View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 01:10



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Progressive Circus, The Tivoli, Helsingborg 
Author Message
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2759
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Progressive Circus, The Tivoli, Helsingborg
Imorron lördag 16:00! http://progressivecircus.com/?page_id=378

http://www.thetivoli.nu/program/1898-progressive-circus-2017

Nå'n annan Bojare som ska dit? Frugan och jag kommer iaf.

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


28 Apr 2017, 13:37
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2759
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Progressive Circus, The Tivoli, Helsingborg
Nå'n Bojare vet jag inte om det var där, men det var trevligt ändå :)

Alla banden kom på i utsatt tid, mellanakterna i Caféet var riktigt bra, det var en mkt trevlig stämning.
Bra ljud, särskilt med banden som hade lite mer "luft" i sin musik.

-- Kvällens stora behållning musikmässigt för oss var The Moulettes från England, de växte verkligen live!
Vi båda två är ju också suckers för musik med "folk"-influenser, numera är Moulettes också tyngre än tidigare.
-- Efter att ha sett Adrian Belew Power Trio två år i rad, förra året i Gbg, så behöver vi inte se dom på några år :lol:
Stundtals ett atonalt "mangel" :mrgreen: Men de hade kul och ojojoj vad trummisen Tobias Ralph imponerade!
Julie Slick på bas försvann tyvärr en del ljudmässigt, krockade med trummorna i lågmidd/bas, men hon lirar gott!

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


03 May 2017, 20:34
Profile

Joined: 04 Aug 2009, 11:35
Posts: 738
Location: Åstorp
Post Re: Progressive Circus, The Tivoli, Helsingborg
Gör ett inlägg så dina får lite sällskap :)

Jag o frugan var också där. Dock lyckades vi missa tåget (åt pizza) och kom inte dit förrän lite innan 21.00, alltså strax innan Adrian Belew. Men nu storgillar jag ju Belew, och uppskattar verkligen hans tokigheter på scen etc. Jag såg också honom i Gbg men detta var bättre -- mer gamla KC-låtar och framförallt bättre ljud. Dock som du säger så hörs basen lite dåligt men det beror nog mer på hennes ljud än ngt annat, svårtmixat ljud gissar jag. Nu satt vi på ovanvåningen, vet inte om det gjorde nåt men basen gick hyfsat bra genom ändå. Om man koncentrerade sig gick det att urskilja det mesta.

Summa: trots att jag lyckades missa allt utom huvudnumret gick jag därifrån helnöjd. Bra tryck i publiken också.


03 May 2017, 21:09
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2759
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Progressive Circus, The Tivoli, Helsingborg
Tack för sällskapet :D

Ja, jag tror också det är som du säger att hon har inställt ett basljud som är svårmixat, ingen midd som är tydlig.

De hade klart roligare i lördags än i Stenhammarsalen förra året, och att det är stående isf sittande publik framför gör naturligtvis massor för upplevelsen.
Och inte fasen kunde man i lördags tro att Adrian är 67?? Förbannade gubbe att spela så intrikata grejor!

Hörde du förresten att Tobias Ralph slängde in några takter ur ett break ur Zappas "Andy" i... var det sista låten kanske.

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


03 May 2017, 21:33
Profile

Joined: 04 Aug 2009, 11:35
Posts: 738
Location: Åstorp
Post Re: Progressive Circus, The Tivoli, Helsingborg
Nä Zappa-referensen missade jag tyvärr. Är ju gammal zappafantast annars. Men visst håller jag med - han är helt sjukt vital med tanke på sin ålder, och det hade gällt även om han var typ 30. Han har genuint kul, hittar på en massa saker som gör att alla konserter är unika, och sjunger lika tonsäkert som alltid. Släpper fram de andra i bandet. Så långt från översittarfasoner man kan komma. En riktig hjälte. T.o.m min fru gillade honom o hon lyssnar typ bara på mello etc annars. Det säger en del om hur underhållande han är


03 May 2017, 21:40
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 61 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.