View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 15:27



Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Gibson Les Paul - köpråd 
Author Message

Joined: 15 Mar 2017, 21:20
Posts: 2
Post Gibson Les Paul - köpråd
Hej.
Säkert en fråga som uppkommit tusen gånger tidigare men nu är det min tur att slå till på en Les Paul.
Jag är glad amatör och kan säkert varken höra skillnad eller spela bättre på en vintage Les Paul från 1959 jämfört med en billig Epiphone men jag ska ha en äkta Les Paul eftersom det länge varit en dröm.

Med ett pristak på cirka 20.000 kr. Vad ska man satsa på? Vad är mest gångbart om gitarren en gång i framtiden ska säljas?

- Ska man satsa på en Standard, Studio eller Traditional?
- Något specifikt i specifikationen som är avgörande för musiker som verkligen kan sin sak?
- Ska man ta hänsyn till någon speciell hals om man har små/medelstora händer?

- Ska man satsa på en ny gitarr eller är det bättre att köpa en begagnad men då med lite bättre komponenter?[/list][/list]

Inga lätta frågor men gör gärna ett försök att hjälpa mig! Tips emottages gärna.

Stort tack!
Mvh Peter


15 Mar 2017, 21:41
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Du fåren begagnad Custom Shop för de pengarna.
Kör på det!


Peter77 wrote:
Hej.
Säkert en fråga som uppkommit tusen gånger tidigare men nu är det min tur att slå till på en Les Paul.
Jag är glad amatör och kan säkert varken höra skillnad eller spela bättre på en vintage Les Paul från 1959 jämfört med en billig Epiphone men jag ska ha en äkta Les Paul eftersom det länge varit en dröm.

Med ett pristak på cirka 20.000 kr. Vad ska man satsa på? Vad är mest gångbart om gitarren en gång i framtiden ska säljas?

- Ska man satsa på en Standard, Studio eller Traditional?
- Något specifikt i specifikationen som är avgörande för musiker som verkligen kan sin sak?
- Ska man ta hänsyn till någon speciell hals om man har små/medelstora händer?

- Ska man satsa på en ny gitarr eller är det bättre att köpa en begagnad men då med lite bättre komponenter?[/list][/list]

Inga lätta frågor men gör gärna ett försök att hjälpa mig! Tips emottages gärna.

Stort tack!
Mvh Peter

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


15 Mar 2017, 22:22
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 11 Apr 2016, 17:37
Posts: 68
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Jag hade också kollat på begmarknaden.

Priset sjunker drastiskt på en gitarr ifall du går in i en affär och köper och sen säljer den privat.

Kollade lite på blocket i södra sverige och det finns riktigt många prisvärda Les Paul ute till försäljning.

/P


15 Mar 2017, 22:32
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Köp en Standard från början av 90-talet. Jag har en från 1992 som är prima. Och vad jag förstår var de generellt ganska bra på att spotta ut sig bra grejer från fabriken då ( enligt Bojens experter). Men eftersom de inte är mer eftertraktade än andra kan du få en för 10-12000, vilket jag tycker är ett bra pris.

Vill du lägga mer kan du hitta en beggad Customshop för 16-18000. Typ. R7 Gold Top tycker jag är trevlig. De ser man lite då och då på Blocket.


15 Mar 2017, 22:38
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Mar 2017, 21:20
Posts: 2
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
snutstrut wrote:
Köp en Standard från början av 90-talet. Jag har en från 1992 som är prima. Och vad jag förstår var de generellt ganska bra på att spotta ut sig bra grejer från fabriken då ( enligt Bojens experter). Men eftersom de inte är mer eftertraktade än andra kan du få en för 10-12000, vilket jag tycker är ett bra pris.

Vill du lägga mer kan du hitta en beggad Customshop för 16-18000. Typ. R7 Gold Top tycker jag är trevlig. De ser man lite då och då på Blocket.


Något likt denna men till ett aningen lägre pris kanske?

https://www.blocket.se/stockholm/Gibson ... ?ca=18&w=3


15 Mar 2017, 22:47
Profile
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3354
Location:
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Om du vill ha en riktigt bra Gibson Les Paul och har 20000:- att spendera, köp en Custom Shop.

Visst det finns en massa vanliga Gibson Les Paul Standards, Classics och Traditional och annat från Gibsons vanliga produktion som är fin-fina instrument som det gjorts massor med bra skivor med. Men Custom Shop-modellerna saknar i regel en hel del av de kompromisser som de lite billigare har.

Eftersom du är mån om andrahandsvärdet, så kan du nog räkna med att en CS står sig bättre.

Ett annat alternativ om du gillar gamla gitarrer är att köpa en 70-talare. De brukar gå från strax under 20' och uppåt, men om du inte är så insatt så kan det vara lite riskabelt att köpa 40-45 år gamla instrument. Men annars kan du nog räkna med att 70-talarna kommer att stå sig i pris och eventuellt öka.

Tänk på att Les Pauler skiljer sig en del från ex till, så provspela några stycken innan du bestämmer dig, så att du vet att du får en som du verkligen gillar.

Lycka till! Det är kul att köpa sin första Gibson Les Paul! :)


15 Mar 2017, 23:03
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 Apr 2011, 01:09
Posts: 2834
Location:
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
En begagnad Custom Shop R8 weight relieved lemon burst 8)

Ett helrätt köp, tror jag.


15 Mar 2017, 23:26
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 04 Feb 2003, 08:49
Posts: 983
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Köpte en begagnad (nyskick) '57 GT VOS av Hawa här på forumet för en massa år sedan.

Smaskensgura.

Ser dem ibland och vill sponant trycka på köpknappen.....

De jag sett ligger under ditt tak. Har ägt ett antal 70-talare och har en kvar, men ingen har varit i närheten av denna. Det har ju iofs inget som helst med framtida värde att göra...


Last edited by pafal on 15 Mar 2017, 23:53, edited 1 time in total.



15 Mar 2017, 23:51
Profile
User avatar

Joined: 12 Sep 2011, 20:04
Posts: 653
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Cabretta wrote:
En begagnad Custom Shop R8 weight relieved lemon burst 8)

Ett helrätt köp, tror jag.


ordningsfråga: för oss med små händer, blir inte R8-halsen lite i tjockaste laget?


15 Mar 2017, 23:52
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2532
Location:
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Peter77 wrote:
[...]...nu är det min tur att slå till på en Les Paul. [...]...[...]. Med ett pristak på cirka 20.000 kr. Vad ska man satsa på? Vad är mest gångbart om gitarren en gång i framtiden ska säljas?[
Mitt tips är (som flera varit inne på) att satsa på en beg. Gibson Les Paul Custom Shop i gott skick.
Med gott skick menar jag inga nedslitna eller gropiga band, hack i halsen, osv.

Som CarlM säger kan gitarrer skilja sig en del, så därför är det klokt att provspela flera och olika modeller (t ex R4, R6, R7, R8, R9) innan du bestämmer dig.
Var kylig, ta't lugnt o fint, känn efter vad som passar dig bäst viktmässigt, ljudmässigt, halsmässigt, osv...
Om du har "normala" eller små händer behöver inte en "fet" hals med automatik vara fel, utan det beror på var/hur halsen är fet.

Lycka till o välkommen!


16 Mar 2017, 00:26
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3354
Location:
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
pikehead wrote:
Cabretta wrote:
En begagnad Custom Shop R8 weight relieved lemon burst 8)

Ett helrätt köp, tror jag.


ordningsfråga: för oss med små händer, blir inte R8-halsen lite i tjockaste laget?


Det är nog R7-an (och R6:an) du tänker på. Det är duktigt grova stockar. R8:an är ett sätt för Gibson att komma undan med att göra en R9 till ett lägre pris, så R8:an brukar ha en ganska typisk Les Paul-hals som många gillar. R0 är däremot den tunna 60-talsvarianten "slim taper".


16 Mar 2017, 00:27
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Bästa är nog att testa alla Gibson du kan lägga händerna på. Eftersom de skiljer så mellan ex, så kan den rätta vara allt mellan Traditional upp till Custom Shop.
Good hunting :D


16 Mar 2017, 07:45
Profile
User avatar

Joined: 11 Feb 2010, 21:12
Posts: 3109
Location: Stockholm
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Om du tänker på andrahandsvärde så kan du helt glömma nya Gibson, oavsett modeller. Köp beggat. Och fundera över vad du vill ha för features. Hals, färg osv.

Även jag slår ett slag för en Custom Shop, de kommer antagligen att stå sig bäst i värde och du kommer aldrig att behöva snegla "uppåt" och oroa dig för att du inte köpt det bästa..

_________________
Rock and/or Roll:
http://open.spotify.com/artist/6G9vhEoxtetSTrcvLee14u
http://www.facebook.com/pages/Iron-Lamb/201720046525687
http://ironlamb.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UC7vgsQ ... tIhcqXo9EQ


16 Mar 2017, 09:28
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Peter77 wrote:
- Ska man ta hänsyn till någon speciell hals om man har små/medelstora händer?

-


Ja, alla R-modellerna utom 1960 modellen har FETA halsar, det varierar lite men de R8 jag testat har varit lika feta som R7
Dessa funkar därför inte för mig , jag gillar lite tunnare halsar än så.

Moderna R9 har lite trevligare halsprofil och mer som orginalen, men dessa är flammiga och hamnar inte inom din budget

Testa !

_________________



16 Mar 2017, 10:26
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 Oct 2013, 09:59
Posts: 2106
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
bummer wrote:
Bästa är nog att testa alla Gibson du kan lägga händerna på. Eftersom de skiljer så mellan ex, så kan den rätta vara allt mellan Traditional upp till Custom Shop.
Good hunting :D


Men sedan är det ju det där med mickarna också! Vilken musik spelar du? Gibsonmickarna skiljer sig åt - ett vanligt set är t ex 490/498, ett annat är Classic 57, sedan finns det Burstbuckers, Burstbucker Pro och många flera. Vilket sound gillar du?

Du måste testa nån Les Paul med Classic 57:or! Och dra på HÖGT!

Några parametrar att kolla på sammanfattningsvis:

* Halsen - bekväm? Slitna band? Missljud? Intonering över hela halsen?
* Ljudet i själva gitarren?
* Ljudet i mickarna? Sustain? Attack? Midrange? Bas? Diskant?
* Utseende? Burst? Enfärgad? Ådring?
* Skador? Reparationer drar ner priset markant.
* Pris?

Som alla har sagt - kan du testa så gör det. Det är guld! Jag t ex, bor på landet och måste köpa i blindo. Jag har 12 mil till närmsta vettiga musikaffärer. Men jag har haft tur på blocket men det bästa är att köpa här på Bojen. Trevliga, ärliga säljare och trevliga gitarrer. Finns även "Musikprylar" på FB.

_________________
##################


16 Mar 2017, 10:49
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3701
Location: Hising Island
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Haraldrig wrote:
Du fåren begagnad Custom Shop för de pengarna.
Kör på det!


+1

Om du vill att den skall stå sig så bra i värde som möjligt så är det CS som är mest intressant - MEN du kan få en fantastiskt bra LP för mindre pengar om du kollar runt.

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


16 Mar 2017, 11:40
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Förstår det är Gibson som är drömmen. Vill bara tipsa om den här, på Tip Top: Gibson Les Paul Standard Aged 1959 Jimmy Page Ltd COPY (=kopia) by Edwards (ESP-Japan).125 #338.SUPERFLAME TOP!! 2005New Old Stock.Very lightweight:3,60kg! Fantastic copy of the Gibson custom shop AGED Jimmy Page model!Extremely thin real nitrocellulose finish.Looks worn and relic,looks like the real thing from 59!Very cool thinstripe bookmatched super flamemaple top.2 USA S.Duncan pickups.ESP superswitching system with push-pull on all 4 knobs!Tuners Grovercopies in gold as on Page singnature model. Very limited edition from Japan.Sounds and plays great too.Original ESP gigbag. 16500 sek


16 Mar 2017, 12:50
Profile

Joined: 28 Aug 2013, 16:49
Posts: 1081
Location: Stockholm
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Börja med att kolla vilken halsprofil du tycker är bekväm och känns bra: 57/58, 59 eller V2 (60:s)
CS håller generellt sett högre nivå och det är lättare att hitta ett bra exemplar men MÅSTE nödvändigtvis vara bättre än t.ex ett bra Std-exemplar.
Dessutom har de CS-modeller som ligger inom din budget rätt biffiga halsar (R7/R8)
Som någon skrev ovan finns det goda chanser att hitta fina Std-exemplar från början av 90-talet, har själv en '90:a Std som min favvo, kör ifrån de flesta men inte alla CS jag provat. Dessa brukar dessutom ha lagom och IMO bekväm halsprofil som påminner om 59:orna.
Ett speciellt årtal, förutom tidigt 90-tal, jag har fått för mig och även erfarit verkar bra är 2007.
Faded-modellerna har gott rykte, vet ej mellan vilka år dessa tillverkades men det vet säkert någon annan.
Ett bra Custom-exemplar kan också vara intressant om man är lagd åt det hållet, brukar även stå sig värdemässigt.


När du klurat ut det så långt är det bara att börja tråla efter dröm-guran och provspela. Tänk på att mickar och elektronik är enkelt och i sammanhanget billigt att byta så försök att bortse från sånt. Koncentrera dig på ak-ton och sustain samt allmän spelkänsla. Tekniskt, förutom att kolla dead-spots, fungerande dragstång, skador/reparationer etc är det lämpligt att kolla bandens skick. Det är bökigt, alltså dyrt, att banda om med fret edge bindings!

_________________
Skill is nothing without style


16 Mar 2017, 18:32
Profile
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1595
Location: Kumla
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
CarlM wrote:
Om du vill ha en riktigt bra Gibson Les Paul och har 20000:- att spendera, köp en Custom Shop.

Visst det finns en massa vanliga Gibson Les Paul Standards, Classics och Traditional och annat från Gibsons vanliga produktion som är fin-fina instrument som det gjorts massor med bra skivor med. Men Custom Shop-modellerna saknar i regel en hel del av de kompromisser som de lite billigare har.

Eftersom du är mån om andrahandsvärdet, så kan du nog räkna med att en CS står sig bättre.

Ett annat alternativ om du gillar gamla gitarrer är att köpa en 70-talare. De brukar gå från strax under 20' och uppåt, men om du inte är så insatt så kan det vara lite riskabelt att köpa 40-45 år gamla instrument. Men annars kan du nog räkna med att 70-talarna kommer att stå sig i pris och eventuellt öka.

Tänk på att Les Pauler skiljer sig en del från ex till, så provspela några stycken innan du bestämmer dig, så att du vet att du får en som du verkligen gillar.

Lycka till! Det är kul att köpa sin första Gibson Les Paul! :)


+1

_________________
http://www.pigsinspace.se


16 Mar 2017, 20:06
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Oct 2005, 15:29
Posts: 898
Location:
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
snutstrut wrote:
Köp en Standard från början av 90-talet. Jag har en från 1992 som är prima. Och vad jag förstår var de generellt ganska bra på att spotta ut sig bra grejer från fabriken då ( enligt Bojens experter). Men eftersom de inte är mer eftertraktade än andra kan du få en för 10-12000, vilket jag tycker är ett bra pris.

Vill du lägga mer kan du hitta en beggad Customshop för 16-18000. Typ. R7 Gold Top tycker jag är trevlig. De ser man lite då och då på Blocket.


Slår ett slag för LP Classic mellan 1990-1993 också. De var dyrare än en Standard under den perioden.

Sid 109 Walter Carter's "The Story of Gibson Electric Guitars":
"The Les Paul Classic's vintage features, such as a small headstock, push-in tuner bushings and aged fingerboard inlays, made a mockery of the Les Paul Reissue. In 1990, the Reissue had received an upgrade - perhaps "retrograde" is a more accurate word - in the form of the '57 Classic humbucking pickup with original "patent-applied-for" specs. Still, the Classic was a more accurate reissue than the reissue."

_________________
http://www.seymourduncan.com/blog/the-players-room/friends-of-seymour-duncan-hamer-guitars


17 Mar 2017, 16:25
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Håller med om det mesta ovan. Dvs begagnat som man testar o trivs med, företrädesvis customshop.

Här är en jag hade köpt rakt av om jag inte redan hade för många pållar
viewtopic.php?f=1&t=112718

Måste ju testas såklart men rent på spec. så har den allt som gör den sjysst.. o priset..


18 Mar 2017, 15:21
Profile

Joined: 28 Aug 2013, 16:49
Posts: 1081
Location: Stockholm
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
SLA wrote:
Håller med om det mesta ovan. Dvs begagnat som man testar o trivs med, företrädesvis customshop.

Här är en jag hade köpt rakt av om jag inte redan hade för många pållar
http://ljudbojen.se/viewtopic.php?f=1&t=112718

Måste ju testas såklart men rent på spec. så har den allt som gör den sjysst.. o priset..

Tänkte precis posta samma. Varför gå över ån...

_________________
Skill is nothing without style


18 Mar 2017, 17:25
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Detta är ju VÄLDIGT personligt; men:
Personligen är jag inte så värst förtjust i Gibsons i någon form -med tunnare halsvarianter. För mig spelar det ingen roll hur kvalitativ än en Gibba är: Har den en tunnare hals; funkar detta inte för mig. Detta av två (för mig) stora orsaker:

A.) Jag tycker att en tunnare hals "svajjar"/pitchar för mycket för min smak -när man rör sig lite mer med en sådan. När det gäller just Les Paul; som har trä volym -och viktmässigt lite fetare kroppar; märks detta mer för iaf mig.

B.) Jag upplever alltid att de fetare halsprofilerna i Gibson gitarrer låter bättre i mina öron iaf. De ger lite "stabilare balle" och "stuns" + hänger/sustainar en aning mer.

Jag har gitarrer med båda varianterna. Även om jag föredrar de fetare. Men ibland får man kompromissa lite. Ex: Skall man ha en bra, lite äldre Flying V eller en ny 335:a -med fetare hals: Får man vara beredd att öppna plånboken lite mer. Men detta är givetvis en annan historia. Som tur är; så är detta (än så länge) inte fallet med Les paul -gitarrer; även om de flesta som finns till salu idag är med tunnare halsar. Men pga att det i modern tid tillverkas en hel av både 50's och 60's LP's hos Gibson; är det inte på långa vägar omöjligt att hugga en av båda varianterna.

Mitt första råd till en bra Pålle jakt är: Bli först helt övertygad över vilken hals -typ som man gillar bäst på en LP. Denna preferens styr ganska mycket över hur stort utbudet på Ex beggat marknaden i verkligheten är för en.


/ Jonken


18 Mar 2017, 18:16
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Jag köpte min första (och hittills enda) LP otestad genom att klicka på "köp" från en musikaffär i en annan stad i en annan del av landet. Detta var för ca 16 år sen. Då hade jag bara något år tidigare återupptagit gitarrspelande som i princip legat nere i något tiotal år medan jag hade små barn. Så trots att jag spelat sen 79 kände jag mig definitivt som nybörjare. Gitarren anlände hem till mig med taxi några dagar senare. Den kostade fem gånger så mycket som någon annan gitarr jag dittills köpt.

Supernöjd är jag fortfarande med denna fantastiska LP Standard. Ingen som helst koll hade jag på halstjocklekar, halsradie eller bandtyper. (Har fortfarande ingen koll på band). Så till skillnad från alla som säger att du noggrant måste veta vilken tjocklek du föredrar på halsen, vill jag framhålla ett alternativ: Man kan också skita fullständigt i det och köpa en gitarr som ser ball ut på bild. Man vet ändå inte om man gillar den förrän man har ägt den ett tag och spelat på den. Se bara till läsa in dig lite på priser på nätet så du inte betalar 20t för en gitarr som sen du inte får mer än hälften för om du vill sälja den.

Då kan du alltid sälja den vidare om du kommer på att halsen är för tjock eller tunn eller om det är något annat du inte gillar.

Beträffande halstjocklekar har jag även andra gitarrer med andra halstjocklekar, annan halsradie, annan mensur, annat material i greppbrädan men LP:n är ju den jag spelar allra mest på. Dock kan jag även spela på de andra gitarrerna (eller åtminstone lika dåligt :-)) så det måste inte alls vara avgörande med halstjocklek för alla.


Last edited by lpstd on 19 Mar 2017, 00:58, edited 1 time in total.



18 Mar 2017, 21:40
Profile
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4128
Location:
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Det där hållet jag med. Man kan inte veta vad man vill ha om man inte spelat länge och spelat mycket. Så om du inte vet exakt vila spec du vill ha så var ej rädd för att prova.


18 Mar 2017, 21:51
Profile ICQ WWW

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Jag har både haft supertunna halsar och ordentligt tjocka.


Men... hittar man en såndär Les Paul som ringer som en Telecaster med sustain, bite och respons.
Så glömmer man (jag) tjockleken väldigt hastigt.

Du skall satsa på en R7 eller R8.
Och en med ljust sound.

Enligt min erfarenhet så blev dom stegvis bättre från 2007 och framåt.
Gibson började använda hårdare trä från och med 2007 enligt min erfarnhet.

2013 verkar annars vara året som allt fungerade.
Och Les Pauls fungerar väldigt dåligt med Alnico 5 magneter i Paf liknande mikrofoner.

Detta är nu baserat på mina erfarenheter och gitarrerna jag har träffat på.
Så det är såklart generalisationer.

Dom absolut bästa Les Pauls jag har träffat på i mina 20års jakt på bra Les Pauler.
Så är det Tokais från 1984-1985 som alltid varit överlägsen.


19 Mar 2017, 00:42
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Ja såklart, vill man göra det enkelt för sig o få en riktigt bra pålle utan att ruinera sig så köper man MIJ..


19 Mar 2017, 08:26
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
lpstd wrote:
Så till skillnad från alla som säger att du noggrant måste veta vilken tjocklek du föredrar på halsen, vill jag framhålla ett alternativ: Man kan också skita fullständigt i det och köpa en gitarr som ser ball ut på bild. .

Stämmer men TS frågade specifikt om det i första inlägget

_________________



19 Mar 2017, 09:03
Profile ICQ WWW

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2532
Location:
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
Är trådskaparen kvar i matchen.... :?:


19 Mar 2017, 11:54
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 24 Jul 2010, 12:15
Posts: 1791
Location: Röven
Post Re: Gibson Les Paul - köpråd
zoork_1 wrote:
Är trådskaparen kvar i matchen.... :?:


Sket i allt och köpte strata säkert....

_________________
-Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.


19 Mar 2017, 23:25
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 39 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.