View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 14:12



Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page 1, 2  Next
enkel, billig o funktionell hemmastudio tips 
Author Message
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
En kompis vill efter många år inreda en sån , men undrar vad som behövs, börjar typ från scratch. Var inne på 4sound och fick som förslag en mixer Behringer Xenyx X2442 USB, jag kollade in den på deras hemsida men blev snurrig av alla reglage o undrade hur fan han ska använda den. ;D

Själv tänker jag att han behöver typ ett Focusrite Scarlett, Audient iD4.. usb ljudkort, en sjysst mick (shure sm58? kom gärna med förslag, Röde NT1-A?) mickstativ, sladd o nått slags sjysst DAW programvara (han har en pc) o monitor o hörlurar.

Är jag rätt ute??


06 Sep 2016, 13:52
Profile

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Hemma kör jag på Tascam US-144MKII å är riktigt nöjd! Billigt, men väldigt bra.

Om han inte kan kräma på rörstärkare, eller vill lägga pengar på en Kemper/AXEFX så tycker jag att Positive Grid Bias verkar finemang.
Har testat det lite idag första gången å är ganska imponerad faktiskt.
https://soundcloud.com/tudio2-akt/positive


06 Sep 2016, 14:48
Profile
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Tack ska kolla upp :)


06 Sep 2016, 15:57
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Som nämnts så behöver du ett ljudkort med mic-ingång, en sladd, en mick (vilken är svårt att tipsa om utan att veta vad som skall spelas in) och ett DAW program (är han klok väljer han något som någon han känner använder, så att han kan få hjälp när det behövs).

Ljudkortet måste nästan ha volym till utsignalen om det skall vara någorlunda lättjobbat, alltså att man kan ställa "spela upp" volymen på kortet isf digitalt i datorn.
Finns mängder av kort att välja på och nästan alla är ok, sen går det bara uppåt till fantastiskt.
Focusrite forte är väldigt trevligt och lättjobbat.

Mixer behövs bara om du skall spela in många kanaler på en gång.
Alternativt om ljudkortet inte har ovan nämnda volymratt, då kan man köra utbjudet via mixerna.
Men, moderna ljudkort är så otroligt mycket bättre kvalitet än bilaga mixer, så det är lite synd att använda dem.
Mixern han fick tips om är ett ljudkort också, men märket lämnar oftast en del att önska.

Värt att nämna är någon form av trumprogram och någon form av virtuell synt.
Om man vill ha lite intressantare ljudpallet.
Tänker på piano, stråkar, bas kanske osv.

Toontrack har väldigt bra trumprogram typ EZ drummer och motsvarande EZ keys för pianoaktiga ljud.
Båda låter väldigt, väldigt bra.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


06 Sep 2016, 16:55
Profile WWW

Joined: 17 Jan 2013, 12:59
Posts: 817
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Vad behövs till själva datorn? (PC) Dvs. när man redan har ljudkort, mik, kabel, midikeyboard, hörlurar o högtalare.
Behövs verkligen en port eller räcker det med en USB/Firewirekabel?


06 Sep 2016, 20:51
Profile

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4247
Location: Boden Norrbotten
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Vill man inte tjorvar med ljudkort och allt som hör till det så finns ju en supervariant av din porta i Tascams 32 kanalers Digitalporta som har ett väldigt snällt pris runt femtusingen.

_________________
Det är aldrig försent att ge upp


06 Sep 2016, 22:54
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Fingers on fire wrote:
Vad behövs till själva datorn? (PC) Dvs. när man redan har ljudkort, mik, kabel, midikeyboard, hörlurar o högtalare.
Behövs verkligen en port eller räcker det med en USB/Firewirekabel?

du måste konvertera analogt till digitalt, därav ett interface/ljudkort som tex Focusrite Scarlett 2i2, från det kopplar du med usb-kabel till datorn


07 Sep 2016, 08:07
Profile
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
tack magnus o lillefar, är inte säker på vad han kommer att trivas med men tipsade honom om tascamen, verkar sjysst om man vill vara lite oldschool o ha knappar att skruva med. Annars tycker jag själv (som inte jätteinsatt) att tex ett Focusrite Scarlett 2i2 Studio -pack där det ingår hörlurar o mikrofon kunde vara en bra början, där följer det ju med program oxå ( o färdiga trumloopar o plugins som följer med )
Räcker mjukvaran som följer med? o vilket tror ni är mest komplett av tex dessa?
http://www.gear4music.se/sv/Inspelning- ... Q#full-des

http://www.gear4music.se/sv/Inspelning- ... g#full-des

eller behövs det mer mjukvara för trummor mm?
Focusrite ljudkortet som Magnus tipsade om, hur är det bättre än scarlett, med nära dubbla priset måste det finnas en fördel med den, mindre latensy, högre kvalle i ljudet?
och hur är det med keyboard, hur viktigt är det (förutom det självklara att man vill lägga klaviatur då ;)) vilka andra användningsområden med ett sådant?
//Sven


07 Sep 2016, 08:18
Profile
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Tvåtakt wrote:
Hemma kör jag på Tascam US-144MKII å är riktigt nöjd! Billigt, men väldigt bra.

Om han inte kan kräma på rörstärkare, eller vill lägga pengar på en Kemper/AXEFX så tycker jag att Positive Grid Bias verkar finemang.
Har testat det lite idag första gången å är ganska imponerad faktiskt.
https://soundcloud.com/tudio2-akt/positive

blev också imponerad :D


07 Sep 2016, 08:27
Profile

Joined: 17 Jan 2013, 12:59
Posts: 817
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
SLA wrote:
Fingers on fire wrote:
Vad behövs till själva datorn? (PC) Dvs. när man redan har ljudkort, mik, kabel, midikeyboard, hörlurar o högtalare.
Behövs verkligen en port eller räcker det med en USB/Firewirekabel?

du måste konvertera analogt till digitalt, därav ett interface/ljudkort som tex Focusrite Scarlett 2i2, från det kopplar du med usb-kabel till datorn


Med andra ord borde mitt Focusrite Saffire fixa jobbet med konverteringen?


07 Sep 2016, 10:04
Profile
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Precis, safiran konverterar till digitalt så tar du in i ett DAW på datorn via firewire/usb


07 Sep 2016, 10:08
Profile
User avatar

Joined: 17 Mar 2010, 09:07
Posts: 252
Location:
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Mina 0.02$

Ligger själv ett år in i detta .

Började köpa ett ljudkort - Stenberg UR22 - 2 kanalers. Funkar helt ok, men jag har naturligtvis svårt att spela in ett band live med bara 2 kanaler.

Sedan så undersökte jag olika DAW, och fastnade för Reaper - främst eftersom att den var snudd på gratis för oss hobbyister och att det finns mycket info på youtube, osv Tror att jag betalade 60 US$ för en legal licens får "småföretagsbruk". kan tankas ner och testas.

Sedan har jag jagat olika gratis VST:r/pluginer för att hantera mixning/mastring och olika instrument... funkat helt ok också. Köpte EZDrummer2 nyss och det är fantastiskt!


Elddopet blev förra sommaren när jag mixade och mastrade vår EP med detta och lade ut på Spotify - det spelades in digitalt i en annan studio och jag tog över filerna... Best Before Bluesband - Canned goods.

//Krister

_________________
I couldn't possibly fail to disagree with you less.
http://www.bestbefore.se


07 Sep 2016, 11:31
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 17 Jan 2013, 12:59
Posts: 817
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
SLA wrote:
Precis, safiran konverterar till digitalt så tar du in i ett DAW på datorn via firewire/usb


Så sammantaget skulle alltså kedjan bestå av ; mik-kabel-ljudkort-firewire-dator med DAW?


07 Sep 2016, 11:57
Profile
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
precis, du kan kolla tillverkaren till ditt ljudinterface så finns det säkert info där om inställningar och ett DAW bordfe följt med, annars är väl tipset med reaper ovan bra tänker jag, ser i allafall intressant ut


07 Sep 2016, 12:02
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
SLA wrote:
tack magnus o lillefar, är inte säker på vad han kommer att trivas med men tipsade honom om tascamen, verkar sjysst om man vill vara lite oldschool o ha knappar att skruva med. Annars tycker jag själv (som inte jätteinsatt) att tex ett Focusrite Scarlett 2i2 Studio -pack där det ingår hörlurar o mikrofon kunde vara en bra början, där följer det ju med program oxå ( o färdiga trumloopar o plugins som följer med )
Räcker mjukvaran som följer med? o vilket tror ni är mest komplett av tex dessa?
http://www.gear4music.se/sv/Inspelning- ... Q#full-des

http://www.gear4music.se/sv/Inspelning- ... g#full-des

eller behövs det mer mjukvara för trummor mm?
Focusrite ljudkortet som Magnus tipsade om, hur är det bättre än scarlett, med nära dubbla priset måste det finnas en fördel med den, mindre latensy, högre kvalle i ljudet?
och hur är det med keyboard, hur viktigt är det (förutom det självklara att man vill lägga klaviatur då ;)) vilka andra användningsområden med ett sådant?
//Sven


Det som skiljer de två focusrite korten är preamps (ljudkvalitet), drivrutiner (latency, stabilitet och kompabilitet) och ad/da omvandlare (ljudkvalitet). Skillnaden är klart märkbar, men det kanske inte är värt det ändå.

Man kan klicka in allt, så ett midikeyboard måste man inte ha, men oj vad mycket smiddigare det blir att ha det.
Allt blir extremt styltigt om man bara klickar in det.

Utan att ha provat den digitala grejen lillefar tipsar om så skulle jag själv vara skeptisk till den.
Det är en vansinnig massa ad/da omvandlare i den. Till priset den kostar måste de bara vara ganska dåliga.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


07 Sep 2016, 12:10
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
SnoutorganSam wrote:
Mina 0.02$

Ligger själv ett år in i detta .

Började köpa ett ljudkort - Stenberg UR22 - 2 kanalers. Funkar helt ok, men jag har naturligtvis svårt att spela in ett band live med bara 2 kanaler.

Sedan så undersökte jag olika DAW, och fastnade för Reaper - främst eftersom att den var snudd på gratis för oss hobbyister och att det finns mycket info på youtube, osv Tror att jag betalade 60 US$ för en legal licens får "småföretagsbruk". kan tankas ner och testas.

Sedan har jag jagat olika gratis VST:r/pluginer för att hantera mixning/mastring och olika instrument... funkat helt ok också. Köpte EZDrummer2 nyss och det är fantastiskt!


Elddopet blev förra sommaren när jag mixade och mastrade vår EP med detta och lade ut på Spotify - det spelades in digitalt i en annan studio och jag tog över filerna... Best Before Bluesband - Canned goods.

//Krister



Sjysst lir :)

Reaper verkar oxå guld, letade lite på free vst o det finns ju en mängd, några favoriter att tipsa om (Nu börjar jag bli sugen att fixa studio själv ;))


07 Sep 2016, 12:12
Profile
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Magnus Olsson wrote:
SLA wrote:
tack magnus o lillefar, är inte säker på vad han kommer att trivas med men tipsade honom om tascamen, verkar sjysst om man vill vara lite oldschool o ha knappar att skruva med. Annars tycker jag själv (som inte jätteinsatt) att tex ett Focusrite Scarlett 2i2 Studio -pack där det ingår hörlurar o mikrofon kunde vara en bra början, där följer det ju med program oxå ( o färdiga trumloopar o plugins som följer med )
Räcker mjukvaran som följer med? o vilket tror ni är mest komplett av tex dessa?
http://www.gear4music.se/sv/Inspelning- ... Q#full-des

http://www.gear4music.se/sv/Inspelning- ... g#full-des

eller behövs det mer mjukvara för trummor mm?
Focusrite ljudkortet som Magnus tipsade om, hur är det bättre än scarlett, med nära dubbla priset måste det finnas en fördel med den, mindre latensy, högre kvalle i ljudet?
och hur är det med keyboard, hur viktigt är det (förutom det självklara att man vill lägga klaviatur då ;)) vilka andra användningsområden med ett sådant?
//Sven


Det som skiljer de två focusrite korten är preamps (ljudkvalitet), drivrutiner (latency, stabilitet och kompabilitet) och ad/da omvandlare (ljudkvalitet). Skillnaden är klart märkbar, men det kanske inte är värt det ändå.

Man kan klicka in allt, så ett midikeyboard måste man inte ha, men oj vad mycket smiddigare det blir att ha det.
Allt blir extremt styltigt om man bara klickar in det.

Utan att ha provat den digitala grejen lillefar tipsar om så skulle jag själv vara skeptisk till den.
Det är en vansinnig massa ad/da omvandlare i den. Till priset den kostar måste de bara vara ganska dåliga.

/Magnus


ok, låter ändå dom om det dyrare kan vara värt det, latency är ju inte kul precis. och keyboard blir givet!!

nu blev jag själv sugen så jag har budgivning på ett focusrite (det sämre) på tradera så kan jag lära mig lite jag med ;)


07 Sep 2016, 12:31
Profile
User avatar

Joined: 17 Mar 2010, 09:07
Posts: 252
Location:
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Tack Tack, jo, det blev rätt ok. Crybaby här och jag kör detta bandet sen några år tillbaka.

För övrigt så kan man nog öppna en egen tråd om VST:er , det verkar vara en djungel.... Ska samla mig lite först bara.

Reaper är ok, som alla nya koncept så går jag vilse en stund, det finns massa mer funktioner än man vill ha, osv. Men för mig så fungerar den finfint.
Tror att man kan köra den helt gratis i nån månad... Var i alla fall skönt att kunna köpa det för en rimlig peng och inte piratkopiera saker. Kan man spendera sina kulor på Toontracks och ezdrummer istället :)


I övrigt kan jag rekommendera de gratis youtube sessionerna som en Graham hkör för mixning och inspelning. sök på recordingrevoilution.com . Mycket bra info enligt mig.

Rock on!

//K

_________________
I couldn't possibly fail to disagree with you less.
http://www.bestbefore.se


07 Sep 2016, 14:30
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 17 Jan 2013, 12:59
Posts: 817
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Dum fråga av en novis, men låt säga att en mottagare använder Logic uteslutande och jag vill skicka gitarrfiler gjorda i Reaper, ProTools el. annat- innebär detta kompabilitetsproblem?


07 Sep 2016, 14:48
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Jag har också en Focusrite Scarlet 2i2. Det som fick mig att verkligen blomma ut när det gäller inspelning var när jag hittade EzDrummer. Jag avfärdade som ett bra, men krångligt system när jag såg det först. men det är ju precis hur enkelt som helst! Och bra låter det. Jag har köpt flera paket med andra trumset och diverse paket eftersom. Allting väldigt användbart och enkelt.


07 Sep 2016, 14:59
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2333
Location: Varberg
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Fingers on fire wrote:
Dum fråga av en novis, men låt säga att en mottagare använder Logic uteslutande och jag vill skicka gitarrfiler gjorda i Reaper, ProTools el. annat- innebär detta kompabilitetsproblem?


Båda programmen hanterar ljudfilsformatet .wav så det går utmärkt. Tänk på att ni båda kommer överens om tydlig referenspunkt, dvs. var i låten de importerade ljudfilerna ska starta.

_________________
"'scuse me, while I kiss that guy"


07 Sep 2016, 15:20
Profile
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2333
Location: Varberg
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
SLA wrote:
Själv tänker jag att han behöver typ ett Focusrite Scarlett, Audient iD4.. usb ljudkort, en sjysst mick (shure sm58? kom gärna med förslag, Röde NT1-A?) mickstativ, sladd o nått slags sjysst DAW programvara (han har en pc) o monitor o hörlurar.

Är jag rätt ute??


När det gäller mikrofon tror jag att novisen har bättre nytta av en kondensatormick (NT1-A) än en dynamisk (SM58). Detta under förutsättning att ljudkortet/preampen kan leverera 48V fantomspänning att driva micken med. Det blir bättre (större och naturligare) ljud på sång och akustisk gitarr med en kondensatormick i allmänhet. Den klarar också av att spela in elgitarr, om man inte spelar orimligt starkt. Den tar iofs ofta upp en del av rumsakustiken också.

_________________
"'scuse me, while I kiss that guy"


07 Sep 2016, 15:30
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Ett problem som jag har med min Scarlett är att den är otroligt känslig för signal från gitarr. Jag måste ha inspelningsnivån helt kring 0 för att den inte ska slå över. Humbuckergitarrer är faktiskt rätt svårt att använda då signalen blir för stark. Inga bekymmer däremot med mikrofoner. 2i2 har ju fantommatning och det är ju väldigt smidigt!


07 Sep 2016, 16:13
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 17 Jan 2013, 12:59
Posts: 817
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Ngn skillnad i ljudkvalitet mellan Reaper o ProTools eller sitter det 100 % i utrustningen?


07 Sep 2016, 16:23
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio ti
Fingers on fire wrote:
Dum fråga av en novis, men låt säga att en mottagare använder Logic uteslutande och jag vill skicka gitarrfiler gjorda i Reaper, ProTools el. annat- innebär detta kompabilitetsproblem?


Hej, en wave fil är en wave fil, det är inga problem att flytta filer mellan olika program.
Hela projekt är betydligt svårare. Vill man flytta en wave så gör man filen så att den börjar där låter börjar, så slipper man problem med att få in den på rätt ställe.

Till din andra fråga.
Ja, det är ljudskillnaderna mellan olika program, hur de jobbar med filerna.
Ju fler kanaler ju större skillnad. På alla saker som EQ, reverb, compressor osv är skillnaden väldigt stor.

Med allt detta "ljudkvalitet" snacket skall det ändå sägas att vilket skräpljudkort som helst är bättre än vad en skivstudio hade förr. Bra musik behöver inte super ljudkvalitet.
Skall man bara glra demos eller skisser är allt över standard egentligen overkill delux.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


07 Sep 2016, 19:08
Profile WWW

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Fingers on fire wrote:
Ngn skillnad i ljudkvalitet mellan Reaper o ProTools eller sitter det 100 % i utrustningen?


Jag är ingen vetenskapsman, men som jag förstått det, så spelar det faktiskt absolut ingen roll vilket program.

Skillnaderna kommer när man börjat hålla på med pluggar eller inbyggda efekter EQ osv osv osv.

En ren wav-fil ska låta lika i alla olika program liksom


07 Sep 2016, 19:24
Profile
User avatar

Joined: 17 Mar 2010, 09:07
Posts: 252
Location:
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Håller med Magnus - och hans signatur.

Kvaliten på resultatet beror nog tyvärr mycket mer på chauffören än utrustningen....

Kanske inte för detta ämne, men jag gillar "walmart rockstars" exemplet på det.
Länk för er som inte sett...https://www.youtube.com/watch?v=600ykNF3md4

Rock on, people.

_________________
I couldn't possibly fail to disagree with you less.
http://www.bestbefore.se


07 Sep 2016, 21:01
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
SnoutorganSam wrote:
Håller med Magnus - och hans signatur.

Kvaliten på resultatet beror nog tyvärr mycket mer på chauffören än utrustningen....

Kanske inte för detta ämne, men jag gillar "walmart rockstars" exemplet på det.
Länk för er som inte sett...https://www.youtube.com/watch?v=600ykNF3md4

Rock on, people.

tar ner allt till vad det handlar om egentligen haha, grymt !!

Jag hade inte bekymrat mig om ljudkvaliteskillnader vad gäller DAW, men visst kan det finnas, nån har ju suttit o försökt få ljud nerprogrammerat till ettor o nollor - rena magin om man frågar mig..o här spelar smarta algoritmer o annat in tänker jag mig, men kanske främst när det gäller effecter o simuleringar, plugins mm, själva inspelade signalen är ju den samma och ändras inte då det är digitalt.

För mig, oavsett om jag gör en studio själv eller bara för att hjälpa kompisen som är helt grön så gäller att hitta nått som jag kan få ihop, även i skallen (haha här får DAW inte vara för rörig) därför denna tråd om att få lite tips så jag inte går helt vilse :mrgreen:
Tack allihopa, nu känner jag mig relativt säker på vad som kommer att behövas och även polaren tänker tillbaks på gamla dar med stort mixerbord så kommer jag pusha på ett focusrite paket med mic o lurar så han kommer igång o ett keybord o nått att få ut ljudet genom, sen får han lära sig till att börja med o uppgradera senare om han någonsin behöver.. :D


08 Sep 2016, 07:27
Profile
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Marshall o snutstrut, trist med gitarrsignalen in på focusriten o tack för microfontips, gör allt så mycket enklare med sådana tips.. ska kolla om nya focusrite gen 2 är bätttre på detta eller om den dyrare varianten som Magnus tog upp sparar mycket nerver genom att vara bättre o sen skaffa en Röde..


08 Sep 2016, 07:45
Profile
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: enkel, billig o funktionell hemmastudio tips
Liten lista att utgå ifrån ;)
Ljudkort: Focusrite forte, Focusrite Scarlett 2i2 Studio -pack,
Mic: Röde NT1-A
Trumprogram: Toontracks, EZ drummer
Virtuell synt: Toontracks, EZ keys (kanske missförstått)
DAW: Reaper
Midikeyboard:
Slutna Hörlurar:

kolla på: recordingrevoilution.com

inget speciellt jag missat som är uppenbart för er?
sjysst midikeyboard som funkar?
DAW som ni fördrar?
Annat man bör tänka på?


Last edited by SLA on 08 Sep 2016, 08:58, edited 1 time in total.



08 Sep 2016, 07:58
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 56 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 37 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.