View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Mar 2024, 07:38



Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Parker Fly Deluxe 
Author Message
User avatar

Joined: 07 May 2016, 14:02
Posts: 68
Location: Svea rike
Post Parker Fly Deluxe
Jag har sedan ett halvår fått problem med ryggen; förhoppningsvis (och enligt läkare) är det något som kommer att läka om jag sköter mig. Som en del i mitt skötande av mig själv :D funderar jag på köpa en riktigt lätt gitarr. Parker Fly Deluxe ska väga ca 2 kg och det låter fint i mina öron. Vad har ni för erfarenhet av Parkers premiumsegment? Utseendemässigt älskar jag de, kanske lite för lite möbel för min smak, men jag har överseende med att de inte finns med endast klarlack.


28 Sep 2016, 15:04
Profile

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Parker Fly Deluxe
Lägg också märke till att gitarren har en annan klang.

Några säger tunnare, jag säger "plinkigare" beronde på
materialet i kroppe såas.

Therions leadgitarr spelade in ett helt album med detta (lead)
låter väl som Yngwie en gammal bra hederlig dag, lite
lagom plinkigt och plonkigt.

Själv föredrar jag (gärna) mahogny med en fet lönntopp med lite stadga.
Ska du spela hemma själv, så fine det är ju bara att tuta och köra.

_________________
http://www.ergopikk.com


28 Sep 2016, 15:24
Profile

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3624
Location:
Post Re: Parker Fly Deluxe
Har en gammal Parker Fly Classic från 92/93 nån gång.

Genialisk och ergonomisk gitarr. Min väger 2,1 kg.

Klara man sej med två HB och äggläge samt Piezo så är man hemma.

Ljudmässigt finns inget att invända var sej i ton eller sustain.

Har haft min i 8 år och LesPauler och Teles är inte längre hemma.

När jag ville han en Strata så byggde jag en med Parkerergonomisk kropp (3,1 kg).

Jeafla bra byggen! As good as it gets!
De nya moderna har jag ingen vidare koll på men de verkar tyvärr allt för kommersialiserade utom just de svindyra som verkar hålla sej till ursprunget.


28 Sep 2016, 15:38
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 06 Sep 2009, 15:58
Posts: 392
Post Re: Parker Fly Deluxe
Jag spelade mycket Parker ett tag på sena nittiotalet. Både Deluxe och Classic. Svinbra gitarrer, och då talar jag om de som tillverkades innan Ken Parker sålde, senare varianter har jag ingen koll på. Svajsystemet är genialt t ex. Men, mickarna är inget vidare kul. Utan karaktär på något märkligt sätt. Udda då ju guran onekligen har en stark utstrålning. De är inte heller att bara byta mot några andra humbuckers eftersom det är en special variant byggd för Parker. Dessutom mycket elektronik att hålla reda på om man ska in och löda själv
DiMarzio gjorde ett tag utbytesmickar i rätt format men om de går att få tag på idag vet jag inte.
Men som sagt, underbara att lira på om man gillar snabba slanka halsar.

_________________
Man behöver aldrig va lugn


28 Sep 2016, 15:38
Profile

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3624
Location:
Post Re: Parker Fly Deluxe
I min sitter det Di Marzio som standard.

Magnus Olsson vet säker om det går att beställa nya Parker mickar - isf är hela DiMarzio sortiment tillgängligt.

Det som skiljer är att två av polskruvarna får vara höjdjustering- för övrigt lätt att modda själv med en plåtsax, borrmaskin och adekvat gängtapp.


28 Sep 2016, 15:48
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 07 May 2016, 14:02
Posts: 68
Location: Svea rike
Post Re: Parker Fly Deluxe
Av det jag hört på tuben låter de bra i mina öron. Jag är heller ingen mekare själv utan lämnar i så fall in den till någon skicklig. Jag vill inte köpa en ny utan letar efter en begagnad Fly Deluxe (kostar en slant iaf). Är ca 15kkr ett rimligt pris eller ska jag vänta mig att betala mindre/mer?


28 Sep 2016, 15:51
Profile

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3624
Location:
Post Re: Parker Fly Deluxe
Tror inte man får 15 k i dag - om den inte är nästan ny.
De gamle ligger nog som max på runt 10.

Lite beroende på skick och ålder


28 Sep 2016, 16:40
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 07 May 2016, 14:02
Posts: 68
Location: Svea rike
Post Re: Parker Fly Deluxe
Kollar jag online så ligger de runt $4000-$5000. :shock:
Ska kolla runt och se vad jag kan hitta.

Supertack för er input! :D


28 Sep 2016, 18:31
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10859
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Parker Fly Deluxe
Nästan alla DiMarzio mickar går att köpa med parker fäste.

Gitarrerna är jättebra, lite annan ton än ett "traditionellt" bygge, men absolut inte sämre, bara annorlunda.
Det enda jag har lite problem med dem är att de är så vass övergång från hals till greppbrädan.
Spelar man mycket med tummen över är det direkt otrevligt.
Svårt att runda av som man kan glra på en gitarr av trä.

Även det att det är lack på baksidan av halsen, ingen jag gillar, men det är det ju många som gör.


Ett alternativ om det är för en period är ju Yamaha RGX A2, den är mer som en vanlig gitarr men är lika lätt.
Jag har en som jag köpte i samma syfte när jag bröt axeln för några år sen, du kan få köpa den billigt.
DiMarzio mickar i isf för original.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


28 Sep 2016, 18:41
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 May 2016, 14:02
Posts: 68
Location: Svea rike
Post Re: Parker Fly Deluxe
Jag är ingen mickkännare sådär, men är seymore duncan mickarna inte bra?
Inser nu att äldre Parker Fly blir knepiga att hänga upp traditionellt. Det där huvudet må vara vackert men det finns inget att hänga på.

Jag tänker krympa mitt inventarie lite och ha en lite mer premium gura än jag brukar. Dyrt med utrymme här i Stockholm. :)

Får se om det blir en Parker, jag kanske gillar att titta på den mer än spela på den. Jag har redan en Parker PDF80 (till salu under säljes) som jag gillar. Tänker att en Fly känns ungefär likadant fast lättare. Strandberg är också ett alternativ.


Last edited by MdaG on 28 Sep 2016, 19:49, edited 1 time in total.



28 Sep 2016, 19:07
Profile

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3624
Location:
Post Re: Parker Fly Deluxe
MdaG wrote:
Jag är ingen mickkännare sådär, men är seymore duncan mickarna inte bra?


Jorå! SD funkar åxå. Vet att de sitter i en del moderna Parker.

Jag tror inte att de går att få med Parker specs som med DiMarzio
Då får man fixa lite själv.
Personligen stör jag mej mest på att Piezodelen låter som just Piezo medans ungdomarna med stora ögon förklara för Farbror att det låter som en Akustisk vilket jag dementerar å det kraftigaste!.
Då de har stereoutgång så kör jag ofta HB och Piezo i olika stärkare med olika pedaluppsättningar


28 Sep 2016, 19:27
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 12 Jan 2008, 03:41
Posts: 777
Post Re: Parker Fly Deluxe
har absolut inget att bidra med i tråden eftersom jag aldrig har provat en...men jag har varit hopplöst förälskad i parker fly i hundra år. vackrare design går knappt att hitta.


28 Sep 2016, 20:21
Profile
User avatar

Joined: 22 Sep 2004, 23:57
Posts: 1892
Location: Västra Frölunda
Post Re: Parker Fly Deluxe
Har ingen Parker, men ..

En Warmoth Telecaster i chambered swamp ash. 2,8 på badrumsvågen.
Det behövs nästan inget axelband, till den.
8)

Kan va nåt.

_________________
<--->

Salve securim manubrium !


28 Sep 2016, 20:31
Profile
User avatar

Joined: 07 May 2016, 14:02
Posts: 68
Location: Svea rike
Post Re: Parker Fly Deluxe
crybaby wrote:
Har ingen Parker, men ..

En Warmoth Telecaster i chambered swamp ash. 2,8 på badrumsvågen.
Det behövs nästan inget axelband, till den.
8)

Kan va nåt.

Jag tror att min Delta Wing (se min avatar) väger ungefär så mycket. Allt det här är egentligen en ursäkt för mig att göra mig av med några gitarrer och köpa en mer premium. Egentligen tror jag inte att ett kilo mindre kommer hålla ryggproblemen borta. Inte när man spelar ca 1h om dagen som jag gör. Träning och mindre stillasittande kommer vara den riktiga lösningen. :)


28 Sep 2016, 20:49
Profile

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3624
Location:
Post Re: Parker Fly Deluxe
MdaG wrote:
crybaby wrote:
Har ingen Parker, men ..

En Warmoth Telecaster i chambered swamp ash. 2,8 på badrumsvågen.
Det behövs nästan inget axelband, till den.
8)

Kan va nåt.

Jag tror att min Delta Wing (se min avatar) väger ungefär så mycket. Allt det här är egentligen en ursäkt för mig att göra mig av med några gitarrer och köpa en mer premium. Egentligen tror jag inte att ett kilo mindre kommer hålla ryggproblemen borta. Inte när man spelar ca 1h om dagen som jag gör. Träning och mindre stillasittande kommer vara den riktiga lösningen. :)


Fast en Parker Fly är en god ursäkt. 8) :D


28 Sep 2016, 21:37
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 07 May 2016, 14:02
Posts: 68
Location: Svea rike
Post Re: Parker Fly Deluxe
En mycket god sådan. :)

Måste dock få tag i en bullwinkle (eller försöka göra en egen) om jag ska kunna hänga upp den på existerande hängare. :(


29 Sep 2016, 10:51
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7625
Location: Malmö
Post Re: Parker Fly Deluxe
Har haft en Parker Fly Classic i några år, den är extremt lättspelad och ergonomisk, underbart svaj.
Vad jag inte helt gillar fullt utan, detta är "svag" kritik, är att mickarna är lite tråkiga/platta om man försöker köra rent, även i mittläget.


30 Sep 2016, 16:19
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4543
Location: Northbottom
Post Re: Parker Fly Deluxe
Jag har länge letat efter en bra gitarr med ett piezo system -där man kan kombinera/samköra dessa med vanliga mickar. Den överlägset bästa jag testat när det gäller denna kombination; var en Parker Fly -för länge sedan. Genom åren har jag testat en massa olika modeller av dessa instrument. En röd tråd i all mitt testande; har visat sig vara: De dyraste modellerna låter inte bäst. När Parker släppte sin Nite Fly Mojo -serie ca 5 efter millenium skiftet: Föll alla bitar på plats för mig. Det var den gitarren jag skulle ha. (Dvs inte neck thru -modellerna -som de flesta andra trånar efter.)

Det speciella med denna gitarr modell är att den hade en kropp i mahogany -och en hals i helt grafit material. En kombination av värme och distinkt "snap"/"pop". Något som verkligen i mitt tycke funkar ihop tonmässigt. Förutom piezo systemet har gitarren två Seymour Duncan humbuckers (JB/Jazz).

För några veckor sedan blev det napp för mig. En grå '06:a i nyskick i England till väldigt vettiga pengar. Säljaren som var en vän till en kompis där borta -var riktigt trevlig och juste. Det blev en snabb och smidig affär.

Har tyvärr inte knäppt några bilder än på min; men det är en mörkgråfärgad sån här: https://www.zzounds.com/item--PRKNFO

Gitarren dök upp hos mig för en och halv vecka sedan. Jag trodde knappt mina ögon: Instrumentet var inte i nyskick; den var fasen som sprillans ny! Samma gällde caset: Inte ett jäkla märke på det. Precis som att man just lyft ner det från lagerhyllan i fabriken! Både gitarren och caset trots sina 12 år luktade fortfarande sprillans nytt. (-Helt jäkla otroligt!)

Ett strängbyte, lite fix och set up senare var det inpluggnings dags. Jag har testat flera av dessa instrument -men aldrig ett som är strikt optimerat och inställt för mina egna/personliga specifikationer. Det blev bara "WOW" direkt. Dessa gitarrer kan (som alla instrument) lida av att ha en ytlig/tunn AK-karaktär. Sånt löser man alltid genom att se över kontakten mellan kroppen och halsen. Dock är det lite trixigt att fixa optimal kontakt i dessa instrument; då halsinfästningen är rund. Men JÄKLAR hur BRA optimala kontakter funkar även mellan trä och kompositmaterial! Parker gitarrer som i grund har en lite speciell ton; var helt plötsligt som en enda stor käftsmäll av allt: -Metalliskt, -dynamiskt, -fett, -basigt, -jämnt. -diskantrikt. Och den där jäkla sustainen som är helt jäkla vansinnig! Hela instrumentet känns som enda jäkla ton gaffel! Svajjet är exakt och himmelskt lättjobbat. svajkänslan påminner om en blandning mellan ett mjukt två punkts Strata svaj och ett EDGE med väldigt få fjädrar på baksidan. De låsbara Sperzel -stämskruvarna håller stämningen förhållandevis bra; så länge man inte är allt för vild med spaken.
Mickarna: SD JB och SD Jazz -tillhör statistiskt sätt inte till mina favoriter; men de funkar på någe konstigt vänster RIKTIGT BRA i den här gitarren. Både för sig -och mixade tillsammans med piezo systemet. Jag började med att plugga in en vanlig mono telekabel rakt in i olika stärkare: Klockrent resultat genom allt! Sedan böt jag till Parkers egna stereo kabel som följde med gitarren; och styrde piezo signalen till en förstärkare -och micksignalen till en annan förstärkare. -SÅ JÄKLA ANNORLUNDA OCH HÄFTIGT! Tänk att kunna köra piezo genom en ren, varm Twin -samtidigt som man kör de vanliga mickarna genom en rytande Boogie eller en Marshall...?! Ger tillgång till en hel ny ocean av ljudmöjligheter! Skitfräkt att vrida av på tonekontrollen överstyrt ala Bonamassa -och samtidigt ha en vacker diskantrik akustisk ton parallellt! Även att plugga in på båda kanalerna i en Twin samtidigt: Ena kanalen Piezo -och den andra vanliga mickar rent. Über coolt!

Piezo systemet i dessa gitarrer laggar inte för fem öre! Det du har att komma med -med fingrarna; får man även ut. På gitarren sitter det två stycken 3-läges toggle switchar. Den ena (översta) funkar som en vanlig LP-mick väljare. Lägena för den andra (nedre) switchen bestämmer signal ut. Alternativen är:

A.) Endast vanliga mickar
B.) vanliga mickar + piezo.
C.) Endast piezo.

Det finns även tre styck rattar i bästa strata menéer på kroppen:

- Översta ratten är volymkontrollen
- Mittersta ratten är ton kontrollen. Denna är av push/pull typ -som möjliggör tappning av HB-mickarna.
- Den understa ratten är en blend pot; där man mixar signalen mellan mellan vanliga mickarna och piezo systemet.

Dvs när man väl har pluggat in; har man väldigt mycket av kontrollen över ljud, signalvägar och switchning på locket i sitt instrument. När man hör detta; kan man lätt tycka att detta känns krängligt och jobbigt. Men det är precis tvärtom: Det är nästan löjligt enkelt att manövrera allt även i riktigt kritiska lägen. (Detta var även rejält överraskande för mig.)

Spelkänlan i en Parker är nästan äckligt "slick". Extremt låg stränghöjd är möjlig om man gillar det. De rostfria bandstavarna (utan stjälk; som endast på limmade på brädan) är som smör att spela på. Svajjet kan man med en enkel vridning ändra mellan:

- Fast (inge svajfunktion)
- Dive only (bara svajja neråt)
- Flytande (upp & ner)

Lägger man ihop alla dessa saker; är det fasen detta ett JÄKLIGT BRA stränginstrument! Och då tar jag även i beaktning att dessa instrument inte är de billigaste för plånkan att köpa loss. De kostar; ja: Men man får även en JÄKLA MASSA för de pengarna! Jämför man en parker mot ett klassiskt high end instrument för samma pengar: Då är det ganska slutsnackat fort. Det finns inget som dessa instrumet fixar -på ett sätt som Parkern inte kan vara med och matcha på samma planhalva. Vänder vi istället på detta: Det Parkern kan göra utöver detta; kan inte de klassiska high end instrumenten inte göra. Detta tycker jag gör Parker till en riktigt värdig vinnare. Och: Yes: Det finns andra highend instrument med piezo system. Jag har testat de flesta av dessa alternativ. Men ärligt talat: Rent funktionellt blir skillnaden för uppenbar.

Detta är min första Parker Fly gitarr. Men detta kommer GARANTERAT INTE att vara min sista!
Bilder kommer till nästa helg.


/ Jonken 8)


21 Oct 2018, 21:24
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4543
Location: Northbottom
Post Re: Parker Fly Deluxe
Här kommer bilderna på myggan:

Image Image

Har hunnit lägga ner en mer acceptabel speltid på denna gitarr nu. Känns som att man upptäcker nya ljudnyanser på den hela tiden. Är RIKTIGT NÖJD med den!


/ Jonken


27 Oct 2018, 15:25
Profile

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Parker Fly Deluxe
Ahhh, kaffeved, det behövs så här års!... :wink:

_________________
http://www.ergopikk.com


27 Oct 2018, 16:19
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4543
Location: Northbottom
Post Re: Parker Fly Deluxe
FuriousFingers wrote:
Ahhh, kaffeved, det behövs så här års!... :wink:

:lol: Frågan är ju hur bra grafiten brinner. Det är ju så förbannat kallt.

/ Jonken :wink:


27 Oct 2018, 16:58
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1850
Post Re: Parker Fly Deluxe
Jonken wrote:
Här kommer bilderna på myggan:

Image Image

Har hunnit lägga ner en mer acceptabel speltid på denna gitarr nu. Känns som att man upptäcker nya ljudnyanser på den hela tiden. Är RIKTIGT NÖJD med den!


/ Jonken

Clean! Grattis!

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


28 Oct 2018, 09:39
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4543
Location: Northbottom
Post Re: Parker Fly Deluxe
Polytone wrote:
Clean! Grattis!

Tackar. Den är super clean. Jag överdriver verkligren inte -när jag säger att gitarren är i absolut nyskick.


/ Jonken


28 Oct 2018, 12:22
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2521
Location:
Post Re: Parker Fly Deluxe
Ser uppkäftigt ut, he, he...


28 Oct 2018, 14:47
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 07 May 2016, 14:02
Posts: 68
Location: Svea rike
Post Re: Parker Fly Deluxe
Jag köpte slutligen en Parker Fly Deluxe Majik Blue (2003). Den är verkligen fantastiskt skön att spela på. Det jag kan se som en nackdel är att ifall jag någonsin behöver reparera den, vågar/kan man lämna in den hos sin lokala musikaffär?


30 Oct 2018, 11:22
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4543
Location: Northbottom
Post Re: Parker Fly Deluxe
MdaG wrote:
Jag köpte slutligen en Parker Fly Deluxe Majik Blue (2003). Den är verkligen fantastiskt skön att spela på. Det jag kan se som en nackdel är att ifall jag någonsin behöver reparera den, vågar/kan man lämna in den hos sin lokala musikaffär?

Spontant skulle jag i de grövsta avråda dig att lämna in den på en lokal musikaffär. Om inte techen på just denna musikaffär är erkännt -och inte självutnämnt duktig på just Parker guror. Det är en stor skillnad mellan att strikt laga i funktion -och i att laga SAMT optimera för optimalfunktion när det gäller instrument reparationer. Kvalitetsskillnaden mellan alternativen är avsevärt stor; och märks ofta i väntetid och pengar för kunden. (Riktigt bra techs har jobb som står på kö.)

Parker gitarrer är inte de enklaste sakerna att pilla i. Något som de flesta bra Techs nog skriver under på. Det finns fina skräckexempel på You Tube om detta. (Ex Crimson guitars "How to" bandklistring på en fin, dyr vit Parker är ju en äkta skrattklassiker bland techs.) :lol: Ett klockrent exempel på att återställa en trasig funktion; men i princip göra mer skada än nytta på instrumentet i samband med processen. Det roliga är många kan se detta -och inte ens komma på vad som blir så snett. :o


/ Jonken


31 Oct 2018, 21:05
Profile
User avatar

Joined: 07 May 2016, 14:02
Posts: 68
Location: Svea rike
Post Re: Parker Fly Deluxe
Jonken wrote:
MdaG wrote:
Jag köpte slutligen en Parker Fly Deluxe Majik Blue (2003). Den är verkligen fantastiskt skön att spela på. Det jag kan se som en nackdel är att ifall jag någonsin behöver reparera den, vågar/kan man lämna in den hos sin lokala musikaffär?

Spontant skulle jag i de grövsta avråda dig att lämna in den på en lokal musikaffär. Om inte techen på just denna musikaffär är erkännt -och inte självutnämnt duktig på just Parker guror. Det är en stor skillnad mellan att strikt laga i funktion -och i att laga SAMT optimera för optimalfunktion när det gäller instrument reparationer. Kvalitetsskillnaden mellan alternativen är avsevärt stor; och märks ofta i väntetid och pengar för kunden. (Riktigt bra techs har jobb som står på kö.)

Parker gitarrer är inte de enklaste sakerna att pilla i. Något som de flesta bra Techs nog skriver under på. Det finns fina skräckexempel på You Tube om detta. (Ex Crimson guitars "How to" bandklistring på en fin, dyr vit Parker är ju en äkta skrattklassiker bland techs.) :lol: Ett klockrent exempel på att återställa en trasig funktion; men i princip göra mer skada än nytta på instrumentet i samband med processen. Det roliga är många kan se detta -och inte ens komma på vad som blir så snett. :o


/ Jonken

Misstänkte det. Vilka alternativ finns det i Sverige?


01 Nov 2018, 21:09
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4543
Location: Northbottom
Post Re: Parker Fly Deluxe
MdaG wrote:
Misstänkte det. Vilka alternativ finns det i Sverige?

Har ni inte koll var i Svea rike du håller till. Men skulle du inte hitta någon nära där du bor; så kan jag alltid trygga upp dig här från Norrbotten.


/ Jonken 8)


02 Nov 2018, 09:27
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4543
Location: Northbottom
Post Re: Parker Fly Deluxe
Lite YT Parker candy:
https://www.youtube.com/watch?v=yxm3hqw3vIA
https://www.youtube.com/watch?v=s5xG363APnk

Ett ENORMT mångsidigt instrument!

Och tar man sig tid för överkursen; och verkligen lär sig hur man tar hand om sin Parker: Har man inte heller några issues med gitarren.
Det som många inte känner till; är att Parker är ursprungligen designade för att fungera med 009-042 sträng tjocklek.


/ Jonken


02 Nov 2018, 09:53
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4543
Location: Northbottom
Post Re: Parker Fly Deluxe
Här är en jättebra video -för alla som vill byta de sunkiga första gen -piezo sadlarna; mot de bättre varianterna:

https://www.youtube.com/watch?v=dDBwfdruw90

Här får man även en ganska bra bild över vilket jobb det egentligen är att göra detta. Även att Joel är en kille; som i allra högsta är kapabel att göra denna typ av jobb hemma. Han är inte beroende av en hel gitarrverkstad -för att göra jobbet. Ett riktigt hedrande betyg -som Tech.


/ Jonken


02 Nov 2018, 11:28
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 42 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: Mike Leaf and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.