View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 00:25



Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2
KISS 2017 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: KISS 2017
Varje gång jag ser Ace gamla gitarroddare sminkad som honom och försöka spela lika illa som han säkert tycker Ace gjorde så mår jag riktigt illa... kan inte se detta ens på YT av denna anledning. Katten skiter jag i ☺

_________________



12 May 2017, 21:03
Profile ICQ WWW

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: KISS 2017
Mike Leaf wrote:
Varje gång jag ser Ace gamla gitarroddare sminkad som honom och försöka spela lika illa som han säkert tycker Ace gjorde så mår jag riktigt illa... kan inte se detta ens på YT av denna anledning. Katten skiter jag i ☺

Men för 70,000 SEK får du ju en "meet and greet".

-Ta med dig katten vettja!... :mrgreen:

_________________
http://www.ergopikk.com


12 May 2017, 22:04
Profile

Joined: 12 Aug 2002, 10:06
Posts: 738
Location:
Post Re: KISS 2017
Jag var på konserten i Göteborg. Var ungefär som jag förväntade mig att det skulle vara. En bra show med dålig sång av Paul. Var några skämskudde-ögonblick i mellansnacket. Han lät som en gammal tant när han skulle skrika tuffa saker.

Hade min egentliga Kissperiod 1979-84. Sedan dess har jag inte ägnat dem mycket tid. Men det senaste året har jag lyssnat ganska mycket på dem, på grejerna från 76-83.


15 May 2017, 09:32
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: KISS 2017
JJ Jones wrote:
Jag var på konserten i Göteborg. Var ungefär som jag förväntade mig att det skulle vara. En bra show med dålig sång av Paul. Var några skämskudde-ögonblick i mellansnacket. Han lät som en gammal tant när han skulle skrika tuffa saker.

Hade min egentliga Kissperiod 1979-84. Sedan dess har jag inte ägnat dem mycket tid. Men det senaste året har jag lyssnat ganska mycket på dem, på grejerna från 76-83.


Paul Stanley lät nästan lite gaggig i mellansnacket. Det gick liksom i slow motion.

Tycker du att det de gjorde 74-75 är för ruffigt och skitigt?


15 May 2017, 12:14
Profile
User avatar

Joined: 03 Nov 2011, 15:54
Posts: 646
Location: Ibanez country
Post Re: KISS 2017
Vinyljunkie wrote:
Sitter just nu med en rejäl beslutsångest om jag ska gå bort och försöka få tag i en biljett till kvällens konsert på Scandinavium...

KISS är i särklass det band som betytt mest för mig genom åren och även om punken kom att bli betydligt viktigare har jag aldrig tröttnat på plattorna från 70 och 80-talet. Världens bästa rockband med världens bästa låtar!

Vad har Bojarna för relation till KISS?

Nu är det emellertid så att det enligt min mening saknar motstycke till att vara patetisk om man ser till vad de sysslar med idag. De största problemen är:

1. De har två andra medlemmar som sminkar sig som originalmedlemmarna med dito kläder, poser osv - de t o m härmar deras spelstil! Det innebär att de är till hälften ett coverband. Allvarligt talat..

2. Paul Stanley kan inte sjunga längre. Han låter som en kråka.

Ni som har gillat dem lika mycket som jag, vad tycker ni att de borde göra om ni fick bestämma? Min utopi ser ut såhär:

1. Sminka av sig igen.

2. Ta tillbaka Bruce Kulick.

3. Göra en ny platta efter de förutsättningar de har idag, kanske rent av en akustisk.

4. Ge sig ut på turné och skippa de låtar Paul inte kan sjunga längre.


Jag blir mest bara ledsen när jag hör moderna liveupptagningar med kiss. För mig så var/är Paul's sång allt. Utan den faller hela spektaklet. Jag tycker absolut om Gene's sång på dom låtar han sjunger. Kulick är en mkt trevlig gitarrist, Vinny vincent oxå. Ace är alltid kul att få höra MEN för mig spelar det inte längre så stor roll vilken/vilka de andra i bandet är då det faller på sången. Paul har varit en av mina favoritsångare och är väl till viss del fortfarande det men det blir för tråkigt att höra honom slakta dom gamla låtarna nu. Jag föredrar att lyssna på gamla liveupptagningar och studioversioner men Paul's en gång så mäktiga sång. Därför väljer jag att stanna hemma när kiss spelar live i sverige numera. Den överlägset bästa sången paul någonsin har spelat in går att finna på crazy nights-skivan.

_________________
Ibanez - New Ideas For Today's Musicians


15 May 2017, 15:01
Profile

Joined: 12 Aug 2002, 10:06
Posts: 738
Location:
Post Re: KISS 2017
Vinyljunkie wrote:
JJ Jones wrote:
Jag var på konserten i Göteborg. Var ungefär som jag förväntade mig att det skulle vara. En bra show med dålig sång av Paul. Var några skämskudde-ögonblick i mellansnacket. Han lät som en gammal tant när han skulle skrika tuffa saker.

Hade min egentliga Kissperiod 1979-84. Sedan dess har jag inte ägnat dem mycket tid. Men det senaste året har jag lyssnat ganska mycket på dem, på grejerna från 76-83.


Paul Stanley lät nästan lite gaggig i mellansnacket. Det gick liksom i slow motion.

Tycker du att det de gjorde 74-75 är för ruffigt och skitigt?



Ja det drog ner tempot något enormt när han stod och kraxade mellan låtarna. Ska ju vara " ALLRIGHT, LOVE GUN!" och sen pang på.

Bara blivit så att jag gillar de åren mest. Det var då jag kom in i KISS och har haft svårt att lyssna på äldre och yngre grejer sen.


18 May 2017, 08:38
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post Re: KISS 2017
Tack vare den här tråden har jag börjat lyssna en del på Kiss igen. Jag är faktiskt rätt svag för de där partylåtarna från mitten av 80-talet. Mitt första minne från Kiss är att jag fick någon slags reklamkasett från dåvarande Televerket där Clabbe körde lite reklamjinglar blandat med olika låtar. Minns så väl att han introducerade med "- Och här e Kiss, med Heaven´s on fire!". Jag tror jag var 7 år. Jag lyssnade på den låten om och om igen. Fantastisk låt än idag.


18 May 2017, 08:55
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 28 Dec 2007, 12:07
Posts: 137
Location:
Post Re: KISS 2017
CarlM wrote:
Jag såg att man kunde köpa paket med att träffa Paul Stanley få en Ibanez som han skulle spela en låt på under kvällens konsert och fyra valfria saker signerade för $10500.

Då tog jag för givet att det var en amerikansk eller japansk supervariant av gitarren som ingick, men nähä, det är den billigast kinavarianten (PS120) lackad med flaggmotiv man får. http://paulstanleyguitars.com/product/5417-stage-played-custom-flag-guitar-helsinki-finland/

Ibland erbjuder de tydligen gitarrer utan flagglack för bara $8500. Eftersom gitarren kostar knappt 10000:-, så kan man undra varför inte Gene hoppar på samma idé. Jag trodde han var den bästa affärsmannen i bandet.


"Anybody with a ticket stub or valid purchase receipt for any of the Queen dates in the USA and Canada this Summer - including the hotly anticipated “special” shows at the Hollywood Bowl in Los Angeles - is eligible to register NOW for the opportunity to purchase an exclusive BMG SPECIAL GUITAR hand signed by Dr. May himself.

The BMG Special - personally signed by Dr. May and complete with luxury BMG padded gig bag - will be available to ALL Queen + Adam Lambert 2017 North American Tour ticket holders to purchase at the regular discount price of £579.17 (excluding UK VAT *) + £95 UPS shipping to customers in the USA and Canada **."


Liten gnutta mer prisvärt (säkert bättre gitarr också gissar jag).


17 Jul 2017, 13:30
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Nov 2010, 20:05
Posts: 99
Location:
Post Re: KISS 2017
De två första kiss skivorna var bra, sen var det nästan bara Ace som var bra.


17 Jul 2017, 18:04
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3624
Location:
Post Re: KISS 2017
Tyckte Hotter Than Hell var frän som Parvel- typ när den släpptes. I dag tycker jag den suger.

Kiss är för mej lite som Hårdråkkens RollingStones- gamla uvar med en del hits.
Otrolig kommersiell framgång - men låter som halvtaffliga garageband.

Så här med något decenniums facit så inser jag att man hade tur som klev på Hårdråkken med Deep Purple In Rock som 7-åring.
Sicket lir!

Men smaken är olika.


17 Jul 2017, 22:39
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Oct 2008, 17:13
Posts: 502
Location:
Post Re: KISS 2017
Puttarn wrote:
CarlM wrote:
Jag såg att man kunde köpa paket med att träffa Paul Stanley få en Ibanez som han skulle spela en låt på under kvällens konsert och fyra valfria saker signerade för $10500.

Då tog jag för givet att det var en amerikansk eller japansk supervariant av gitarren som ingick, men nähä, det är den billigast kinavarianten (PS120) lackad med flaggmotiv man får. http://paulstanleyguitars.com/product/5417-stage-played-custom-flag-guitar-helsinki-finland/

Ibland erbjuder de tydligen gitarrer utan flagglack för bara $8500. Eftersom gitarren kostar knappt 10000:-, så kan man undra varför inte Gene hoppar på samma idé. Jag trodde han var den bästa affärsmannen i bandet.


"Anybody with a ticket stub or valid purchase receipt for any of the Queen dates in the USA and Canada this Summer - including the hotly anticipated “special” shows at the Hollywood Bowl in Los Angeles - is eligible to register NOW for the opportunity to purchase an exclusive BMG SPECIAL GUITAR hand signed by Dr. May himself.

The BMG Special - personally signed by Dr. May and complete with luxury BMG padded gig bag - will be available to ALL Queen + Adam Lambert 2017 North American Tour ticket holders to purchase at the regular discount price of £579.17 (excluding UK VAT *) + £95 UPS shipping to customers in the USA and Canada **."


Liten gnutta mer prisvärt (säkert bättre gitarr också gissar jag).


Det är ju en budgetvariant av Red Special. En "riktig" kostar typ 30k. Men visst, bra deal och kul med så att säga gratis autograf på en May-gitarr. Han verkar vara en supertrevlig och bra människa. 8)

_________________
https://open.spotify.com/artist/6oUjNtU ... n9B8wEOOmw


18 Jul 2017, 10:22
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: KISS 2017
Tobbe z wrote:
Tyckte Hotter Than Hell var frän som Parvel- typ när den släpptes. I dag tycker jag den suger.

Kiss är för mej lite som Hårdråkkens RollingStones- gamla uvar med en del hits.
Otrolig kommersiell framgång - men låter som halvtaffliga garageband.

Så här med något decenniums facit så inser jag att man hade tur som klev på Hårdråkken med Deep Purple In Rock som 7-åring.
Sicket lir!

Men smaken är olika.


Tycker du KISS spelar taffligt? Förväxlar du inte intrikat med tajt nu?


18 Jul 2017, 13:15
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.