View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Jun 2024, 07:42



Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix 
Author Message
User avatar

Joined: 07 Oct 2014, 15:21
Posts: 81
Post Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Med dessa blir alltmer vanliga antar att allt fler har stött på mer än ett fabrikat och kunnat jämföra. Vilken är bäst? Mest övertygande förförstärkarmodellerare till ton och rörkänsla?


29 Jun 2017, 19:10
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10884
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Av de du nämner låter axe-fx (senare versioner) bäst i mina öron.
Nackdelen med axe-fx är att den tar väldigt lång tid att lära sig att få rätt på.
Finns självklart massor av ljud att tanka ner, men det känns inte så spännande, tycker jag.
En fördel är att man får marknadens bästa multieffekt på köpet, effekterna är verkligen fantastiska.

Sen är det kemper med rätt profiler.

Helix har jag ingen bra bild av alls.

Vilken av dem man än skaffar måste man älska att pilla, testa profiler, IRs osv.


Bästa line grejen just nu är two notes och en riktig stärkare.
Klart bättre än de tre ovan.

Enklat VS resuotat ratio med line prylar är Hughes and Kettners deluxe serie.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


29 Jun 2017, 20:04
Profile WWW

Joined: 31 Dec 2007, 15:54
Posts: 1018
Location: Järbo,Dalsland
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Sen finns ju även Positive Grid Bias Head,den verkar intressant för min egen del!
Någon som testat än???


//Robban

_________________
GREEN KRYPTONITE
ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO


30 Jun 2017, 08:23
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2759
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Magnus Olsson wrote:
Av de du nämner låter axe-fx (senare versioner) bäst i mina öron.
Nackdelen med axe-fx är att den tar väldigt lång tid att lära sig att få rätt på.
Finns självklart massor av ljud att tanka ner, men det känns inte så spännande, tycker jag.
En fördel är att man får marknadens bästa multieffekt på köpet, effekterna är verkligen fantastiska.

Sen är det kemper med rätt profiler.

Helix har jag ingen bra bild av alls.

Vilken av dem man än skaffar måste man älska att pilla, testa profiler, IRs osv.


Bästa line grejen just nu är two notes och en riktig stärkare.
Klart bättre än de tre ovan.

Enklat VS resuotat ratio med line prylar är Hughes and Kettners deluxe serie.

/Magnus


Där blev det konstigt, väl? :)

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


Last edited by Axewall on 30 Jun 2017, 10:00, edited 1 time in total.



30 Jun 2017, 09:59
Profile

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Kemper har dock till skillnad från dom andra inga egna ljud.
Den låter som det man mickat upp, förenklat förklarat.


30 Jun 2017, 09:59
Profile

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Axewall wrote:
Magnus Olsson wrote:
Av de du nämner låter axe-fx (senare versioner) bäst i mina öron.
Nackdelen med axe-fx är att den tar väldigt lång tid att lära sig att få rätt på.
Finns självklart massor av ljud att tanka ner, men det känns inte så spännande, tycker jag.
En fördel är att man får marknadens bästa multieffekt på köpet, effekterna är verkligen fantastiska.

Sen är det kemper med rätt profiler.

Helix har jag ingen bra bild av alls.

Vilken av dem man än skaffar måste man älska att pilla, testa profiler, IRs osv.


Bästa line grejen just nu är two notes och en riktig stärkare.
Klart bättre än de tre ovan.

Enklat VS resuotat ratio med line prylar är Hughes and Kettners deluxe serie.

/Magnus


Där blev det konstigt, väl? :)

-Inte alls!

Han menar bara -"att ska du köra linat" kan du lika gärna köpa en
H&K Deluxe (mera värt pengarna i slutändan).

_________________
http://www.ergopikk.com


30 Jun 2017, 10:54
Profile

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
gretschen wrote:
Sen finns ju även Positive Grid Bias Head,den verkar intressant för min egen del!
Någon som testat än???


//Robban

-Joda!

Det är inget större fel (nu kommer cave-eaten)
-Den är inte så bra.

Skulle hellre köra Rosens IR-pack (Mesa OS/etc)
som faktiskt låter mycket mycket bra.

Positive Grid Bias pluginen antar jag att du menar, att köpa en
en Positive Grid transistor amp som emulerar en riktig amp, förstår jag inte
varför folk skulle köpa.

Däremot sitter man hemma och lirar med IR är ju pluginen inte så dum...

_________________
http://www.ergopikk.com


30 Jun 2017, 10:57
Profile

Joined: 31 Dec 2007, 15:54
Posts: 1018
Location: Järbo,Dalsland
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
FuriousFingers wrote:
gretschen wrote:
Sen finns ju även Positive Grid Bias Head,den verkar intressant för min egen del!
Någon som testat än???


//Robban

-Joda!

Det är inget större fel (nu kommer cave-eaten)
-Den är inte så bra.

Skulle hellre köra Rosens IR-pack (Mesa OS/etc)
som faktiskt låter mycket mycket bra.

Positive Grid Bias pluginen antar jag att du menar, att köpa en
en Positive Grid transistor amp som emulerar en riktig amp, förstår jag inte
varför folk skulle köpa.

Däremot sitter man hemma och lirar med IR är ju pluginen inte så dum...



Nej jag menade faktiskt toppen,om den låter bra så är det ju en optimal livestärkare.
Jag är med i 4 olika band och har en rigg för varje,tänk att kunna ha en topp med en liten kompakt 2x12 som skulle kunna funka till allt :-)

//Robban

_________________
GREEN KRYPTONITE
ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO


30 Jun 2017, 11:39
Profile

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2311
Location: stockholm
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Har man som Magnus en fet stärkarpark i en studio där man lagt ner tid på uppmickning och hitta rätt mikrofon till rätt stärk är ju Kemper klockrent. Att få med dom sounden ut på gig. Visst säg att det inte är identiskt men 95%. Då kan det ju ändå vara värt.
Eller om man spelat in en skiva och vill ha dom ljuden med ut. Rent proddmässigt är det ju oslagbart.


30 Jun 2017, 11:48
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
southbeck wrote:
Har man som Magnus en fet stärkarpark i en studio där man lagt ner tid på uppmickning och hitta rätt mikrofon till rätt stärk är ju Kemper klockrent. Att få med dom sounden ut på gig. Visst säg att det inte är identiskt men 95%. Då kan det ju ändå vara värt.
Eller om man spelat in en skiva och vill ha dom ljuden med ut. Rent proddmässigt är det ju oslagbart.


Sen behöver det inte vara exakt heller, för man brukar normalt få ratta olika live jämfört med studio.


30 Jun 2017, 12:09
Profile

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2311
Location: stockholm
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Nä precis, så är det ju. Ofta glöms det bort vad kempern gör. Man pratar bara ifall det är likt förstärkaren i fråga. Men den fångar ju allt: Mikrofonen/mikrofonerna, mickpreamp och sen stärker.
Jag menar, tänkt att få en mix av en sm57a och en royer genom en nevepreamp ut på gig och det låter otroligt likt. Så nära att man lätt blir lurad. Det är ju sån sjukt bra produkt.


30 Jun 2017, 12:25
Profile

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1075
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Alla låter bra och då inkluderar jag även Atomic Amps AmpliFire. De låter dock like olika. Där jag tycker det skiljer mest är hur de känns att spela på och då är Kemper, enligt min högst personliga åsikt, i en klass för sig.

/Mats N


30 Jun 2017, 12:59
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10884
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Axewall wrote:
Magnus Olsson wrote:
Av de du nämner låter axe-fx (senare versioner) bäst i mina öron.
Nackdelen med axe-fx är att den tar väldigt lång tid att lära sig att få rätt på.
Finns självklart massor av ljud att tanka ner, men det känns inte så spännande, tycker jag.
En fördel är att man får marknadens bästa multieffekt på köpet, effekterna är verkligen fantastiska.

Sen är det kemper med rätt profiler.

Helix har jag ingen bra bild av alls.

Vilken av dem man än skaffar måste man älska att pilla, testa profiler, IRs osv.


Bästa line grejen just nu är two notes och en riktig stärkare.
Klart bättre än de tre ovan.

Enklat VS resuotat ratio med line prylar är Hughes and Kettners deluxe serie.

/Magnus


Där blev det konstigt, väl? :)


Ja, verkligen. Ipad skit.
Enkelt VS resultat ratio, menade jag.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


30 Jun 2017, 13:09
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10884
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
southbeck wrote:
Har man som Magnus en fet stärkarpark i en studio där man lagt ner tid på uppmickning och hitta rätt mikrofon till rätt stärk är ju Kemper klockrent. Att få med dom sounden ut på gig. Visst säg att det inte är identiskt men 95%. Då kan det ju ändå vara värt.
Eller om man spelat in en skiva och vill ha dom ljuden med ut. Rent proddmässigt är det ju oslagbart.


Håller med. Det är Kempers hela argument, i mina ögon.
Om det är likadant spelar ingen roll, det är aldrig helt som man tänkt live ändå.

Men för mig faller det fortfarande på, eller mer det som gör att jag fortfarande tar med riktiga stärkare live, (oftast) är att det helt enkelt inte är lika kul att spela med en kemper. Säkert sitter massor av det i mitt huvud, men det är tyvärr även mitt huvud som avgör skoj eller inte. Hela min spelglädje och ork att flänga runt hela tiden sitter där, att jag tycker att det är kul att spela och bli inspirerad. Försvinner det, eller ens minskar, är nästan allt förlorat.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


30 Jun 2017, 13:14
Profile WWW

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1075
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Magnus Olsson wrote:
Enkelt VS resultat ratio, menade jag.

/Magnus


Det påståendet baserat på din erfarenhet gör mig mycket nyfiken på H&K s Deluxe-modeller.

/Mats N


30 Jun 2017, 13:20
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10884
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Mats Nermark wrote:
Magnus Olsson wrote:
Enkelt VS resultat ratio, menade jag.

/Magnus


Det påståendet baserat på din erfarenhet gör mig mycket nyfiken på H&K s Deluxe-modeller.

/Mats N


Vill du låna en?

/magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


30 Jun 2017, 13:26
Profile WWW

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Magnus Olsson wrote:
southbeck wrote:
Har man som Magnus en fet stärkarpark i en studio där man lagt ner tid på uppmickning och hitta rätt mikrofon till rätt stärk är ju Kemper klockrent. Att få med dom sounden ut på gig. Visst säg att det inte är identiskt men 95%. Då kan det ju ändå vara värt.
Eller om man spelat in en skiva och vill ha dom ljuden med ut. Rent proddmässigt är det ju oslagbart.


Håller med. Det är Kempers hela argument, i mina ögon.
Om det är likadant spelar ingen roll, det är aldrig helt som man tänkt live ändå.

Men för mig faller det fortfarande på, eller mer det som gör att jag fortfarande tar med riktiga stärkare live, (oftast) är att det helt enkelt inte är lika kul att spela med en kemper. Säkert sitter massor av det i mitt huvud, men det är tyvärr även mitt huvud som avgör skoj eller inte. Hela min spelglädje och ork att flänga runt hela tiden sitter där, att jag tycker att det är kul att spela och bli inspirerad. Försvinner det, eller ens minskar, är nästan allt förlorat.

/Magnus



Det sitter absolut i huvet :) på dig, mej, och alla andra.

Jag vill ha så lite och lätta saker som möjligt. Det får gärna låta bra också, men jag är inte så jäkla petig som jag tror att jag är...

EVH 5150 = tung, högljudd och har bara ett begränsat antal ljud
Kemper = kan köras på låg volym, väger inte mycket, och kan göra alla tänkbara ljud jag vill åt med alla effekter inbyggda

Boss GT-100 = väger en del och tar plats å har en onödig wah-pedal jag aldrig kommer använda
Tech 21 Midi Moose = mindre och har bara dom få knappar jag behöver

Jag funderar på att downsizea liveriggen ännu mer genom att skaffa en Digitech GSP1101 istället för Kemper, för den är ju tillåmed ännu mindre och det skulle göra mej ännu gla'are.

Så funkar jag iallafall, jag vill ha litet å lätt :)

Det kan iförsig vara kopplat till att jag inte har nån bil, att ta med massa tunga saker på bussen är ju inte så smidigt.

Andra funkar annorlunda. :)


30 Jun 2017, 14:02
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10884
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Tvåtakt wrote:


Det sitter absolut i huvet :) på dig, mej, och alla andra.

Jag vill ha så lite och lätta saker som möjligt. Det får gärna låta bra också, men jag är inte så jäkla petig som jag tror att jag är...

EVH 5150 = tung, högljudd och har bara ett begränsat antal ljud
Kemper = kan köras på låg volym, väger inte mycket, och kan göra alla tänkbara ljud jag vill åt med alla effekter inbyggda

Boss GT-100 = väger en del och tar plats å har en onödig wah-pedal jag aldrig kommer använda
Tech 21 Midi Moose = mindre och har bara dom få knappar jag behöver

Jag funderar på att downsizea liveriggen ännu mer genom att skaffa en Digitech GSP1101 istället för Kemper, för den är ju tillåmed ännu mindre och det skulle göra mej ännu gla'are.

Så funkar jag iallafall, jag vill ha litet å lätt :)

Det kan iförsig vara kopplat till att jag inte har nån bil, att ta med massa tunga saker på bussen är ju inte så smidigt.

Andra funkar annorlunda. :)


Säkert, men det är ju tyvärr det man både känner och hör med.

För mig får saker gärna vara så små som möjligt, men kompromissen ljudmässigt får bara vara så stor för att vara värt det.
När "lätt att bära" går för nästan allt annat är det tid att lägga av att spela live för min del.
Då har det slutat vara kul och ett jobb bara.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


30 Jun 2017, 14:56
Profile WWW

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1075
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Magnus Olsson wrote:
Vill du låna en?

/magnus


Vågar jag det? :wink:

/Mats N


30 Jun 2017, 15:22
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Oct 2014, 15:21
Posts: 81
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Mats Nermark wrote:
Alla låter bra och då inkluderar jag även Atomic Amps AmpliFire. De låter dock like olika. Där jag tycker det skiljer mest är hur de känns att spela på och då är Kemper, enligt min högst personliga åsikt, i en klass för sig. /Mats N


Förstår jag det rätt så föredrar Mats N pga känslan Kemper före AxeFx2 men tonmässigt upplever ingen fördel åt endera lägret?


Magnus Olsson wrote:
...Av de du nämner låter axe-fx (senare versioner) bäst i mina öron...........
/Magnus

Magnus Olsson wrote:
........... (oftast) är att det helt enkelt inte är lika kul att spela med en kemper...........
/Magnus



Tolkar jag rätt att Magnus O föredrar tonmässigt AxeFx2 men hur står sig känslan/möjligheten att inbilla sig spela på en "rörhäck" mellan Kemper vs AxeFx2?


30 Jun 2017, 15:57
Profile

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1075
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
oldieboy wrote:
Mats Nermark wrote:
Alla låter bra och då inkluderar jag även Atomic Amps AmpliFire. De låter dock like olika. Där jag tycker det skiljer mest är hur de känns att spela på och då är Kemper, enligt min högst personliga åsikt, i en klass för sig. /Mats N


Förstår jag det rätt så föredrar Mats N pga känslan Kemper före AxeFx2 men tonmässigt upplever ingen fördel åt endera lägret?


Tonmässigt är det ju väldigt mycket en smaksak vilken typ av förstärkarljud man gillar. Därför är det otroligt viktigt att man gillar de förstärkarmodeller som finns i. Fördelen med Kemper är ju att det finns så fantastiskt många profiler att välja mellan. Över 1000 gratis profiler. Visst är det många som inte passar mig men förvånansvärt många av de profiler jag spelar på mest är gratis.

En sak som man absolut inte bör glömma är ju användargränssnittet. Är den lätt att ratta fram bra ljud med. Jag gillar att ratta ljud men vill inte att det skall vara krångligt och där tycker jag att Kempern är bland det bästa jag använt och/eller testat. Jag vet att det finns programvara till de andra men jag tycker inte om att använda datormus när jag redigerar ljud. Sedan älskar jag det faktum att Kempern inte använder sig av programnummer 1-128 utan bygger på en stor databas. Jag hatar att ha ett ljud jag vill spara och då behöva leta upp en programplats där det finns ett ljud jag kan skriva över.

/Mats N


30 Jun 2017, 16:42
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Oct 2014, 15:21
Posts: 81
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Mats Nermark wrote:
Tonmässigt är det ju väldigt mycket en smaksak vilken typ av förstärkarljud man gillar. Därför är det otroligt viktigt att man gillar de förstärkarmodeller som finns i. Fördelen med Kemper är ju att det finns så fantastiskt många profiler att välja mellan. Över 1000 gratis profiler. Visst är det många som inte passar mig men förvånansvärt många av de profiler jag spelar på mest är gratis.

En sak som man absolut inte bör glömma är ju användargränssnittet. Är den lätt att ratta fram bra ljud med. Jag gillar att ratta ljud men vill inte att det skall vara krångligt och där tycker jag att Kempern är bland det bästa jag använt och/eller testat. Jag vet att det finns programvara till de andra men jag tycker inte om att använda datormus när jag redigerar ljud. Sedan älskar jag det faktum att Kempern inte använder sig av programnummer 1-128 utan bygger på en stor databas. Jag hatar att ha ett ljud jag vill spara och då behöva leta upp en programplats där det finns ett ljud jag kan skriva över.

/Mats N


Tack Mats för ingående svar! Tycker Du att Kempern känns mer som en förstärkare än AxeFx2 också om du sätter slår igång en redan tidigare fixad profil, pluggar in, drar några riff och sluter ögonen? Med fokus bara på själva ljudet och responsen och överlag känslan, vilken blir du mest inspirerad av?


30 Jun 2017, 17:09
Profile

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1075
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
oldieboy wrote:
Tack Mats för ingående svar! Tycker Du att Kempern känns mer som en förstärkare än AxeFx2 också om du sätter slår igång en redan tidigare fixad profil, pluggar in, drar några riff och sluter ögonen? Med fokus bara på själva ljudet och responsen och överlag känslan, vilken blir du mest inspirerad av?


Jag blir helt klart mest inspirerad av Kempern. För mig är det den enda produkten som för mig känns som en förstärkare. Jag kan få till bra ljud med en massa andra direktinspelningsprodukter. Riktigt bra ljud till och med. Jag har även andra sådana produkter i studion. Men när jag sätter mig själv och skall spela för att jag tycker det är så grymt kul att spela, eller när jag vill inspireras till att skriva låtar, då är det ALLTID Kempern som jag spelar med.

Med detta sagt, vill jag tillägga att jag använder min Kemper i studio och innan jag skaffade den var jag redan van vid att sitta i kontrollrum och lyssna på gitarr och ofta i hörlurar. Jag spelade aldrig in ståendes/sittandes i studion bredvid en högtalare så jag har aldrig känt behovet av "amp in the room" som det diskuteras så mycket om.

/Mats N


30 Jun 2017, 17:50
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Oct 2014, 15:21
Posts: 81
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Mats, bugar och bockar för hjälpen att bena upp detta :-)

Vad tycker Du fattas i AxeFx2?


30 Jun 2017, 18:21
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10884
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Jag tycker inte att det är någon skillnad på "kännas förstärkare" mellan kemper och axe.
Men det är skillnad på olika profiler/ljud i båda.

Vill man att det skall kännas förstärkare är ingen av dem speciellt bra i mina ögon.
Då skall man defensivt kolla på Two Notes grejer eller HK.
Two Notes låter också bättre, men kräver mycket mer (en bra förstärkare, till att börja med).
HK låter inte bättre än kemper eller axe, men känns bättre och går otroligt mycket snabbare (ör bara som att koppla in en rörstärkare och köra).

Vill man ha det lätt skall man definitivt inte välja axe.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


Last edited by Magnus Olsson on 30 Jun 2017, 20:39, edited 1 time in total.



30 Jun 2017, 19:52
Profile WWW

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1075
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Kollade just Gundy Keller's demo av TubeMeister 40 och det låter ju snuskigt bra.

https://youtu.be/-R6Zsbi6Pow

/Mats N


30 Jun 2017, 20:00
Profile WWW
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Mats Nermark wrote:
Kollade just Gundy Keller's demo av TubeMeister 40 och det låter ju snuskigt bra.

https://youtu.be/-R6Zsbi6Pow

/Mats N

Fast den där gitarren i inledningen var det mest kriminellt fula jag sett!

_________________
Mats


30 Jun 2017, 20:05
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10884
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Mats Nermark wrote:
Kollade just Gundy Keller's demo av TubeMeister 40 och det låter ju snuskigt bra.

https://youtu.be/-R6Zsbi6Pow

/Mats N


Ja, de låter verkligen fantastiskt.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


30 Jun 2017, 20:40
Profile WWW

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
Mats Nermark wrote:
Magnus Olsson wrote:
Vill du låna en?

/magnus


Vågar jag det? :wink:

/Mats N

Var beredd att öppna plånboken :)

_________________
"Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken


01 Jul 2017, 08:39
Profile

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1075
Post Re: Axe Fx 2 vs Kemper vs Helix
oldieboy wrote:
Mats, bugar och bockar för hjälpen att bena upp detta :-)

Vad tycker Du fattas i AxeFx2?


Förutom ett vettigt användargränssnitt, en lokal distributör som tar ansvar för produkten när något går fel så är det nog mest att jag tycker att den känns lite stiff att spela på.

/Mats N


01 Jul 2017, 12:02
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 41 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: Ohjay and 30 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.