View unanswered posts | View active topics It is currently 20 Apr 2024, 05:11



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Slarvade bort en gura i Tyskland för 6 år sen... THE RETURN? 
Author Message

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Slarvade bort en gura i Tyskland för 6 år sen... THE RETURN?
So... Den första gitarren jag nånsin ägde var en billig Epiphone Les Paul Special, har tyvärr inga hyfsade bilder av den, men den såg ut ungefär såhär:

Image

(fast tänk den överfull med kängpunks klistermärken och blod :mrgreen: )

Så ja, för ca 6-7 år sen åkte ett av mina punkband ner till Tyskland för att spela två spelningar.
Första spelningen gick väl så dåligt som det bör gå, för mycket fylla å slagsmål mellan diverse bandmedlemmar :mrgreen:

Vi blev sams igen sen men nästa spelning i Berlin var också en dimma. Inga slagsmål dock.

Men jag vaknade iallafall ensam bakom bardisken (dom hade ju gratis öl så jag passade väl på att ta till vara på erbjudandet) och hela spellokalen var tom. Hittade nån snubbe på spelstället och frågade "where's the other guys" å han sa "they went home hours ago!"

Så dom hade tydligen åkt hem till Sverige utan mej :mrgreen: (fick berättat senare att dom hade hittat mej i sista sekund innan bussen till flygplatsen gick, och kunde inte väcka mej, så dom drog)

Aja, det gjorde väl inget tänkte jag å gick å köpte mer öl å fick tag på en snubbe jag kände från ett annat tyskt punkband vi turnerat med ett år tidigare. Han bodde i Hamburg så jag hakade på honom hem dit under två veckors tid... Han jobbade i en liten skivaffär, men jag satt mest i hans lägenhet å lyssnade väl på nån skiva eller glodde på tv.

Aja, så kom dagen då jag skulle åka med flyg-försök nummer två.
Han väcker mej tidigit på morgonen, och han har redan tagit på sig gigbagen med gitarren, så jag hakar på fort till tågstationen som ska gå till flygplatsen. Han vill se min flygbiljett och beställer ett tåg som ska komma i tid.

Jag tar gitarren å hoppar på tåget å tackar för gästvänligheten sen slår det mej: HAN GLÖMDE ATT GE TILLBAKA MIN FLYGBILJETT :mrgreen:

Så jag tänkte... äh, men han kanske la den i gitarrfodralet? Så jag öppnar fodralet å märker: DET ÄR JU FEL GITARR :mrgreen:

Så då kommer jag till Bremen utan flygbiljett, och en om inte ännu sämre Epiphone Les Paul än min egen :lol:
Har inga pengar eller mobil heller så jag drar runt lite på stan å hittade på ett par punkare som skulle till nåt ställe så jag tänkte om jag går dit kanske jag kan hitta nån som jag kan sova över hos å fixa ny biljett... Men eftersom jag inte kände nån så verkade ingen va så sugen :mrgreen: aja, jag fick tipset om att dom har ett bibliotek i närheten dit jag kunde gå å låna dator så jag fick höra av mej till pappa å fråga "du kan du låna ut 2000 spänn till en flygbiljett?" :mrgreen:

Det gick bra så sen spatserade jag runt ensam hela natten i stan... tog faktiskt å promenerade en timme eller så till flygplatsen och kunde åka hem sen.

FAST FORWARD 6-7 ÅR:

Ett punkband från Stockholm ska spela in hos mej i min hemstudio, vars gitarrist bor i Berlin... som har fått tag på min gitarr! :mrgreen: säger han...

För när dom dyker upp hos mej å jag kollar fodralet så har han ju fått tag på "samma fel gitarr" som jag fick med mej första gången :mrgreen: hahaha!!!

Aja, då får vi väl nästan räkna med att gitarren är borta for real nu, detta var nog sista chansen.

Image


13 Nov 2016, 08:31
Profile
User avatar

Joined: 29 Dec 2007, 18:23
Posts: 1820
Location: Hill Valley
Post Re: Slarvade bort en gura i Tyskland för 6 år sen... THE RET
Nu kom jag ihåg varför jag inte vill åka på turné.

_________________
Försvinn ur min åsikt


13 Nov 2016, 10:10
Profile

Joined: 22 Apr 2005, 02:00
Posts: 147
Location:
Post Re: Slarvade bort en gura i Tyskland för 6 år sen... THE RET
Kul historia! Rent gitarrmässigt får man nog ändå säga att du drog det längsta strået, jag menar blockinlägg och bindings på LP är aldrig fel. Eller det kanske är om man är punkare i och för sig : :)


13 Nov 2016, 10:18
Profile ICQ WWW

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: Slarvade bort en gura i Tyskland för 6 år sen... THE RET
Till min förvåning såg halsen riktigt rak å fin ut, trots visuellt skick typ repor å andra skador.
Troligtvis inte värt en krona, så kanske ska göra nåt kul projekt med grejorna istället... Får se!

Inlaysen håller dock på att trilla ur. :mrgreen:


14 Nov 2016, 07:03
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Slarvade bort en gura i Tyskland för 6 år sen... THE RET
Historien påminner om käng-bandet Dissobers Polen-dagbok som publicerades i fanzinet Pie Mag!

Men nu vet vi var din dyrkan av vita gitarrer med svarta rattar kommer ifrån iaf.


14 Nov 2016, 13:50
Profile

Joined: 04 Aug 2004, 12:57
Posts: 2604
Location:
Post Re: Slarvade bort en gura i Tyskland för 6 år sen... THE RET
Så kan man också göra :lol:


Bra film om ett punkband på turné btw: http://www.imdb.com/title/tt4062536/?ref_=nv_sr_2


15 Nov 2016, 12:36
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 01 Mar 2008, 21:29
Posts: 1106
Location: Nedre Norrland
Post Re: Slarvade bort en gura i Tyskland för 6 år sen... THE RET
Underbar historia, på många plan. :)

_________________
http://www.tinypedals.se


15 Nov 2016, 13:13
Profile WWW

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: Slarvade bort en gura i Tyskland för 6 år sen... THE RET
Kul att ni gillar historian.
Det tog bara ett par sekunder för mej efter beskedet att dom andra åkt hem tills at jag tänkte att äh, detta kommer jag skratta åt sen.

Vinyljunkie wrote:
Historien påminner om käng-bandet Dissobers Polen-dagbok som publicerades i fanzinet Pie Mag!

Men nu vet vi var din dyrkan av vita gitarrer med svarta rattar kommer ifrån iaf.

Ej läst, men kan tänka mej ;)

Möjligtvis, men jag tror det hästammar från när jag va liten å glodde på Maiden England om å om å om å om å om å om igen, då Adrian inte bara hade en skitsnygg Jackson men även en av årtiondets redigaste hockeyfrillor!
Image

Jag tröttnar aldrig på färgschemat faktiskt...


15 Nov 2016, 16:08
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 66 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.