View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 01:42



Reply to topic  [ 1 post ] 
Mitt gamla band live @ Getaway Metal Festival!!! 
Author Message

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Mitt gamla band live @ Getaway Metal Festival!!!
VIDEO!
https://www.youtube.com/watch?v=ir1HoE_RX4U
(när ska Ljudbojen göra det möjligt att embedda videos i sina poster? :lol: )


Aja, varför?

Jo, Rocka Rollas spelade på Getaway Metal Festival 2015 och vi filmade från 3 vinklar... vilket är coolt...
Men fick aldrig möjlighet att spela in multitracks från mixerbordet!

Så nu 2 år senare så fick jag snilleblixten att uppgradera videoklippet med ljud inspelat i efterhand.
Vi har gjort vårt bästa för att försöka replikera alla spelfel vi gjorde live, det är svårare än man tror alltså!
Jag hade ingen lust att försöka förbättra eller släta över fel utan jag tyckte bara videon förtjänade bätre än risigt kamera ljud.

Först fick jag försöka sätta en metronom efter live-tempot, som såklart ökar och sjunker hit och dit.
Image

Sedan kontaktade jag trummisen om han ville lägga trummor, och det verkadeh an tycka va en kul idé så vi sågs och han la grejerna. Han hade inte lirat så här snabb dubbelpedal sen vi var aktiva, men han fixade det bra ändå!
Image

Sedan hade vi ju Mikey från Stormburner som gästsångare det här giget, så han kom förbi och försökte här live sången också.
Myyycket svårare. Det fick vi nog inte till exakt, men ja... vi orkar nog inte hålla på hela dagen med massa detaljer. Så det får duga så som det blev :mrgreen:
Image

Så va det med det! :mrgreen:


02 Jul 2017, 17:26
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 40 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.