View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 13:25



Reply to topic  [ 11 posts ] 
Vad skall man se och göra i Nashville? 
Author Message

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1045
Post Vad skall man se och göra i Nashville?
Hej,

Jag är på gång till Nashville och undrar om någon här som varit där kan ge mig några tips?

/Mats N


26 Jun 2017, 21:16
Profile WWW
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1595
Location: Kumla
Post Re: Vad skall man se och göra i Nashville?
Carter Vintage Guitsrs - Mycket trevlig musikaffär!
I huset bredvid finns ett bryggeri som två tjejer driver, det är också värt ett besök.

Se till att åka och besöka Jamie och de andra på 3rd Power!

På nästan alla barer på Broadway spelar många bra band.

Bluebird café är säkert coolt också, men jag lyckades inte få biljetter när jag var där..

Country music hall of fame är vad man kan förvänta sig (turistigt) men ändå kul att ha sett.

Kolla även om det kommer att uppträda nån bra artist på Grand Old Opry, drt är KU ett klassiskt place.

_________________
http://www.pigsinspace.se


Last edited by 1331 on 27 Jun 2017, 09:10, edited 1 time in total.



27 Jun 2017, 08:58
Profile WWW

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1045
Post Re: Vad skall man se och göra i Nashville?
1331 wrote:
Carter Vintage Guitsrs - Mycket trevlig musikaffär!
I huset bredvid finns ett bryggeri som två tjejer driver, det är också värt ett besök.

Se till att åka och besöka Jamie och de andra på 3rd Power!

På nästan alla barer på Broadway spelar många bra band.


Tack för tipsen!

Jag har redan bokat in ett besök på Gibson Custom Shop och hos Jamie/3rd Power.

/Mats N


27 Jun 2017, 09:07
Profile WWW
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1595
Location: Kumla
Post Re: Vad skall man se och göra i Nashville?
Mats Nermark wrote:
1331 wrote:
Carter Vintage Guitsrs - Mycket trevlig musikaffär!
I huset bredvid finns ett bryggeri som två tjejer driver, det är också värt ett besök.

Se till att åka och besöka Jamie och de andra på 3rd Power!

På nästan alla barer på Broadway spelar många bra band.


Tack för tipsen!

Jag har redan bokat in ett besök på Gibson Custom Shop och hos Jamie/3rd Power.

/Mats N


Det kommer att bli grymt! :)
Gibson Custom shop skulle jag vilja besöka. Besökte Memphis fabriken när jag var där.

_________________
http://www.pigsinspace.se


27 Jun 2017, 09:15
Profile WWW

Joined: 09 Aug 2010, 20:05
Posts: 102
Location:
Post Re: Vad skall man se och göra i Nashville?
Mats Nermark wrote:
Hej,

Jag är på gång till Nashville och undrar om någon här som varit där kan ge mig några tips?

/Mats N


Hej,

det beror lite på vad som intresserar dig? Gitarrer antar jag är intressant och då är ju Carter's Vintage Guitars bra men även Gruhn's är välsorterat på vintagefronten. Är du intresserad av nyare prylar så finns ju de stora kedjorna som Guitar Center och Sam Ash. Det finns även många mindre och trevliga butiker med vintageutbud som är enkla att googla.

Om öl är intressant så finns det en hel del bryggerier som man kan besöka som tex Yazoo. Googla så får du en uppsjö av förslag på olika microbryggerier.

Ang musik så finns det ju en massa olika stilar representerade i staden som tex country i allt från topplistecountry och rockcountry till mer traditionell. Det finns även en bluegrasscen. Men det finns ju även en indiescen. Det beror som sagt på vad som ligger dig närmast om hjärtat? Jag har själv bäst koll på den mer traditionella countryscenen och då kan man besöka Robert's Western World på Lower Broadway, Nashville Palace ute vid Opryland, Station Inn brukar ha bra bluegrass och ligger ganska centralt (nära Yazoo och Carter's), på 3rd and Lindsley måndagskvällar är det western swing i världsklass med Time Jumpers (där Vince Gill bla ingår), American Legion Post 82 kör "Honky Tonk Tuesday" på tisdagar med 2-3 band som spelar honky tonk till dans (var själv där och spelade sist och rekommenderar det varmt, väldigt familjärt och trevligt musikerhäng).

Skivaffärer finns det också en hel del. The Great Escape är bra på second hand och vinyl/cd/stenkakor. Annars finns Grimey's och Jack White's väldigt häftiga ställe Third Man Records som även är butik, konsertställe och studio.

Man kan ju även gå konsert på Ryman's Auditorium. Det kan vara lite allt möjligt i rock/pop/country-väg där.

Man kan även gå på NHL-hockey mitt i stan men säsongen är kanske över nu.

Fundera på om det är något specifikt som lockar så finns det säkert fler tips här på bojen.

Trevlig resa!

/Johan


27 Jun 2017, 15:35
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1595
Location: Kumla
Post Re: Vad skall man se och göra i Nashville?
johnny79 wrote:
Mats Nermark wrote:
Hej,

Jag är på gång till Nashville och undrar om någon här som varit där kan ge mig några tips?

/Mats N


Hej,

det beror lite på vad som intresserar dig? Gitarrer antar jag är intressant och då är ju Carter's Vintage Guitars bra men även Gruhn's är välsorterat på vintagefronten. Är du intresserad av nyare prylar så finns ju de stora kedjorna som Guitar Center och Sam Ash. Det finns även många mindre och trevliga butiker med vintageutbud som är enkla att googla.

Om öl är intressant så finns det en hel del bryggerier som man kan besöka som tex Yazoo. Googla så får du en uppsjö av förslag på olika microbryggerier.

Ang musik så finns det ju en massa olika stilar representerade i staden som tex country i allt från topplistecountry och rockcountry till mer traditionell. Det finns även en bluegrasscen. Men det finns ju även en indiescen. Det beror som sagt på vad som ligger dig närmast om hjärtat? Jag har själv bäst koll på den mer traditionella countryscenen och då kan man besöka Robert's Western World på Lower Broadway, Nashville Palace ute vid Opryland, Station Inn brukar ha bra bluegrass och ligger ganska centralt (nära Yazoo och Carter's), på 3rd and Lindsley måndagskvällar är det western swing i världsklass med Time Jumpers (där Vince Gill bla ingår), American Legion Post 82 kör "Honky Tonk Tuesday" på tisdagar med 2-3 band som spelar honky tonk till dans (var själv där och spelade sist och rekommenderar det varmt, väldigt familjärt och trevligt musikerhäng).

Skivaffärer finns det också en hel del. The Great Escape är bra på second hand och vinyl/cd/stenkakor. Annars finns Grimey's och Jack White's väldigt häftiga ställe Third Man Records som även är butik, konsertställe och studio.

Man kan ju även gå konsert på Ryman's Auditorium. Det kan vara lite allt möjligt i rock/pop/country-väg där.

Man kan även gå på NHL-hockey mitt i stan men säsongen är kanske över nu.

Fundera på om det är något specifikt som lockar så finns det säkert fler tips här på bojen.

Trevlig resa!

/Johan


Bra tips! De ska jag lägga på minnet.
Tänkte att jag skulle ta en tur till Nashville nästa år, för att se en del av det man inte hann se när jag var där förra gången. :)

_________________
http://www.pigsinspace.se


27 Jun 2017, 18:34
Profile WWW

Joined: 18 Mar 2009, 12:12
Posts: 132
Location:
Post Re: Vad skall man se och göra i Nashville?
Hur länge kommer du att vara där Mats? :)

Jag har precis fått arbetsvisum i USA och flyttar till Nashville den 6e juli!
Vore ju grymt trevligt att träffas om du fortfarande är där när jag anländer ;)

/David


27 Jun 2017, 23:14
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1045
Post Re: Vad skall man se och göra i Nashville?
DaveCave wrote:
Hur länge kommer du att vara där Mats? :)

Jag har precis fått arbetsvisum i USA och flyttar till Nashville den 6e juli!
Vore ju grymt trevligt att träffas om du fortfarande är där när jag anländer ;)

/David


PM skickat.

/Mats N


28 Jun 2017, 07:32
Profile WWW

Joined: 18 Dec 2009, 21:11
Posts: 1347
Location: Göteborg
Post Re: Vad skall man se och göra i Nashville?
Johnny Cash museet tyckte jag var rätt trevligt. Turistigt men ändå ok.
Jag var där under Spring Break tyvärr (alltså i Nashville generellt, inte museet) och insåg då varför det kallas Nashvegas.
Värre fylla än på Avenyn en lördagkväll.
Köpte en frän Cowboyhatt också.


28 Jun 2017, 16:40
Profile
User avatar

Joined: 03 Aug 2010, 10:39
Posts: 1516
Location: Tjotahejti
Post Re: Vad skall man se och göra i Nashville?
Om du har tillgång till bil och tid över är blue ridge mountains ett fantastiskt ställe. Ca 4 timmar bort
Och the music trail
http://www.blueridgeheritage.com/herita ... sic-trails

_________________
Bapman
...........................
swimming with a hole in my body

I play Country music too, I'm just not sure which country it's from...

"The only thing worse than a guitar is a guitarist!"
- Lydia Lunch


28 Jun 2017, 17:24
Profile WWW

Joined: 11 Jan 2011, 13:28
Posts: 616
Location:
Post Re: Vad skall man se och göra i Nashville?
Allt detta och NHL hockey! Man borde kanske flytta!


03 Jul 2017, 23:21
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 30 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.