View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 15:10



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Ny pedaldag! Nux tape core deluxe! 
Author Message
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Ny pedaldag! Nux tape core deluxe!
75 pund inklusive frakt. Har suttit en stund uppgraderat programvaran och lekt med editorprogrammet.
Intrycket är att det är en förjävla rolig och bra pedal. Med hänsyn till priset är det verkligen pang för pengen.
De 7 fasta lägena går att editera och spara i pedalen. Det blir "halvpresets" där man sparar Wow, flutter, bas, diskant, saturation och Reverb. Åven kombinationen av avspelningshuvuden sparas.
Feedback, mix och time blir som rattarna står. Går att köra bara som reverb också, bättre än jag minns originalet. :D
Har varit sugen på en sån här ett tag och tryckte på köpknappen förra veckan. Lyckat!
Bosse

https://www.youtube.com/watch?v=pM_O6j5lfZc

https://www.youtube.com/watch?v=CYqqXSR3H-g

_________________
bneostman@live.se


20 Jun 2017, 20:39
Profile

Joined: 31 Jul 2012, 14:27
Posts: 310
Post Re: Ny pedaldag! Nux tape core deluxe!
Intressant! Har varit lite sugen på den ett tag men inte slagit till, av de få demos som jag sett så tyckte jag den verkade rätt kul och hade wow & flutter som lät bra när det skruvades upp rejält i nån demo.
Var köpte du din ifrån? Jag har kollat på guitarnet där den finns för 890:- motsvarar väl £75 i stort sett tror jag..


20 Jun 2017, 22:39
Profile
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Re: Ny pedaldag! Nux tape core deluxe!
Jag köpte den från Gear4Guitars UK. Solid sak, känns "bra" i hela utförandet. Går att få i självsvängning, och är väldigt musikalisk.
Sannolikt är ett original i bra kondition varmare och mer organisk men jag har faktiskt svårt att tro vad mina öron hör kontra vad mina ögon ser.

_________________
bneostman@live.se


20 Jun 2017, 23:08
Profile

Joined: 28 Dec 2007, 00:49
Posts: 2137
Location: Blekinge
Post Re: Ny pedaldag! Nux tape core deluxe!
Låter ju trevlig.
Påverkas "direktljudet" närman har den påslagen?
Och går det att få bara effektljud/eko ut?


22 Jun 2017, 15:51
Profile
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Re: Ny pedaldag! Nux tape core deluxe!
Man kommer åt "kill dry" genom editorn. Med pedalen satt i "TB" och level på noll hör man skillnad i ljudet endast genom att man hör att den blir buffrad, dvs ett lite bättre diskantinnehåll, men påverkan är minimal. I vart fall i min setup. Det enda jag kan invända är att det finns brus när den aktiverad, inte mycket men det finns där. Ungefär i samma nivå, möjligen lite, lite mer än vad min Source Audio Dimension Reverb genererar.
Bosse

_________________
bneostman@live.se


24 Jun 2017, 11:16
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 32 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.