [ 12.21 KiB | Viewed 2744 times ]
08 Sep 2017, 12:45
Profile

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1197
Location:
Post Re: Analog Man King of Tone
Kostar inte en ny ca 2500 sek?


08 Sep 2017, 14:25
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 01 Mar 2013, 00:46
Posts: 122
Location: Uppsala
Post Re: Analog Man King of Tone
Har en här hemma med overdrive på ena sidan och dist på andra (går att ställa om inuti pedalen om jag inte minns hel fel). Tycker att det är en mycket kompetent overdrive framförallt, men jag vettefan om jag skulle betala 5000 för en idag. (Nypris är ju betydligt billigare men det är väl rätt lång väntetid har jag för mig). Är man professionell musiker och verkligen älskar den overdrive/dist man får av den kan det väl vara värt det (eller om man är rik) men är man inte det finns det nog billigare alternativ som fungerar bra också, om man mest ska spela hemma etc. (en sak som ju kan vara värt att tänka på är att det tekniskt sätt är två pedaler i en, så om man tänker sig att man istället skulle köpa en dist och en overdrive blir inte priset lika tokigt iofs...).

Mitt råd är iaf att testa en först innan du köper.


08 Sep 2017, 15:00
Profile

Joined: 27 Jan 2009, 00:09
Posts: 459
Location: Uppsala
Post Re: Analog Man King of Tone
Såna här pedaler brukar det finnas schyssta kloner på till en vetttig peng om man vill testa. Kolla tyska eller engelska ebay.

_________________
///dacca

"Om jag bara var lite ödmjuk skulle jag vara perfekt!!!"


08 Sep 2017, 20:04
Profile
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Analog Man King of Tone
Ställde mig i kö för en sån här för ett par år sen. Köpte sen en begagnad Prince of Tone under väntetiden. En schysst pedal men inget bättre än jag redan hade, så jag hoppade av kön. Smaken är som baken, men 5000 spänn låter galet.

_________________
Mats


08 Sep 2017, 20:25
Profile
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1595
Location: Kumla
Post Re: Analog Man King of Tone
Jag har en.
Tycker att den är bra!
Även om jag ännu inte lyckats ställa in så att alla tre (Röd sida, Gul sida, Röd + Gul) ljudmöjligheterna låter exakt som jag vill.
Har fått till den så att den låter riktigt bra med röd + gul, och bara gul.

Har inte haft den så jättelänge, så jag har inte hunnit testa så mycket än.

Skulle inte betala 5000:- för den. Men 2500-3000:- som en ny kostar tycker jag absolut att den kan vara värd.

_________________
http://www.pigsinspace.se


12 Sep 2017, 13:13
Profile WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 2007
Location:
Post Re: Analog Man King of Tone
den ser ut att kosta 250 $, vilket ju är en rätt vanlig summa för en boutiquepedal. Men varför den ska ha sådan väntetid undrar jag? Det finns ju massa företag som arbetar på samma sätt med handlödda grejer och lyckas spotta ur sig pedaler med bättre tempo än så. Eller tillverkar de hur många som helst av de där? Låter ju iochförsig inte som det om Ebay tar de priserna.


12 Sep 2017, 13:42
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 05 Jun 2006, 06:59
Posts: 922
Location:
Post Re: Analog Man King of Tone
Fick vänta ett år på min, hade glömt att jag beställt den. Fick ett mejl med frågan, vill du fortfarande ha den.
Tycker den är galet bra. Men 5000 spänn som jag såg att någon ville ha tycker jag är lite mycket.

_________________
https://www.facebook.com/NobodiesBluesb ... =bookmarks


12 Sep 2017, 15:46
Profile ICQ WWW

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Analog Man King of Tone
snutstrut wrote:
den ser ut att kosta 250 $, vilket ju är en rätt vanlig summa för en boutiquepedal. Men varför den ska ha sådan väntetid undrar jag? Det finns ju massa företag som arbetar på samma sätt med handlödda grejer och lyckas spotta ur sig pedaler med bättre tempo än så. Eller tillverkar de hur många som helst av de där? Låter ju iochförsig inte som det om Ebay tar de priserna.

Gå in här så ser du att han inte bara har KOT att lö ihop....

http://www.buyanalogman.com/mobile/Category.aspx?id=79

_________________
/Marko


12 Sep 2017, 16:08
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 2007
Location:
Post Re: Analog Man King of Tone
Marko wrote:
snutstrut wrote:
den ser ut att kosta 250 $, vilket ju är en rätt vanlig summa för en boutiquepedal. Men varför den ska ha sådan väntetid undrar jag? Det finns ju massa företag som arbetar på samma sätt med handlödda grejer och lyckas spotta ur sig pedaler med bättre tempo än så. Eller tillverkar de hur många som helst av de där? Låter ju iochförsig inte som det om Ebay tar de priserna.

Gå in här så ser du att han inte bara har KOT att lö ihop....

http://www.buyanalogman.com/mobile/Category.aspx?id=79


Men är det bara han som sitter och pular med dem? Låter ju inte helt effektivt om man är ett sådant välkänt namn. Lite bättre flöde borde man väl vilja ha?


12 Sep 2017, 22:01
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 92 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.