View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Apr 2024, 18:55



Reply to topic  [ 26 posts ] 
Lång letan äntligen slut :-) 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
jävlar vilken fin gura, Grattis!

Fast det där Kahler-svajet ger mig rysningar.. Hade ett sånt på en Japan-strata en gång. Huvva! [;)]

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong


19 Apr 2007, 20:51
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
jomenvisst håller det stämningen men där slutar ju det goda för en gammal konservativ som jag[;)]

Min Strata hade ett Kahler "Spyder" och den var nedstämd en halvton när jag köpte den, så jag tog fram insex-nyckeln och lossade på stränglåset/översadeln bara för att inse att det inte gick att stämma upp den hur som helst. Då hamnade ju stallet i fel läge...

Orkade inte sätta mig in i detta så jag sålde istället (story of my life btw)

Men visst var det kul att bomba och leka Joe Satriani (fast det sista var det nog bara jag som hörde att det var han som imiterades, haha)

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong


19 Apr 2007, 21:01
Profile WWW

Joined: 17 Feb 2004, 03:24
Posts: 371
Location:
Post 
Otroligt snygg gura! Om jag hade lirat hård musik så hade jag lätt velat ha denna.


19 Apr 2007, 21:07
Profile ICQ WWW

Joined: 24 May 2005, 15:42
Posts: 596
Location:
Post 
Men Hoppsan!! Ni har ju glömt att klippa av strängarna där uppe vid stämskruvarna!![:D]


19 Apr 2007, 21:47
Profile ICQ WWW

Joined: 17 Mar 2007, 17:49
Posts: 1712
Location:
Post 
Nu när jag har klämt på den i några timmar så vågar jag visa hur den låter också. [:D]

Länk: http://media.putfile.com/Min-nya-gitarr

Jag har fortfarande inte vant mig vid mensuren, då den är något större än min Les Paul, och det blev lite fel här och där, men jag har inte spelat mycket gitarr den sista tiden. [;)]

PS. Farsan kom precis in med en avbitartång. [|)]

Edit: fixade länken


19 Apr 2007, 22:01
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Sep 2004, 20:46
Posts: 1305
Location: Råneå
Post 
Kanon!
Men, vad händer med erat "vrak" då? Kanske till salu....????

/Emnitec

*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*


19 Apr 2007, 22:03
Profile

Joined: 17 Mar 2007, 17:49
Posts: 1712
Location:
Post 
Emnitec wrote:


Kanon!
Men, vad händer med erat "vrak" då? Kanske till salu....????

/Emnitec

*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*


Tvek på det, i den vill jag ha i en dimebucker och en humbucker i singlecoilformat i halsläge. ;)


19 Apr 2007, 22:04
Profile ICQ WWW

Joined: 24 May 2005, 15:42
Posts: 596
Location:
Post 
notuern wrote:

Nu när jag har klämt på den i några timmar så vågar jag visa hur den låter också. [:D]

Länk: http://media.putfile.com/Min-nya-gitarr

Jag har fortfarande inte vant mig vid mensuren, då den är något större än min Les Paul, och det blev lite fel här och där, men jag har inte spelat mycket gitarr den sista tiden. [;)]

PS. Farsan kom precis in med en avbitartång. [|)]

Edit: fixade länken


Skönt med avbitartången!! Då kan jag sova.[;)]


19 Apr 2007, 23:22
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 05 Jun 2004, 08:10
Posts: 1634
Location: Skellefteå
Post 
Vilket kalas skick ! Grattis

R.T.


20 Apr 2007, 07:44
Profile WWW

Joined: 10 May 2005, 09:16
Posts: 739
Post 
Snygg gitarr. Grattis!

Men om Dave Mustaine tittar förbi fler gånger så kan du väl säga till i förväg...


20 Apr 2007, 08:25
Profile
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 16:00
Posts: 1182
Location: Uppsala
Post 
Skönt att det finns fler som ser en poäng att sälja till någon som uppskattar instrumentet mer än att maximera priset.
Jag har backat många gånger på ett pris och inte känt det som en prestigeförlust eftersom glädjen hos den som köper också är en slags belöning. Känner mig dock rätt "udda" med den inställningen.
Go gitarr förresten. Den hade jag gärna köpt för 2000kr [:D]

--------------------------------------------------
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/


20 Apr 2007, 08:51
Profile WWW
User avatar

Joined: 19 Nov 2002, 12:11
Posts: 3087
Location:
Post 
Håller med om dom gamla Matsumokugurorna. Jag hade själv en Aria ProII RS Inazuma V som jag köpte ny nånstans 83/84. Det är väl egentligen samma modell fast utan plektrumskydd och med vanligt svaj, min hade två humbuckers. Riktigt trevlig gura som var mkt välbyggd.

Micke


20 Apr 2007, 09:43
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
abergh wrote:

Skönt att det finns fler som ser en poäng att sälja till någon som uppskattar instrumentet mer än att maximera priset.
Jag har backat många gånger på ett pris och inte känt det som en prestigeförlust eftersom glädjen hos den som köper också är en slags belöning. Känner mig dock rätt "udda" med den inställningen.
Go gitarr förresten. Den hade jag gärna köpt för 2000kr [:D]

--------------------------------------------------
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/


Jag backar på priset direkt när jag säljer istället [;)] På så sätt slipper jag backa och tappa prestige [:D]






-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong


20 Apr 2007, 11:38
Profile WWW
User avatar

Joined: 11 Jul 2005, 14:32
Posts: 962
Location: Eskilstuna, Sweden
Post 
Så ni jagade för att hitta delar att renivera vraket för, men hittade en som var för bra, så nu blir det att leta en till att sno delar ifrån.
Och efter det så ligger det en massa delar och då kommer tankarna: "det där måste jag göra något av".
Och då måste man ut att leta efter något att sno delar ifrån vilket resulterar i ytterligare en hög med delar och då kommer tankarna: "det där måste jag göra något av".
Och då måste man ut och leta.......

Precis så ser mitt liv ut.

/Bengt


20 Apr 2007, 14:38
Profile WWW

Joined: 09 Sep 2005, 15:26
Posts: 281
Post 
Mäkta snygg gitarr. Annars brukar jag inte gilla sådana gitarrer men denna var faktiskt riktigt häftig, Grattis [:)]

Bluse, and lot´s of it !!!


20 Apr 2007, 14:41
Profile

Joined: 17 Mar 2007, 17:49
Posts: 1712
Location:
Post 
Matt_Public wrote:

Snygg gitarr. Grattis!

Men om Dave Mustaine tittar förbi fler gånger så kan du väl säga till i förväg...




Hahaha! Menar du mig, eller mitt riffande? [:D]


20 Apr 2007, 23:06
Profile ICQ WWW

Joined: 17 Mar 2007, 17:49
Posts: 1712
Location:
Post 
Firetone wrote:

Så ni jagade för att hitta delar att renivera vraket för, men hittade en som var för bra, så nu blir det att leta en till att sno delar ifrån.
Och efter det så ligger det en massa delar och då kommer tankarna: "det där måste jag göra något av".
Och då måste man ut att leta efter något att sno delar ifrån vilket resulterar i ytterligare en hög med delar och då kommer tankarna: "det där måste jag göra något av".
Och då måste man ut och leta.......


Jag tror att jag kommer att klara mig ifrån det, då jag inte tycker det är SÅ roligt att mekka med gitarrer, då det alltid är så mycket besvär inblandat. Däremot så kanske man blir erbjuden en gitarr där allt är skit utom kroppen för 200:-, och har man då delar till övers för att renovera den så är det väl klart att man köper, men leta tror jag inte att jag kommer att göra. [:p]


20 Apr 2007, 23:10
Profile ICQ WWW

Joined: 21 Apr 2007, 19:27
Posts: 844
Location:
Post 
Morsning!
Fan va alla klagar på mina "knorrar"jag råkade inte ha
en avbitare när jag bytte strängar senast[:(!]för H-vete.Galanti försök att sälja
strängarna under Vintage dom är säkert 10-12 år gammla[:0].Hoppas att du blir nöjd med guran Notuern.(snabbast till 12te bandet vinner!?)
Mvh Hannu[8]


21 Apr 2007, 19:38
Profile ICQ WWW

Joined: 17 Mar 2007, 17:49
Posts: 1712
Location:
Post 
Hannu wrote:

Morsning!
Fan va alla klagar på mina "knorrar"jag råkade inte ha
en avbitare när jag bytte strängar senast[:(!]för H-vete.Galanti försök att sälja
strängarna under Vintage dom är säkert 10-12 år gammla[:0].Hoppas att du blir nöjd med guran Notuern.(snabbast till 12te bandet vinner!?)
Mvh Hannu[8]



Jag är MYCKET nöjd med guran. [:D] Jag är fortfarande chokad över skicket. [:)]

Jag kände att jag var tvungen att stämma upp den, och tro det eller ej, strängarna håller fortfarande! De hade inte tappat specielt mycket ton heller, vilket jag är ganska petig med. [:0] Frågan är dock hur länge de håller. [|)]

Och du vinner nog utan problem, jag är inte så mycket av en shredder. ;)
Jag är mer Zakk Wylde'ig när det gäller mitt solospel, men ibland så är det ju svårt att hålla sig ifrån det neoklassiska när man håller i en sådan grym sologura. [;)]

Jag måste dock säga det att det är otroligt svårt att spela på den nu när jag är så van vid min LP. [:D] Och jag måste bli van vid att spela på båda två, då jag älskar ljudet i båda lika mycket(dock så är känslan i arian mycket bättre). [:)]

Edit: Lyssna på ljudklippet som ligger lite längre upp i tråden, det är strängarna som satt på. [8D]

Edit2: Jag är ingen bluesgitarrist, och min förstärkare ger ju rå 70-tals dist på 4an. [;)]


21 Apr 2007, 23:32
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 26 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 52 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.