View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Apr 2024, 13:53



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Vem delar ut USPS Priority Mail International i Sverige? 
Author Message
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3357
Location:
Post Vem delar ut USPS Priority Mail International i Sverige?
Min hals är på väg från Warmoth och jag undrar om det är Schenker, Postnord eller någon annan som delar ut USPS Priority Mail International i Sverige?

Sista scanningen var i Köpenhamn i fredags, så den börjar närma sig, men jag hittar ingen info om vem som kör ut USPS Priority Mail International i Sverige.


13 Dec 2016, 12:54
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2012, 08:50
Posts: 452
Post Re: Vem delar ut USPS Priority Mail International i Sverige?
Posten (Postnord) sist jag fick levererat genom USPS

_________________
'Blah, blah, wof, wof'


13 Dec 2016, 13:07
Profile
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3357
Location:
Post Re: Vem delar ut USPS Priority Mail International i Sverige?
pippo wrote:
Posten (Postnord) sist jag fick levererat genom USPS


Tack! Då är det tur att den har ett skaft i lönn som tål omild behandling. Kanske relicing på köpet? :)


13 Dec 2016, 13:16
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2012, 08:50
Posts: 452
Post Re: Vem delar ut USPS Priority Mail International i Sverige?
--- bara inte warmothstämpeln på hälen slits bort så den kan misstas för en riktig Fender hals !! :shock:

Skämt åsido - hoppas den kommer fram hel och fin!!

Pippo

_________________
'Blah, blah, wof, wof'


13 Dec 2016, 13:37
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3243
Location: växjö
Post Re: Vem delar ut USPS Priority Mail International i Sverige?
CarlM wrote:
pippo wrote:
Posten (Postnord) sist jag fick levererat genom USPS


Tack! Då är det tur att den har ett skaft i lönn som tål omild behandling. Kanske relicing på köpet? :)


Jag har kört gods för både PostNord och Schenker och ingen särpräglar sig med att vara varken bättre eller sämre än den andra vad det gäller hanteringen av gods. Att man hör så mycket negativt om PostNord beror säkerligen först och främst på att man är så stora.
Sen är det verkligen på det viset att dom flesta transportskador beror på dålig emballering hos avsändaren. Har själv försökt hantera paket inslagna i tidningspapper förseglade med snöre!!

_________________
pudas


13 Dec 2016, 15:42
Profile
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3357
Location:
Post Re: Vem delar ut USPS Priority Mail International i Sverige?
pippo wrote:
--- bara inte warmothstämpeln på hälen slits bort så den kan misstas för en riktig Fender hals !! :shock:

Skämt åsido - hoppas den kommer fram hel och fin!!

Pippo


Ha, ha! Då får jag passa på och ful-logga den som fan!

Nä, det är en egen logga på väg från Rothko and Frost. Eftersom den är roastad, rostfri och compound radie, så går det inte att ta den för en Fender även om den är "Licensed by Fender".


13 Dec 2016, 15:49
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2622
Location: Sthlm
Post Re: Vem delar ut USPS Priority Mail International i Sverige?
CarlM wrote:
Eftersom den är roastad, rostfri och compound radie, så går det inte att ta den för en Fender även om den är "Licensed by Fender".
Utom förstås om man inte är expert... :)


13 Dec 2016, 16:07
Profile
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3357
Location:
Post Re: Vem delar ut USPS Priority Mail International i Sverige?
pudas wrote:

Jag har kört gods för både PostNord och Schenker och ingen särpräglar sig med att vara varken bättre eller sämre än den andra vad det gäller hanteringen av gods. Att man hör så mycket negativt om PostNord beror säkerligen först och främst på att man är så stora.
Sen är det verkligen på det viset att dom flesta transportskador beror på dålig emballering hos avsändaren. Har själv försökt hantera paket inslagna i tidningspapper förseglade med snöre!!


Det är säkert olika i olika städer, men här är Postnords eget åkeri hopplösa. När jag gick på lunch idag låg det blöta två kartonger i regnet på lastbryggan som Postnord hade dumpat utan kvittens från grannen.

De har lämnat värdefulla paket till oss utanför utan att ens ringa på. De skiter i att dela ut när vi är på plats utan låter det gå tillbaka till terminal för retur till närmaste jätteterminal för utkörning till en tobaksaffär som ligger på en gågata.

Efter vi hade flyttat så tog det ett halvår innan Postnord började levererade till oss. Det hjälpte inte att vi ringde deras kundtjänst upprepade gånger. Alla leveranser via Postnord fick vi hämta på tobaksaffären på den där gågatan med flera dagars försening som följd.

Alla andra fraktbolag levererade redan från början utan problem.

Postnord verkar ge förarna för mycket att leverera ut, så att de måste skita i en del adresser för att hinna tillbaka innan arbetsdagens slut. Alternativt bara slänga av utan kvittens med hopp om att inget försvinner eller reklameras. Med tanke på väntetiden i Postnords telefonkö, så är det ju inte ett nummer man ringer i onödan, så taktiken verkar funka fint.

Det funkar säkert bättre när de använder sig av underentreprenörer som får betalt beroende hur mycket gods om ska köras ut. Men Postnords egna chaffisar får väl sina 150:- i timmen oavsett vad de gör på sin runda och om man har ett dåligt ledarskap, så är väl inte motivationen på topp.

Vår DHL-kille är kanon. Samma sak med Schenkers lokala partners chaffisar och den bruna UPS-mannen är klockren. Men Postnord är helt hopplösa och det går inte komma i kontakt med någon i ledande ställning på den lokala terminalen för att hitta en lösning. Man är hänvisad till kundtjänst som lovar bättring men ingenting sker.


13 Dec 2016, 20:47
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3357
Location:
Post Re: Vem delar ut USPS Priority Mail International i Sverige?
lpstd wrote:
CarlM wrote:
Eftersom den är roastad, rostfri och compound radie, så går det inte att ta den för en Fender även om den är "Licensed by Fender".
Utom förstås om man inte är expert... :)


Just därför loggar jag inte min Speedcaster med ful-logga utan har beställt en med egen text. En dag ska jag som alla andra grävas ner och då vill man inte vara skyldig till att någon tar bygget för en Fender.


13 Dec 2016, 20:50
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 94 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.